AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Jeg smurte rikelig med Decubal på begge armene min. Jeg har tørr hud og tatoveringer. Slo av lyset og etter svært kort tid ble den ene armen så varm. Veldig varm! Gikk på badet og ser at den ene armen er knall rød. Skynder meg å vaske av all kremen, men blir litt stresa. Nå er det ca 40 min siden det skjedde og det er svakere rødt. Tok en allergipille for 20 min siden. Er deten alldrgisk reaksjon, eller kan det være at jeg hadde så tørr hud ar huden bare hadde en reaksjon? Jeg er kjemperedd for anafylaktisk sjokk og blir kjempestresset av alle allergiske reaksjoner, derfor jeg ø sker å vite og spør her. Har ingen andfe å spørre Anonymkode: 2976a...5af
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Jeg har tørr hud, og tåler parfyme dårlig. Ville også fått rød, varm hud av decubal og ca alle andre kremer. Mitt triks er at huden aldri må bli veldig tørr før jeg smører, for da får jeg en reaksjon slik du beskriver. Anonymkode: 7c7e8...802 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Jeg leser ingenting her om at du fikk pustevansker og kvelningsfornemmelse, så det er ingen grunn til å tenke på anafylaktisk sjokk. De fleste tilhører ikke den gruppen av allergikere som får alvorlig allergisk reaksjon. Det er svært sjeldent. Hvis du tilhører denne gruppen så har du vel epi-penn og vet hva du skal gjøre i en slik situasjon? Hvis du bekymrer deg mye og ikke har noen å snakke med det om så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med lavterskeltilbudet for psykisk helse i kommunen din. Jeg har veldig god erfaring med det selv, det kan gjøre en stor forskjell å ha et fornuftig menneske man kan lufte tankene sine for. Anonymkode: b5b0f...e21
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Takk for svar! Anonymkode: 2976a...5af
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg leser ingenting her om at du fikk pustevansker og kvelningsfornemmelse, så det er ingen grunn til å tenke på anafylaktisk sjokk. De fleste tilhører ikke den gruppen av allergikere som får alvorlig allergisk reaksjon. Det er svært sjeldent. Hvis du tilhører denne gruppen så har du vel epi-penn og vet hva du skal gjøre i en slik situasjon? Hvis du bekymrer deg mye og ikke har noen å snakke med det om så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med lavterskeltilbudet for psykisk helse i kommunen din. Jeg har veldig god erfaring med det selv, det kan gjøre en stor forskjell å ha et fornuftig menneske man kan lufte tankene sine for. Anonymkode: b5b0f...e21 Visste du at man kan få anafylaktisk sjokk uten kvelning? Anonymkode: 8f181...cfc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Visste du at man kan få anafylaktisk sjokk uten kvelning? Anonymkode: 8f181...cfc Hva er poenget ditt? Anonymkode: b5b0f...e21
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er poenget ditt? Anonymkode: b5b0f...e21 At du tar feil. Man kan faktisk også dø av anafylaktisk sjokk, heeelt uten kvelningsfornemmelser - utelukkende på grunn av blodtrykksfall og hjertestans. Altså selve sjokket. Anonymkode: 8f181...cfc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): At du tar feil. Man kan faktisk også dø av anafylaktisk sjokk, heeelt uten kvelningsfornemmelser - utelukkende på grunn av blodtrykksfall og hjertestans. Altså selve sjokket. Anonymkode: 8f181...cfc Hang e en seg heeelt opp? Anonymkode: 39594...c2d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hang e en seg heeelt opp? Anonymkode: 39594...c2d Ble du sur fordi du ikke kunne nok om emnet til å uttale deg? Såså, det går bra. Nå vet du bedre. Anonymkode: 8f181...cfc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 1.25): Jeg smurte rikelig med Decubal på begge armene min. Jeg har tørr hud og tatoveringer. Slo av lyset og etter svært kort tid ble den ene armen så varm. Veldig varm! Gikk på badet og ser at den ene armen er knall rød. Skynder meg å vaske av all kremen, men blir litt stresa. Nå er det ca 40 min siden det skjedde og det er svakere rødt. Tok en allergipille for 20 min siden. Er deten alldrgisk reaksjon, eller kan det være at jeg hadde så tørr hud ar huden bare hadde en reaksjon? Jeg er kjemperedd for anafylaktisk sjokk og blir kjempestresset av alle allergiske reaksjoner, derfor jeg ø sker å vite og spør her. Har ingen andfe å spørre Anonymkode: 2976a...5af Ja, det er en allergisk reaksjon. Nei, det hørtes ikke ut som en alvorlig reaksjon. Hvordan går det nå? Anonymkode: 8f181...cfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå