AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Jeg har tenkt å sakte implementere "carnivore diett"+ frukt. Siden jeg skal ha kjøtt hverdag, men grass fed beef ikke er så vanlig i Norge. Så tenker jeg at hverdagsmaten min kommer til å bestå av burgere og kjøttdeg av storfee med høyest mulig kjøttinnhold. Hvor kan man få tak i ren melk og ost. Hvilken honning er sunnest å spise det daglig og mest ren honning. Erfaring og tilbakemeldinger tas imot. Veganere hold dere unna!!! Anonymkode: 16edf...980 1
000VF000 Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Siden jeg skal ha kjøtt hverdag, men grass fed beef ikke er så vanlig i Norge. Anonymkode: 16edf...980 Grass fed beef er et amerikansk utrykk fordi de mater kyrne med mais. Norsk kjøtt er overlegent amerikansk kjøtt. Quote Hvor kan man få tak i ren melk og ost. Butikken. Quote Hvilken honning er sunnest å spise det daglig og mest ren honning. Der meste på butikken er kinesisk honning av lav kvalitet. Vil du ha kvalitet så bør du kjøpe norsk. Quote Jeg har tenkt å sakte implementere "carnivore diett"+ frukt. Vi mennesker er omnivore og ikke carnivore. Skjønner ikke hvorfor noen blidt følger tåpelige trender bare fordi en eller annen dude-bro kjendis mener det er bra. 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 000VF000 skrev (13 minutter siden): Grass fed beef er et amerikansk utrykk fordi de mater kyrne med mais. Norsk kjøtt er overlegent amerikansk kjøtt. Butikken. Der meste på butikken er kinesisk honning av lav kvalitet. Vil du ha kvalitet så bør du kjøpe norsk. Vi mennesker er omnivore og ikke carnivore. Skjønner ikke hvorfor noen blidt følger tåpelige trender bare fordi en eller annen dude-bro kjendis mener det er bra. Dette! Anonymkode: e2fc9...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Velkommen til carnivore-verdenen! Jeg kjøper kjøtt direkte fra bønder. Jeg har to store frysere som jeg fyller opp om høsten. Hvis du ikke kjenner noen bønder du kan kjøpe av, så sjekk din lokale REKO-ring. Jeg kjøper kjøttdeig, biffer, kraftbein (koker beinkraft) og innmat. Nok for hele året. Kjøttdeig er veldig fint det. Det inneholder mer bindevev og slikt og har derfor en annen aminosyreprofil enn møre kjøttstykker. Rå melk (altså upasteurisert melk) er ulovlig å drive organisert salg av i Norge. Men tilfeldig salg er lov. Det betyr at hvis du spør en bonde om de kan selge til deg, så har de lov til å selge. Men de har ikke lov til å tilby og lage butikk av det. Jeg tar rett og slett med denne 12-liters vanndunken (finnes også i 20 liter) til gården og fyller på rett fra tanken. Det som er greit med denne vanndunken er at den har stor nok åpning til at man kan putte hele krana fra melketanken oppi og fylle den opp på ca 2 sekunder. Krana på melketanken er svær. Har du med deg brusflasker for eksempel, så må du fylle i noe annet og så helle over. Jeg lager også yoghurt av melka. Jeg har også lyst til å prøve å lage ost. Yoghurtbakterier og osteenzymer har de i en dansk nettbutikk som heter Hjemmeriet. Honning bør man velge økologisk og ikke noe som er i nærheten av åker. Giftene som blir sprøytet på åkeren går over i honningen. Anonymkode: c735b...520 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Åja du mener råmelk? Det er ikke noe som heter rå melk . Du må finne en gårdbruker som har nyfødte kalver og kjøpe råmelk av han. Anonymkode: 3beef...95c 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Åja du mener råmelk? Det er ikke noe som heter rå melk . Du må finne en gårdbruker som har nyfødte kalver og kjøpe råmelk av han. Anonymkode: 3beef...95c Råmelk er den første melken etter at kua har født. Rå melk er upasteurisert melk. Anonymkode: c735b...520 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 Sjekk din lokale REKO-ring. Tror de fleste av dem bare er på Facebook. Her jeg bor kan jeg få kjøpt alt fra hemmelaget ost og is til økologiske egg og kjøtt fra gressforede dyr, samt honning. Jeg kjøper gjerne melk og fløte fra Jerseymeieriet. Melk fra Jersey-kyr har en annen type myseprotein enn vanlig melk, og det er visstnok mange som tåler den bedre. Den er pasteurisert men ikke homogenisert. https://jerseymeieriet.no/produkt-kart Anonymkode: a12f4...732 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 21.30): Jeg har tenkt å sakte implementere "carnivore diett"+ frukt. Siden jeg skal ha kjøtt hverdag, men grass fed beef ikke er så vanlig i Norge. Så tenker jeg at hverdagsmaten min kommer til å bestå av burgere og kjøttdeg av storfee med høyest mulig kjøttinnhold. Hvor kan man få tak i ren melk og ost. Hvilken honning er sunnest å spise det daglig og mest ren honning. Erfaring og tilbakemeldinger tas imot. Veganere hold dere unna!!! Anonymkode: 16edf...980 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 9.44): Råmelk er den første melken etter at kua har født. Rå melk er upasteurisert melk. Anonymkode: c735b...520 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 2.37): Åja du mener råmelk? Det er ikke noe som heter rå melk . Du må finne en gårdbruker som har nyfødte kalver og kjøpe råmelk av han. Anonymkode: 3beef...95 https://www.fhi.no/sm/smitte-fra-mat-vann-dyr/infeksjoner-som-smitter-fra-mat-vann-og-dyr/risikoen-ved-a-drikke-ra-melk/ «I Norge har det siden 1953 vært forbudt å selge rå, upasteurisert melk» Anonymkode: e2fc9...7f1
Macro Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 Du overtenker dette deluxe. De produktene du trenger er det overflod av i butikken.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 9.44): Råmelk er den første melken etter at kua har født. Rå melk er upasteurisert melk. Anonymkode: c735b...520 Nei, upasteurisert melk er upasteurisert melk. Anonymkode: ed541...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå