Gå til innhold

Hvilke språk kan du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Norsk og engelsk, har fordypning i tysk men kan absolutt ingenting bortsett fra noen grammatiske ramser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk, fransk og tysk fra skoletiden. Nederlandsk og spansk senere. Og norsk. Språkene brukes i arbeidssammenheng i tillegg til blant venner og i ferier.

Anonymkode: 12bab...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan snakke kun norsk og engelsk flytende. Forstår svensk og det meste av dansk, og litte islandsk. Kan også forstå litt tysk, men det er lite altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk, engelsk, fransk og en del spansk. Jeg leser enkelt svensk og dansk.

Anonymkode: 1a22c...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk og engelsk. Forstår tysk etter å hatt det fem år på skolen i tillegg til at jeg hadde ei tysk venninne som ikke kunne norsk. Kan litt samisk og forstår svensk og dansk. 

Anonymkode: c44d6...414

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at jeg husker mer tysk enn jeg tror når jeg hører tysk på tv, men hadde aldri i verden kunne uttrykt meg noe særlig mer enn noen få setninger selv. Sprechen Sie Deutch? Ich weisse nicht!

Jeg kan god engelsk, leser engelsk ofte, kjøper like mange engelske som norskspråklige bøker de siste årene.

Svensk forstår jeg like godt som norsk omtrent, har bodd i Sverige en stund og var sammen med en svensk mann i tre år. Men det er mange år siden, så jeg snakker ikke godt svensk lenger. Du hører på meg at jeg er norsk nå, det kunne du ikke før.

Kunne tenkt meg å lære spansk eller portugisisk. Lærerne på skolen pleide å si jeg hadde språkøre. Den gangen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk og engelsk.

Hadde tysk på ungdomsskolen, så er typisk 'forstår langt mer enn hva jeg klarer å uttrykke'. Det kommer godt med nå når vi skal til Berlin neste måned.

Har lært en del fransk på egen hånd, og holder på med koreansk.

Anonymkode: ca612...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også svensk og dansk da, men avser de som implisitte.

Anonymkode: ca612...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til norsk og engelsk kan jeg en del tysk og gresk. Fransken min er så sjaber at den ikke teller, skjønt jeg var nødt til å knote meg fram så godt jeg kunne da jeg var i Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk, nordsamisk, svensk, dansk, engelsk og bittelitt tysk. 

Anonymkode: 790ee...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...