Gå til innhold

Datingapper for folk som vil noe seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er singel og ønsker å finne en mann for forhold. Er på Tinder (i tillegg til at jeg er ute i det virkelige liv). ONS og puling raskt er ikke noe for meg. Syns Tinder er stappfull av menn som ser etter "casual", "prøver å finne ut av det" eller søker spenning i hverdagen og lignende. Mange av de som skriver at de ønsker forhold har nesten bare bilder av seg selv i baris foran speilet på gymmen, jeg tiltrekkes ikke av menn som synes at kropp er deres fremste verdi, som jeg jo må tro når de ikke viser frem noe annet (de har jo ingen bio heller som oftest). 

Med andre ord, jeg tror ikke Tinder er stedet for meg å lete. Bor på en relativt liten plass, ca 40 000 innbyggere. Er det noe poeng å prøve andre apper? Hvilke anbefales? Har prøvd Sukker, men det er ca 2 menn der som vises for meg i min aldersgruppe (som jeg har satt generøst opp og ned) og som har høyt nok matchtall til å vises. Turvenn oppfatta jeg som useriøst med masse scam-profiler. Andre tips, og hvorfor? 

Anonymkode: fc7fa...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antallet seriøse menn på Tinder, er trolig stort nok til å dekke alle kvinnene som ønsker det samme. Desverre er det totale antallet så mye større, så du må lete litt lenger.  

På generell basis, blir ikke folk mer ute etter noe annet, bare fordi de registrerer seg på en annen platform. Jeg har stilt opp og gitt kvinner hyggelige opplevelser på Tinder, og FB dating, men det var på Match, at jeg lot meg overtale av henne, som nå er kjæresten min. 

Anonymkode: a9a85...b1d

• Liker 1
Skrevet
HealthyGamer skrev (Akkurat nå):

Elite singles?

Nei, der er det ikke mye å hente. De folka der er ikke mye elite.... 

Anonymkode: 73546...421

• Liker 1
Skrevet

De seriøse mennene på tinder får ikke likes, fordi de kjekke mennene får mest oppmerksomhet og naturlig nok velger de å utnytte markedet og hoppe fra partner til partner.

• Liker 5
Skrevet

Tinder er litt hva man gjør det til. Det er jo relativt lett å sile vekk de profilene som ikke ønsker det du ønsker og du ser jo hvilke menn som har lagt litt flid i profilen sin. Hvem som har klærne på og hvem som viser noe annet enn ti år gamle bilder av seg selv med et våpen/død fisk/ekskjæreste etc.

I tillegg har mange av dem profiltekst. Det er seriøse folk der også, man må bare lære å lese profilene og swipe vekk det man ikke søker selv. 

Anonymkode: 9e644...6e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tinder er litt hva man gjør det til. Det er jo relativt lett å sile vekk de profilene som ikke ønsker det du ønsker og du ser jo hvilke menn som har lagt litt flid i profilen sin. Hvem som har klærne på og hvem som viser noe annet enn ti år gamle bilder av seg selv med et våpen/død fisk/ekskjæreste etc.

I tillegg har mange av dem profiltekst. Det er seriøse folk der også, man må bare lære å lese profilene og swipe vekk det man ikke søker selv. 

😂 spot on!

Skrevet

Tinder er litt hva man gjør det til. Det er jo relativt lett å sile vekk de profilene som ikke ønsker det du ønsker og du ser jo hvilke menn som har lagt litt flid i profilen sin. Hvem som har klærne på og hvem som viser noe annet enn ti år gamle bilder av seg selv med et våpen/død fisk/ekskjæreste etc.I tillegg har mange av dem profiltekst. Det er seriøse folk der også, man må bare lære å lese profilene og swipe vekk det man ikke søker selv. 

Eller med dassen som bakgrunn, bilder av et telt/ landskap, matrett eller en random sexy dame. Skal vi bli imponert over dette? :klo: 

Anonymkode: 954ea...bb2

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er nettopp å sile jeg gjør. Jeg sveiper aldri høyre på menn som

- ikke har bilde av seg selv

- har bilder i baris eller flekser armer på treningsstudio (det er flott å se på for all del, og han kan gjerne trene og se bra ut, men jeg tror vi har lite til felles hvis han er en type som vil vise det fram sånn)

- ikke har bio, har negativ bio ("bare å sveipe venstre hvis [...]", "ingen drama takk!" og lignende), bare f.eks høyde eller noe annet intetsigende som "har hund", "ikke min unge", eller bare emojis. Jeg trenger at mannen kan bruke ord. 

- fremstår vulgære

- oppgir at de ikke er ute etter forhold, kun ute etter noe uforpliktende etc. 

- de som bor lenger unna enn ca et par timers kjøring unna (der dukker opp noen av disse selv om jeg har stilt inn avstand)

- de som oppgir at de ikke vil ha barn eller ber folk med barn om å sveipe venstre. Jeg har barn selv, men ønsker meg flere.

Problemet er at det da er svært få igjen, sveiper høyre kanskje på én av 100. Og jeg har ingen tro på at jeg øker sannsynligheten for å finne det jeg søker ved å sveipe de med profiler som nevnt over til høyre. Ofte får jeg melding om at det ikke er flere profiler å vise. 

Og før noen klikker, jeg bryr meg null og niks om yrke, høyde, type bil, størrelse på bolig osv. Jeg er kresen på det som jeg vet gjør at vi ikke passer sammen. For målet mitt er å finne en jeg passer sammen med i et lengre perspektiv, ikke en å kose meg med i senga eller i sofaen med netflix. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

- har bilder i baris eller flekser armer på treningsstudio (det er flott å se på for all del, og han kan gjerne trene og se bra ut, men jeg tror vi har lite til felles hvis han er en type som vil vise det fram sånn)

- ikke har bio, har negativ bio ("bare å sveipe venstre hvis [...]", "ingen drama takk!" og lignende), bare f.eks høyde eller noe annet intetsigende som "har hund", "ikke min unge", eller bare emojis. Jeg trenger at mannen kan bruke ord. 

- fremstår vulgære

- de som bor lenger unna enn ca et par timers kjøring unna (der dukker opp noen av disse selv om jeg har stilt inn avstand)

- de som oppgir at de ikke vil ha barn eller ber folk med barn om å sveipe venstre. Jeg har barn selv, men ønsker meg flere.

Problemet er at det da er svært få igjen, sveiper høyre kanskje på én av 100. Og jeg har ingen tro på at jeg øker sannsynligheten for å finne det jeg søker ved å sveipe de med profiler som nevnt over til høyre. Ofte får jeg melding om at det ikke er flere profiler å vise. 

Og før noen klikker, jeg bryr meg null og niks om yrke, høyde, type bil, størrelse på bolig osv. Jeg er kresen på det som jeg vet gjør at vi ikke passer sammen. For målet mitt er å finne en jeg passer sammen med i et lengre perspektiv, ikke en å kose meg med i senga eller i sofaen med netflix. 

Signerer dette og det over også, med unntak at jeg tror ikke jeg får flere barn. 

Skrevet
DelvisPresley skrev (2 timer siden):

De seriøse mennene på tinder får ikke likes, fordi de kjekke mennene får mest oppmerksomhet og naturlig nok velger de å utnytte markedet og hoppe fra partner til partner.

Det der er bare tull. At en mann ser bra ut gjør han ikke til en drittsekk som tar for seg fordi han har muligheten. Horete menn er jevnt fordelt og de fleste av dem ser helt ordinær ut, selv om de kanskje selv mener de er hunks pga manglende selvinnsikt.

Anonymkode: 02fd3...ebb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
DelvisPresley skrev (2 timer siden):

Helt feil. Er alle seriøse menn mindre kjekke mener du? Og er det en universell standard på hva som er kjekk og ikke? Det er da vitterlig øyet som ser. Aldri opplevd at jeg og mine venninner har falt for de samme, ikke siden 6. klasse i såfall da vi alle var forelsket i Martin eller Thomas i klassen. 

Tinder er en app som lar brukerne sile hverandre i hovedsak på utseende. Hvis en seriøs mann tror utseendet alene ikke tar ham dit han vil (og det bør han heller ikke tro, for kvinner flest trenger mer enn bare et rævva bilde for å bli interessert), må han jo legge inn noen ord som viser at han er seriøs da. Og ikke satse på tom bio eller en haug med emojies.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

- fremstår vulgære

Kjører det samme løpet omtrent, som mann. Men bare med kravet om å lese bio, så forsvinner ca 95% av damene ut til venstre.

Tinder virker egentlig meningsløst. Og er telleren nede korrekt, får jeg nesten 0 likes tilbake, til tross for utfyllende profil med bio. Ser definitivt hvorfor folk kaller det en puleapp. Ikke lett å finne noen seriøse.

Anonymkode: b09b5...8f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

- fremstår vulgære

Gjør jeg og da er de få som er igjen uansett ikke noe jeg kunne ha levd med. Liver skal bli mer positivt med en mann en at det gir flere problemer. Så tror det er vanskelig på tinder ja.

Anonymkode: 93109...cdb

Skrevet
11 hours ago, DelvisPresley said:

Det samme gjelder nok kvinner. Er de pene  kvinnene som får all oppmerksomhet. 

Anonymkode: 18504...85b

• Nyttig 1
Skrevet

Erfaringer med Møteplassen? Ser det har tikket inn tilbud om VIP for 99 pr mnd. Noen her som har funnet kjærligheten der de siste årene?

Skrevet

Det samme gjelder nok kvinner. Er de pene  kvinnene som får all oppmerksomhet. 

Vel jeg fikk aldri likes fra normale jenter på tinder, for de liker jo bare de kjekkeste mennene. Det er derfor de "aldri får oppmerksomhet".

Skrevet
DelvisPresley skrev (45 minutter siden):

Vel jeg fikk aldri likes fra normale jenter på tinder, for de liker jo bare de kjekkeste mennene. Det er derfor de "aldri får oppmerksomhet".

Hvilke kvinner ga deg likes?

Anonymkode: 954ea...bb2

Skrevet
1 hour ago, Shy Guy said:

Erfaringer med Møteplassen? Ser det har tikket inn tilbud om VIP for 99 pr mnd. Noen her som har funnet kjærligheten der de siste årene?

Jeg har funnet noen troll der i hvertfall...

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det der er bare tull. At en mann ser bra ut gjør han ikke til en drittsekk som tar for seg fordi han har muligheten. Horete menn er jevnt fordelt og de fleste av dem ser helt ordinær ut, selv om de kanskje selv mener de er hunks pga manglende selvinnsikt.

Anonymkode: 02fd3...ebb

Det er jo ikke det han sier. Nesten alle menn, uansett hvor kjekke de måtte være, ønsker seg et forhold. Hovedårsaken til problemene på Tinder er at nesten alle menn også er åpne for tilfeldig sex, og de er mye mindre kresne da. Når kvinner i tillegg er ganske samkjørte i smaken, betyr det at de svært ofte ender opp med å gå på date med en mann som er interessert i forhold med den rette, men kun interesserte i sex med henne

For mange kvinner virkelig dette vanskelig å forstå, da de gir inntrykk av å enten være interessert i tilfeldig sex, eller fast forhold, men ikke åpne for begge deler.

Anonymkode: acbd2...4b6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...