AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Må de som har barn og ungdom fra 6-19 år som ikke vil flytte, ikke flytte da? Når barna og ungdommen ikke vil men foreldre som vil. Anonymkode: 153fa...e46
Millimani Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Dere bør jo være enige. Hva er det som gjør at barna ikke vil? De trives godt og har mange gode venner, både på sin egen alder, eldre og yngre. Hadde jeg visst at jeg kom til å oppleve fire år med til dels mye mobbing og utestenging hadde jeg aldri gått med på å flytte. Jeg flytta som 12 år gammel jente, og ingen ting fungerte 100% for meg før jeg begynte på videregående. Skilte foreldre, pappa gifta seg på nytt etter at mamma og jeg flytta. Hadde jeg visst hva som venta meg, ville jeg ikke flytta. Men man skal jo ikke vite sånt. Grunnen til at jeg ikke flytta tilbake til pappa var at jeg ikke klarte den nye familien. Jeg vet at jeg hadde muligheten.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Foreldrene bestemmer hvor barna sine skal bo med mindre de er under barnevernet. Anonymkode: 80ef3...b74
Millimani Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Foreldrene bestemmer hvor barna sine skal bo med mindre de er under barnevernet. Anonymkode: 80ef3...b74 Når barna er fylt 12 år har de vel lov å protestere
Brunello Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Millimani skrev (1 minutt siden): Når barna er fylt 12 år har de vel lov å protestere Det hjelper lite om foreldrene må flytte på grunn av jobb eller andre nødvendige forhold. 2
Millimani Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Det hjelper lite om foreldrene må flytte på grunn av jobb eller andre nødvendige forhold. Godt poeng, men vet ikke om det er tilfelle for TS
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Millimani skrev (3 minutter siden): Når barna er fylt 12 år har de vel lov å protestere De kan selvsagt protestere, men de bestemmer ikke. Om foreldrene bor hver for seg, har en 12-åring en sterk stemme på om h*n skal bo hos mor eller far. Anonymkode: 80ef3...b74 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Barn har medbestemmelsesrett i saker om omhandler dem. De bør bli hørt, men det er foreldrene som bestemmer. Det er mange faktorer som er avgjørende for hvor man skal bo. Et barn har ikke evne til å vurdere dette bildet i sin helhet. Anonymkode: 123a8...551 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå