AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Hei. Far har slått opp med meg, men vil ikke møte til mekling. Vi har 2 barn sammen. Han vil ikke prate med meg, og mye av det som kommer ut er stygt språkbruk og typisk " ingen liker meg" holdning. Han er nok dypt deprimert. Smugdrikker også. Ok. Så må jeg flytte ut, sier han, men så er det dette med samvær da. Jeg har lest at selv om han ikke dukker opp på mekling, så får jeg attesten uansett, men ikke han. Men samværskontrakt? Kan han og jeg skrive en kontrakt selv om han ikke er interessert i mekling? Han vil ikke i terapi av noe slag heller. Takk for svar. Jeg vet klokka er 4 på natta, men jeg har så vondt at jeg ikke får sove. Anonymkode: 9daba...c35 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Samvær med en som er dypt deprimert og smugdrikker er ikke forsvarlig å påføre barn. Ta vare på barna dine, og så kan du ringe inn en bekymringsmelding om han til fastlegen hans. Gjerne andre i familien hans også, dersom det er oppegående folk. Han trenger hjelp - du må ta vare på barna dine og deg selv. Anonymkode: c093a...94c 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Du får meklingsattest selv om han ikke møter ja. denne må du ha for p søke stønader fra nav om enslig forsørger og utvidet barnetrygd. Du må bestille en time uansett. Samværsavtale kan dere sette opp når som helst senere. Må ikke på fvk for det. Men det høres ut som samvær bør minikonsert om han smugdrikker… Anonymkode: 7cf86...861 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå