Gå til innhold

Alternativ til bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å sende mitt barn i barnehagen lenger. Føler avstanden mellom omsorgen og oppmerksomheten han får hjemme blir for stor i forhold til i bhg hvor det er mange barn og få voksne. De virker sure, slitne og stressa også de som jobber der. Har kommet inn i gården og hørt ansatte snakke hardt til gutten min for småting, før de ser meg stå der. Har sett barn som hylgråter og personale sitter på telefonen og avventer med å sjekke. Han har ofte sår og blåmerker. Virker ikke som han trives. 

vet dere om alternativer i Oslo området? Finnes det mindre barnehager med mer omsorg? Eller er svindyr dagmamma eneste alternativ? Vil han skal ha omgang med andre barn, men trenger ikke være 25 barn på 3-4 voksne. Hørte før om familiebarnehager, men finner ingenting på nett. Trenger tips! Kan betale mer, men ikke en full månedslønn som en dagmamma krever. Eller vet dere om bhg i Oslo som virkelig virkelig har et bra rykte og passer godt på barna? Jeg er forferdelig misfornøyd, nå er det søndag igjen snart og jeg er kvalm igjen. Gruer meg til å sende han til bhg igjen. Orker snart ikke mer, føler han ikke blir ivaretatt slik jeg mener han fortjener. Vil helst ikke bli sykemeldt som følge av dette, sover dårlig og går med klump i magen hele uken. Trenger tips, kanskje noen har vært i samme situasjon. 

Anonymkode: f0a84...290

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt at du ikke vil sende barnet ditt dit utifra det du beskriver. 

Kunne du ringt rundt til de forskjellige barnehagene og dannet deg et bilde av hvilke du liker best for så og søkt? 

Personlig ville jeg kanskje bedt om en sykemelding om det går såpass inn på meg, inntil videre.. Eller velferdsperm? 

Anonymkode: 48ec0...071

• Hjerte 3
Skrevet

Åpen bhg

Anonymkode: 15d93...182

• Liker 1
Skrevet

Ring rundt til barnehager i områder du tenker er passende. Nærme hjemmet, på vei til/fra jobb eller i nærheten av jobb. Hør om de har ledige plasser. Hvis noen har ledig så kan du nok finne eldre foreldreundersøkelser, evt be om det. Så får du dannet et inntrykk. Et alternativ er å går tur tilfeldigvis forbi når det er normalt at de er ute. Så får du kanskje dannet et inntrykk der også. Om de ansatte virker tilstede, om barna virker tilfreds osv. 

Men du må absolutt si ifra til nåværende barnehage! Det er ikke greit at det skal være slik du beskriver det.

Skrevet

Uff, det hørtes veldig leit ut TS! 😞 Er livredd for det samme. Har mange problemer selv og er i prosess for ufør. Tenker å kutte hele bhg om jeg blir ufør selv. Synes IKKE våre små får i nærheten av den omsorgen de skal ha i bhg i Oslo. 

Kan du gå ned i stilling slik at barnet hvertfall kan få kortere dager?

Anonymkode: c5ff7...9be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Åpen bhg

Da må man ha tid til og være med barnet ditt. 
dette høres ikke ut som en ok barnehagen, barnehagen til vårt barn føler jeg det et trygt og godt og sende barnet mitt i. Veldig gode ansatte som er omsorgsfulle og gode. Blir møtt godt ved levering, og alltid en liten prat om hvordan dagen har vært. Dessverre er ikke alle barnehager bra, om barnehagen ikke tar tak i dårlige holdinger fra ansatte, kan det fort ende at det smitter litt rundt på ansatte. Har hatt et barn i en sånn barnehage engang for mange år siden, har flere barn. Der så jeg ansatt som tok barn etter armen, fordi dem tydeligvis ikke satt på den måten hun mente. Så hun diktere små barn rundt på benken. Jeg så på hele henne at dette ikke var greit og akseptabelt fordi hun ble helt rar i ansiktet. Jeg sa ingenting der og da, men dagen etter sa jeg opp plassen med umiddelbar virkning og han kom aldri tilbake. Og sendte en klage til styrer, kommunen og menigheten. Var en barnehage forbindelse med en kirke. Hørte dem valgte og legge ned barnehagen fra den høsten.  Du må snakke med styrer og klage videre. Barnehager som ikke driver bra skal ha tilsyn om ting ikke blir tatt på alvor 

Anonymkode: 99448...bf8

• Liker 1
Skrevet

Og ta en prat med kommunen om det er mulig og få flytter barnet til en annen barnehage 

Skrevet

Høres ut som om du har en dårlig barnehage og at det fleste barnehager er bedre. Bytt

• Liker 2
Skrevet

Dem fleste som bruker dagmamma er barn mellom 1-2 som ikke kom inn ved opptak ogs ikke rett. Da får man jo kontantstøtte, derfor dagmamma tar det pluss prisen av en barnehageplass. Skjønner dem godt man skal kunne leve av det. Har du 2 barn her gir det 20 000 i mnd det er ikke akuratt mye og leve for, mindre en jeg har i trygd. Ville barne nevne det. 

Skrevet
Luckiness skrev (22 minutter siden):

Ring rundt til barnehager i områder du tenker er passende. Nærme hjemmet, på vei til/fra jobb eller i nærheten av jobb. Hør om de har ledige plasser. Hvis noen har ledig så kan du nok finne eldre foreldreundersøkelser, evt be om det. Så får du dannet et inntrykk. Et alternativ er å går tur tilfeldigvis forbi når det er normalt at de er ute. Så får du kanskje dannet et inntrykk der også. Om de ansatte virker tilstede, om barna virker tilfreds osv. 

Men du må absolutt si ifra til nåværende barnehage! Det er ikke greit at det skal være slik du beskriver det.

Å ringe rundt til barnehager for å høre om de har ledig plass, er bortkastet energi. Det står på kommunens nettsider hvilke barnehager som har ledige plasser. 

• Liker 1
Skrevet

Begge guttene mine gikk i såkalte familiebarnehage de 2 første årene fram til de var rundt 3. En slags dagmamma, nen de tilhørte en barnehage, og gadde egen veileder derfra. De ha inntil 4 barn inkludert egne. Fungerte veldig greit. Vet jo ikke om det finnes lengre, men vi var veldig fornøyd

Anonymkode: 2891c...ad3

Skrevet
Grüner skrev (11 timer siden):

Å ringe rundt til barnehager for å høre om de har ledig plass, er bortkastet energi. Det står på kommunens nettsider hvilke barnehager som har ledige plasser. 

Det visste jeg faktisk ikke. Her måtte vi ringe rundt da vi skulle bytte. Men da et det selvsagt ikke vits å ringe rundt om det kan sjekkes på nett. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Åpen bhg

Høres ut som TS bor i Oslo. Her har ikke alle bydelene åpen barnehage, og de som har er kun for bydelens barn. De få som er har ikke åpent hver dag heller. Dessuten må jo foreldre være med i åpen barnehage så da må jo TS være hjemme med barnet sitt.

TS - hvilken bydel bor du? Skjønner at du kanskje ikke vil si hvilken barnehage det er men bare tenker da har kanskje folk bedre tips. Og hvor gammelt er barnet? Høres ut som over 3 år siden du sier 25 barn på 3-4 voksne?

Du kan se på nettet hvilke kommunale barnehager som har ledig plass iallfall, på oslo kommunes nettsider. Er mye ledig på storebarnsavdelingene. Du kan sjekke på kartet barnehager i ditt område, se på info om dem og se hvor store avdelingene er og finne en mindre barnehage.

https://www.oslo.kommune.no/barnehage/finn-barnehage-i-oslo/

https://www.oslo.kommune.no/barnehage/ledige-barnehageplasser/

Personlig er jeg skeptisk til både dagmamma og familiebarnehage med mindre man har noen man kjenner godt som går god for dem og kan gi referanse. Dagmamma kan alle være og du har ingen måte å vite at de passer godt på barnet eller har kvalifikasjoner til å ta vare på barn. Familiebarnehage høres hyggelig ut pga navnet men er jo nesten bare en slags organisert dagmamma gjennom kommunen, altså 1-2 personer som ikke trenger å ha noe utdannelse som passer på 3-8 barn gjerne i eget hus... Det er også nesten bare de minste som går der (ofte mens de venter på plass i hovedopptaket i "ordentlig" barnehage) så om ditt barn er over 3 år blir nok det veldig kjedelig. Finnes sikkert bra familiebarnehager altså men det kommer jo veldig an på personen som driver den. 

Anonymkode: 6e21e...49b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...