Gjest ny jobb? Skrevet 18. januar 2006 #1 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg jobber i staten. Har nå stilling tilsvarende konsulent, med lønnstrinn 34. Jeg har søkt på en ny stilling, i samme etat men annen arbeidsplass, og fått tilbud om lønnstrinn 31. De vet ikke hva jeg har i lønn i nåværende jobb. Hva gjør jeg? Er det rom for forhandlinger i statlig sektor eller må jeg ta til takke med det lønnstrinnet jeg har blitt tilbudt eller si nei til tilbudet? Jeg kunne tenke meg 3 ekstra lønnstrinn, hvordan legger jeg det fram uten å si fra meg tilbudet jeg har fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. januar 2006 #2 Del Skrevet 18. januar 2006 Si hva du har i lønn nå og si du vil ha det samme. De kan ikke trekke jobbtilbudet bare fordi du prøver å få samme lønn som du har hatt før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #3 Del Skrevet 18. januar 2006 Kjære deg, det er klart du ikke må ta til takke med lavere lønn. Du bytter selvfølgelig ikke jobb for lavere lønn.... Du forteller at du tar jobben hvis du får den lønnen du mener er riktig til den stillingen. Den bør være høyere enn kun 3 lønnstrinn over den gamle. Siden du er jente bør du ta i litt ekstra. Jenter er pingler i lønnsforhandlinger og konfrontasjoner. Hilsen selv jente med erfaring - som håper mine medsøstre skjerper seg vesentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forhandleren Skrevet 18. januar 2006 #4 Del Skrevet 18. januar 2006 Du må sef si at i dag har du ltr 34 og forventer å gå opp - eller konkretiser det i ett ltr. Da jeg skiftet jobb sist (hadde 46) sa jeg at lønna ikke var det viktigste men at jeg forventet å gå opp. Det var etter at jeg fikk tilbudet, først da snakket vi lønn. Jeg fikk da et tilbud om 47 - og angrer på at jeg ikke tallfestet det tilo 48 - det hadde jeg mest antagelig fått. Ja- vi må skjerpe oss! Hva er det verste som kan skje? Jo, de står ved tilbudet men i ltr 31. Hva er det beste som kan skje? Jo, de tilbyr deg 34,35,36...eller hva du sier du forventer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2006 #5 Del Skrevet 19. januar 2006 Staten er som regel ganske fair på slikt, så tror du minst kan forvente samme lønn, eller 2-4 trinn høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå