AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Hei, jeg noe jeg trenger å høre andres mening om. Jeg har datet en mann i en periode på 3 mnd, vi er vel nå enig i at vi er i et forhold. Jeg er 24 og han er 30. I dag sa han plutselig at han vil at jeg skal ha på snapmap for han. Slik at han kan se hvor jeg er til en hver tid. Jeg ble overrasket og forsøkte å spørre han hvorfor han føler at han trenger dette, at jeg selv ikke syntes det er nødvendig at kjæresten skal kunne se meg på et kart hele tiden..? Er det fler enn meg som syntes dette er mer å kreve av en kjæreste enn nødvendig? Kan jeg si til han at jeg synes han ikke har rett til å kreve dette av meg? Jeg prøve å hinte vennlig til at jeg syntes det er for mye, men han lot spørsmålene gå tilbake til meg og spurte hvorfor jeg synes det var et problem og at det er en liten ting. Da jeg merket at han begynte å bli sur satt jeg det bare på, og må angrer jeg på at jeg ikke turte å si mer… Vi stoler på hverandre og kommuniserer gjennom hele dagen og jeg synes den tilliten er nok, og jeg ønsker ikke å føle meg «overvåket». Hva ville dere gjort? Anonymkode: 436b1...417
Populært innlegg cassio Skrevet 19. august 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 19. august 2023 Gigantisk rødt flagg! Jeg hadde aldri latt meg kontrollere på den måten. 70 2 14
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Nei, nei og nei. Han spurte, og tar tydeligvis ikke nei for et svar. Dette kan tyde på at han enten er kontrollerende, eller ikke har respekt for deg. Eventuelt begge. Det finnes så utrolig mange flotte og fine menn der ute, og han er tydeligvis ikke en av de. Du finner deg noen andre! Og dersom du lurer, dette er ikke normal oppførsel. Ikke i det hele tatt. Anonymkode: 206bc...e3b 30 8
Irja Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 (endret) Jeg ville ha avsluttet forholdet. Dette er bare starten. Endret 19. august 2023 av Irja 28 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ... Da jeg merket at han begynte å bli sur satt jeg det bare på, og må angrer jeg på at jeg ikke turte å si mer… Vi stoler på hverandre og kommuniserer gjennom hele dagen og jeg synes den tilliten er nok, og jeg ønsker ikke å føle meg «overvåket». Hva ville dere gjort? Anonymkode: 436b1...417 Dere har kjent hverandre i tre måneder, og du er allerede der at du ikke tør å si mer og holde på egne grenser når han blir sur. Han bruker allerede manipulasjonsteknikker for å få deg til å føle at du er urimelig når han vil kontrollere alt du gjør. Du har kanskje tidligere stolt på ham - men det er åpenbart at han ikke stoler på deg. Den tilliten du snakker om eksisterer ikke, han har ingen tillit til deg. Du ønsker ikke å føle deg overvåket... Denne mannen har servert deg minst tre alvorlige og store røde flagg bare I DAG... Denne mannen må du bare komme deg unna. Dump ham, kutt all kontakt, blokker ham på alle sosiale medier. Han har allerede manipulert deg i tre måneder, dette er bare begynnelsen på et mareritt for deg. IKKE bli gravid med ham! Dump, kutt all kontakt og blokker ham! Anonymkode: 22b59...9a7 34 1 15
hjärterdam Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Dette er ikke greit. Å vises på snapmap eller i andre apper for hverandre er sånt man gjør om man er enige om det og til hvilken bruk man skal ha det. Feks har en kollega av meg i Strava (?) slik at hun kan se når mannen er ute og sykler, han sykler eviglange turer og skulle noe skje med han vil hun da kunne se hvor han er. 15 1
norw Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, nei og nei. Han spurte, og tar tydeligvis ikke nei for et svar. Dette kan tyde på at han enten er kontrollerende, eller ikke har respekt for deg. Eventuelt begge. Det finnes så utrolig mange flotte og fine menn der ute, og han er tydeligvis ikke en av de. Du finner deg noen andre! Og dersom du lurer, dette er ikke normal oppførsel. Ikke i det hele tatt. Anonymkode: 206bc...e3b 👆 5
Polly Ester Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 Enig at dette ikke er greit. Det er en uting å svare med spørsmål. Det er rimelig irriterende syns jeg i hvert fall. Hvis han ikke kan svare skikkelig så får du også bare fortsette å sende spørsmål tilbake til han og si at du ikke ønsker å vise din posisjon og hvis han ikke liker det så han om det. Jeg hadde nok vært litt på vakt. Ikke nødvendigvis avsluttet, men fulgt litt mer nøye med på hva han sier, hvordan han sier ting og hvordan han generelt sett forholder seg både til deg og dere som par. 7 1
Andro Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Jeg hadde brutt med ham umiddelbart. Kontrollbehov er første tegn på en voldelig partner. Helt uaktuelt å gå videre med en slik person. 11 2 15
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 Dette var veldig spesielt etter et 3 måneders langt forhold. Jeg har riktignok lagt til sånn at mann og barn kan se meg på kartet. Men det er fordi jeg selv vil, bl.a fordi jeg reiser endel utenlands, og om noe skulle skje så vet de hvor jeg var sist... Anonymkode: 4956d...00f 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Du er 24, du er gammel nok til å stå opp for deg selv. Faen ikke rart landet går til h.... Anonymkode: e4d78...199 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Ikke vær sammen med noen som ikke tolererer et nei! Ikke vær sammen med en som ikke respekterer dine grenser! Godt han avslørte seg så tidlig. Er du i tvil og ikke klar til å gå, stå på ditt nei. Test han gjerne. Si du skal på byn med noen venninner, og se om han reagerer normalt på det. Gjennomfør det også. Hvis han er kontrollerende, så vil han forhåpentligvis vise sitt sanne jeg, så du ser hvor galt dette forholdet er! Anonymkode: 1c9d5...70e 9 1 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 Irja skrev (16 minutter siden): Jeg ville ha avsluttet forholdet. Dette er bare starten. Enig. Fikk en følelse på at han kan være psykopat Anonymkode: 2ccf5...92a 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 Du sier dere stoler på hverandre... Hæ? Det er fordi han stoler på deg at han også må ha en tracker på hvor du er? Hvordan i all verden er det å stole på hverandre? Anonymkode: aebd6...fc9 13
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 Tre måneder? Han kan ikke kreve noe som helst fra deg. Å be om å få se hvor du er helt eksakt 24/7 er ekstremt invaderende. Han kan se om du drsr til moren din klokken 15 eller 1530. Man kan skaffe seg utrolig mye informasjon om folk gjennom hvor de er til hvilke tidspunkt. Selv mine søsken som jeg stoler aller mest på her i verden (ja, mer enn mannen min) får ikke se noe snap kart. Hadde bare sagt nei. Og på spørsmål om hvorfor jeg ble sur haddr jeg sagt at jeg ikke var sur, men forbanna over hvor mye han forventer å "eie" meg. Anonymkode: c6763...139 11 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg noe jeg trenger å høre andres mening om. Jeg har datet en mann i en periode på 3 mnd, vi er vel nå enig i at vi er i et forhold. Jeg er 24 og han er 30. I dag sa han plutselig at han vil at jeg skal ha på snapmap for han. Slik at han kan se hvor jeg er til en hver tid. Jeg ble overrasket og forsøkte å spørre han hvorfor han føler at han trenger dette, at jeg selv ikke syntes det er nødvendig at kjæresten skal kunne se meg på et kart hele tiden..? Er det fler enn meg som syntes dette er mer å kreve av en kjæreste enn nødvendig? Kan jeg si til han at jeg synes han ikke har rett til å kreve dette av meg? Jeg prøve å hinte vennlig til at jeg syntes det er for mye, men han lot spørsmålene gå tilbake til meg og spurte hvorfor jeg synes det var et problem og at det er en liten ting. Da jeg merket at han begynte å bli sur satt jeg det bare på, og må angrer jeg på at jeg ikke turte å si mer… Vi stoler på hverandre og kommuniserer gjennom hele dagen og jeg synes den tilliten er nok, og jeg ønsker ikke å føle meg «overvåket». Hva ville dere gjort? Anonymkode: 436b1...417 Jeg hadde sagt nei. Jeg vil ikke at noen skal følge mine bevegelser på den måten. Anonymkode: d805e...3e9 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du er 24, du er gammel nok til å stå opp for deg selv. Faen ikke rart landet går til h.... Anonymkode: e4d78...199 Ikke gidd. Anonymkode: d805e...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Skrevet 20. august 2023 Må si meg enig med de som sier det er rødt flagg. Jeg kan vel til en viss grad forstå hvorfor noen ønsker å ha kjæresten på snapmap... men man kan ikke kreve å overvåke noen. Og så etter så kort tid. I tillegg å ikke gi en god grunn, men svare på spørsmål med spørsmål, dytte det over på deg, nesten gaslighte litt. Og å bli sur. Dårlige tegn.. !! Dette er en samtale dere burde ha... men ikke la han legge det på deg igjen, hvis han begynner med beskyldninger om at du har noe å skjule og den slags barnslig reaksjon så hadde jeg nok revurdert hele forholdet. Hvis han er dønn ærlig og klarer å gå inn i seg selv og se egne problemer og innrømmer at ja, jeg er litt sjalu, eller jeg føler jeg trenger litt oversikt pga ditt og datt, jeg ble bedratt i forrige forhold og hadde en fraværende mor eller noe, unnskyld for det og jeg skal jobbe med det og vi trenger ikke dele posisjon.. da er det håp. Men noe sier meg at det ikke er det svaret du får her. Men du må ta den praten. Anonymkode: b15e9...b2d 9 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #20 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, nei og nei. Han spurte, og tar tydeligvis ikke nei for et svar. Signerer denne. Det ville aldri falle meg inn å en gang spørre om dette, langt mindre påvirke partner til å etterkomme et slikt ønske slik han har gjort. Dette er første gang jeg sier meg enig med de som vifter med røde flagg. Men #19 har òg et godt svar, om han klarer å snakke om motivasjonen for ønsket sitt så kan det være håp. Likevel har jeg mine tvil til om det blir med denne ene utfordringen. Jeg deler hverken posisjon selv, og selv som forelder forlanger jeg ikke at posisjon skal deles. Anonymkode: deaba...09a 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå