AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Skal på visning og gjennom vinduene ser man kun bort på husrekken nedenfor. Hadde ikke husene vært der eller leiligheten vært i en høyere etasje hadde jeg sett byen. Er desperat etter å kjøpe men tror mangel på utsikt blir litt ødeleggende for meg. Anonymkode: ab1bc...46e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Slik er vel de fleste leiligheter og hus i dag Anonymkode: b0d73...e20 13
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Jeg glor rett ut i hekken i hagen, løfter jeg blikket ser jeg andreetasjen på husrekken på andre siden av veien. Jeg stortrives. Forrige sted hadde 180 graders utsikt og lå på en høyde. Folk ble imponert når de kom på besøk, jeg ble vant til den og mistrivdes noe grusomt der. Anonymkode: c7929...f5e 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Veldig mange leiligheter er jo sånn, de fleste egentlig. Utsikt er som med heis, peis, balkong, beliggenhet etc... det koster gjerne litt mer. Du må sette opp alle ønsker og krav til en leilighet og sortere dem i "must have" og "kan droppes". Man må alltid fire på noe. Selv så har jeg bodd med kjempefin utsikt og med mindre utsikt og litt mer innsikt fra naboer. Jeg savnet ikke utsikten sånn sett, men jeg savnet det å ikke ha noen gjenboere. Anonymkode: 6b6a2...468 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Dersom man vil bo snetralt er det gjerne sånt man må ofre Jeg vil nok alltid på bo landet Anonymkode: 120c5...f09 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 På soverommet er jo gjerne gardinene lukket mesteparten av tiden. Anonymkode: e0c1f...812 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Du ser jo i hvert fall himmelen, i mange nye boligbygg ser du bare rett på en mengde balkonger og høye nabobygg. Anonymkode: 3b7ef...2cc 11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Det er jo fint med utsikt, men det var ikke et av kriteriene når jeg kjøpte bolig. Jeg har ikke utsikt nå, og hadde det heller ikke i min forrige bolig. For meg er en hageflekk viktigere. Anonymkode: 657f9...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 For meg er det viktigere hvem som kan se meg. Jeg hadde følt meg beglodd hele dagen om jeg skulle bodd der. Anonymkode: 0fc2b...de1 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På soverommet er jo gjerne gardinene lukket mesteparten av tiden. Anonymkode: e0c1f...812 Det er samme utsikten fra stuen også. Dette er sokkelleilighet Ts Anonymkode: ab1bc...46e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 Mange leiligheter er jo sånn, spesielt om du skal bo sentralt i en by. I leiligheten min har jeg utsikt, men får ikke sol på altanen før ca kl 17. Hadde lenge sett på en leilighet i naboblokken som ahr mye mer sol, og tenkt jeg skulle kjøpe den om den kom for salg, men da den omsider ble lagt ut så jeg at hun ikke hadde noen utsikt. Hun ser kun baksiden av en annen blokk i nabolaget. Bestemte meg for at for min del trumfer utsikt over sol. Men midt i byen er det jo ikke sikkert det er ett valg. Så jeg vil si det avhenger av resten av området, uteplass og leilighetens kvaliteter totalt sett hva du bestemmer deg for. Du kan jo evt dele link til finn? Anonymkode: e6d3f...7eb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 Når jeg bodde i leilighet var utsikt veldig viktig! Men nå som jeg bor i rekkehus og har hage, større bolig og peis er det ikke så viktig lenger. Anonymkode: 429c3...80b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mange leiligheter er jo sånn, spesielt om du skal bo sentralt i en by. I leiligheten min har jeg utsikt, men får ikke sol på altanen før ca kl 17. Hadde lenge sett på en leilighet i naboblokken som ahr mye mer sol, og tenkt jeg skulle kjøpe den om den kom for salg, men da den omsider ble lagt ut så jeg at hun ikke hadde noen utsikt. Hun ser kun baksiden av en annen blokk i nabolaget. Bestemte meg for at for min del trumfer utsikt over sol. Men midt i byen er det jo ikke sikkert det er ett valg. Så jeg vil si det avhenger av resten av området, uteplass og leilighetens kvaliteter totalt sett hva du bestemmer deg for. Du kan jo evt dele link til finn? Anonymkode: e6d3f...7eb https://finn.no/315234432 Ts Anonymkode: ab1bc...46e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Vi bodde midlertidig i 1 etg helt uten utsikt. Bygg på begge sider. Jeg savnet å se himmelen og å kunne se hvilket vær det var, men da bodde vi altså i 1 etg med 7 etg-bygg rundt oss. Likevel så trumfet størrelsen på leiligheten og at barna kunne løpe rett ut på lekeplassen. Også var det kun for 1,5 år. Den utsikten på bildet hadde jeg ikke latt stoppe meg når det er snakk om å komme seg inn på boligmarkedet. Du ser himmelen, det er fortsatt masse lys inn, og du kan ikke tillate deg å være SÅ kresen slik du beskriver situasjonen din. Så får du heller flytte senere da, når økonomien tillater deg å kunne ha større krav 😊 da er du ihvertfall inne på boligmarkedet! Anonymkode: 9ed96...d86 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 Jeg synes innsyn fra andre naboer er mer sjenerende enn mangelen på utsikt. Anonymkode: ce060...a9a 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 Boligannonsen for leiligheten vi endte med å kjøpe hadde bilde rett ut i veggen på naboblokka. Men på visning så vi langt av gårde på begge sidene av denne, så du vet ikke hvordan alt er før du er på visning. Anonymkode: 57c2c...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Skrevet 20. august 2023 Helt uaktuelt for meg. Jeg må ha luft, lys og utsikt på en romslig tomt. Bor forresten sentralt i Bærum og har alt dette. Anonymkode: 13b45...629
Daria Skrevet 20. august 2023 #18 Skrevet 20. august 2023 Sånn er det å bo i by. Sokkel/bakkeplan ville jeg styrt unna, men ikke på grunn av utsikt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Skrevet 20. august 2023 i Nordre Skogveien har kommunen gjort det veldig vanskelig og surt med parkering, og gjester må betale noe slikt som 300kr/døgnet for å få lov til å parkere. I tillegg har kommunen planer om å gjøre området enda vanskeligere ved å fjerne parkeringsmuligheter i området like ved. Kanskje ikke akkurat din gate, men eksisterende biler vil jo da fortrenges til de sideliggende gatene. https://www.bt.no/byliv/i/onQK7j/gaten-skal-bli-tryggere-men-beboere-mister-parkering Om du ikke har BT+ så er et sitat: Sitat Parkeringsplasser forsvinner Arbeidet er en del av prosjektet Bilfri Bydel Bøhmergaten/Løvstakksiden. «Prosjektet skal bidra til å gjøre det mer sikkert og attraktivt å ferdes og oppholde seg i området», står det i sakspapirene til Byrådet. Med det vil mye av dagens parkering forsvinne. Årsaken til at man gjør endringene nå, er at Bergen Vann skal oppgradere og legge ny overvannsledning på Løvstakksiden. Anonymkode: ce060...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #20 Skrevet 20. august 2023 Som eneste mulighet, ja. Ellers nei. For jeg føler meg fort innestengt og kan få litt depresiv følse. Bodde ett år midt i et lyskryss. Delvis utsikt over en liten park. Var meget gledelig når skoleåret var over og kunne flytte. Så jeg bor nå i landlige omgivelser og trives best med det. Vinterdepresjonen uteblir Anonymkode: 3a0f0...9fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå