AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Hva gjør man videre? Han reagerte veldig kraftig og nekter bruket og jeg selvfølgelig tror ikke på han. Har avtalt å ta en prat i morgen. Han blir 18 om et par måneder. Noen som har vært i lignende situasjon ? Anonymkode: 2f89d...724 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Ikke røyk alt på en gang. Anonymkode: 0f02e...9a8 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Siden han reagerte veldig kraftig, hvordan håndterte du det? Anonymkode: fe03f...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 Hvis han fortsatt er oppegående og ikke en slapp narkis, sørg for at det er ekte vare. Anonymkode: e938b...a2e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Jeg hadde ringt rustelefonen og fått litt veiledning, eventuelt en ruskonsulent i kommunen. I vår kommune har vi en som er veldig god i møte med ungdom som flørter med rus. Anonymkode: f8b64...bce 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden han reagerte veldig kraftig, hvordan håndterte du det? Anonymkode: fe03f...9c6 Jeg forholdte meg rolig og sa at det er min plikt som forelder å ta det opp og at vi må prate når han roer ned. Han begynte med å legge skyld på andre, være hysterisk og jeg sa at det er typisk reaksjon når man blir tatt for sånne ting. Det tok litt tid, mye vas at jeg ikke stoler på han, kalte meg diverese ting, han skal aldri snakke med meg igjen etter han tester negativt osv. Jeg var rolig hele tiden. Fikk melding senere at vi kan snakke om det i morgen. Anonymkode: 2f89d...724 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forholdte meg rolig og sa at det er min plikt som forelder å ta det opp og at vi må prate når han roer ned. Han begynte med å legge skyld på andre, være hysterisk og jeg sa at det er typisk reaksjon når man blir tatt for sånne ting. Det tok litt tid, mye vas at jeg ikke stoler på han, kalte meg diverese ting, han skal aldri snakke med meg igjen etter han tester negativt osv. Jeg var rolig hele tiden. Fikk melding senere at vi kan snakke om det i morgen. Anonymkode: 2f89d...724 Jøss…. Hvor mente han det kom fra da? Anonymkode: 98bbf...cde
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jøss…. Hvor mente han det kom fra da? Anonymkode: 98bbf...cde Mye tull. Han lånte buksen til en venn, at han bruker papir til tobakk...Han er veldig opptatt at han skal øvelsekjøre og ta lappen. Det er helt uaktuelt til vi finner en løsning og lager avtale at han slutter helt. Anonymkode: 2f89d...724 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mye tull. Han lånte buksen til en venn, at han bruker papir til tobakk...Han er veldig opptatt at han skal øvelsekjøre og ta lappen. Det er helt uaktuelt til vi finner en løsning og lager avtale at han slutter helt. Anonymkode: 2f89d...724 Stå på ditt. Hans reaksjon er i og for seg ganske normal, ut i fra å bli tatt på fersken. Får håpe han er roligere for en prat i morgen. Dette er så skummelt og det får så store konsekvenser for mange. Lykke til! Anonymkode: f8b64...bce 1 1
ThereGoesBob Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Straff ham fordi han ikke gjemte det godt nok. Det svir nok mer enn noe annet. Tror ikke det er mye du får gjort for å forandre hans uvaner. Gale nok at han røyker og da er vel veien kort til hasj om han er tilbøyelig til det. Enkelte ting må jo bare prøves ut når man fortsatt er "ung og dum"
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stå på ditt. Hans reaksjon er i og for seg ganske normal, ut i fra å bli tatt på fersken. Får håpe han er roligere for en prat i morgen. Dette er så skummelt og det får så store konsekvenser for mange. Lykke til! Anonymkode: f8b64...bce Det er ulovlig og jeg har har sagt at for meg er det uaktuelt å akseptere det som noe normalt. Han får ikke oppbevare narkotika hjemme heller. Politiet mener at foreldre bør følge med og gi beskjed at det er ikke greit. Anonymkode: 2f89d...724 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Det er ikke så seint. Det ervulovlig. Jeg hadde tatt praten i kveld og kjøpt hjemmetester. Anonymkode: 1e1f5...a5b
mannor Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Det siste du skal gjøre er iallefall å involvere politiet 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke så seint. Det ervulovlig. Jeg hadde tatt praten i kveld og kjøpt hjemmetester. Anonymkode: 1e1f5...a5b Har test hjemme 😊 Han får ta det i morgen. Vippsing tar helt slutt også ts Anonymkode: 2f89d...724 1
Mannisinbestealder Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 mannor skrev (2 minutter siden): Det siste du skal gjøre er iallefall å involvere politiet Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 mannor skrev (2 minutter siden): Det siste du skal gjøre er iallefall å involvere politiet Vi har hatt utfordringer før ( ikke rusrelatert) og jeg kjenner mange som jobber i hjelpeinstitusjoner og i politiet i forebyggende avdeling. Dette er en sak vi skal prøve å løse hjemme, men jeg skal rådføre meg med rustelefonen ts Anonymkode: 2f89d...724 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 Mannisinbestealder skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Da kommer de til å gjøre alt de klarer for å hindre at man får førerkort. Og politiet kommer til å kreve rustesting i all evighet. Uansett om man har vært fullstendig rus-fri i mangfoldige år. Ønsker man for eksempel å ta høyere utdannelse, eller forsøker å søke arbeid, så kan politiet finne på å kontakte hvert eneste studiested og potensielle arbeidsplass for å fortelle at denne personen er en "rus-misbruker" sånn at man risikerer å ikke få muligheten til å hverken studere eller arbeide. Og dette er helt seriøst noe som du tror kommer til å "hjelpe" denne personen?? Anonymkode: 8c01a...f9d 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har test hjemme 😊 Han får ta det i morgen. Vippsing tar helt slutt også ts Anonymkode: 2f89d...724 Jøss. Er det vanlig før det er et kjent problem. Anonymkode: 1e1f5...a5b
mannor Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 Mannisinbestealder skrev (6 minutter siden): Hvorfor? For alt de gjør er å påføre straff, stigmatisering og skam. Politiet driver ikke kunnskapsbasert, men en praksis som er basert på frykt og propaganda. Et feilsteg (som å bruke hasj) i ungdommen og du bærer det med deg hele livet; det sørger politiet for. 1
mannor Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Stå på ditt. Hans reaksjon er i og for seg ganske normal, ut i fra å bli tatt på fersken. Får håpe han er roligere for en prat i morgen. Dette er så skummelt og det får så store konsekvenser for mange. Lykke til! Anonymkode: f8b64...bce Hva får «store konsekvenser for så mange» ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå