Gå til innhold

Livredd for å bli alvorlig syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for at jeg eller mine nærmeste skal bli alvorlig syke eller død. Leser om folk som trodde de hadde influensa, men så var det akutt leukemi og de døde kort tid etterpå. Eller folk som får slag, hjerteinfarkt.. kreft.. er første tanken om jeg har vondt et sted, kan føle på litt vondt i brystet for eksempel, så overbeviser jeg meg selv om at jeg er tungpustet. Selv om det egentlig stemmer. Har sjekka bl trykk og det er normalt. 

Eller om kjæreste/ familie har vondt et sted, føler seg dårlig, tenker jeg alvorlig sykdom med en gang. Skal noen til legen får jeg panikk for jeg er redd de har alvorlig sykdom. Jeg selv tør sjelden gå til legen..

Andre som har det sånn? Hvordan takler dere det? 

Og ja.. jeg lider av angst.. 

Anonymkode: 4425f...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke kommer til å gå gjennom et helt liv uten at jeg eller en av mine nærmeste blir alvorlig syk eller utsettes for noe alvorlig. Jeg har akseptert at det er slik og lever for å gjøre det beste ut av de dagene jeg har sammen med mine kjære. Skulle jeg gått rundt og vært redd for dette, hadde livskvaliteten min gått mye ned og jeg hadde ikke fått levd det livet jeg ønsker. Grip dagen! Elsk og nyt!

Anonymkode: 49e2b...1df

• Liker 1
Skrevet

Kognitiv terapi hjalp meg veldig med angst, bekymringer og katastrofetanker. Anbefales!

Anonymkode: eac73...f7a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kognitiv terapi hjalp meg veldig med angst, bekymringer og katastrofetanker. Anbefales!

Anonymkode: eac73...f7a

Enig. Kognitiv terapi er veldig bra. 

Anonymkode: 42b62...153

• Nyttig 2
Skrevet

Slik du skriver høres det nesten ut som at du er på vei til å bli alvorlig psykisk syk, TS. Jeg hadde fått time med psykolog så fort du kan. ♥️

Anonymkode: 52502...3e4

• Liker 1
Skrevet

For å si det slik:

Hvis du IKKE går til legen når du er syk, vil du virkelig bli syk.

Anonymkode: 7e1c5...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...