AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Del Skrevet 19. august 2023 Hei, trener ikke med pulsklokke, så målte puls med vanlig klokke etter løpetur i dag. Den var på 150. Er ikke det ganske høyt? Jogger 1 time, men det går ikke så fort, 7,5-8 km på den timen. Kvinne, 53 år. Anonymkode: 2d32a...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, trener ikke med pulsklokke, så målte puls med vanlig klokke etter løpetur i dag. Den var på 150. Er ikke det ganske høyt? Jogger 1 time, men det går ikke så fort, 7,5-8 km på den timen. Kvinne, 53 år. Anonymkode: 2d32a...93e Hvorvidt det er høyt eller ikke kommer an på hva din normale hvilepuls er og hva du har i makspuls. Jeg har 220 i makspuls, så 150 i puls når jeg jogger er ikke høyt (har hvilepuls på 45-50). Det som indikerer best hvordan formen er er hvor lang tid det tar før pulsen roer seg når du stopper. K30 Anonymkode: a1655...bb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 150 i puls er sone 2 for meg og helt normalt på joggetur for mange. Er man godt trent, vil man kunne utføre samme aktivitet med lavere puls. Hadde ikke bekymret meg, men fortsatt å jogge. Hadde dog investert i et i pulsbelte og tatt en makspulstest for skikkelige soner. Så kan du jobbe med økter for fremgang, både rolige sone 1-2 og intervaller. Anonymkode: 48136...cc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. august 2023 #4 Del Skrevet 22. august 2023 Det vanlige er vel å tenke 220- alder for å finne makspuls (selv om det er individuelle forskjeller). La oss si 167 er din maks. Da vil jeg tro 150 er høyt for deg. Har du trent opp evnen til å jogge rolig med lav puls? Ville nok tenkt at du bør holde deg på ca 100-130 på vanlige joggeturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Del Skrevet 22. august 2023 Synes ikke det var så høyt, eller lavt. Pluss det er mange faktorer her som spiller inn. Vi på kvinneguiden kan ikke gi deg fasit uten å ha det hele og fulle bildet om din helse og form, samt hva er normalt og ikke for deg og din aldersgruppe. Anonymkode: 7a5fd...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. august 2023 #6 Del Skrevet 22. august 2023 Majer skrev (14 minutter siden): Det vanlige er vel å tenke 220- alder for å finne makspuls (selv om det er individuelle forskjeller). La oss si 167 er din maks. Da vil jeg tro 150 er høyt for deg. Har du trent opp evnen til å jogge rolig med lav puls? Ville nok tenkt at du bør holde deg på ca 100-130 på vanlige joggeturer. Det er i så fall svært mye bedre å bruke 211 - 0.64*alder: https://www.ntnu.edu/cerg/hrmax#:~:text=The traditional formula for determining,inaccurate the older you are. Selv om det beste alltid er å måle med en test 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Del Skrevet 22. august 2023 Majer skrev (15 timer siden): Det vanlige er vel å tenke 220- alder for å finne makspuls (selv om det er individuelle forskjeller). La oss si 167 er din maks. Da vil jeg tro 150 er høyt for deg. Har du trent opp evnen til å jogge rolig med lav puls? Ville nok tenkt at du bør holde deg på ca 100-130 på vanlige joggeturer. Den "formelen" er jo veldig utdatert, og stemmer dårlig for veldig mange. Med 220 minus alder skulle jeg hatt 187 i makspuls, men jeg var oppe i 194 senest i går. Og det var ikke en makspulstest jeg gjorde i går.. Anonymkode: aa460...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. august 2023 #8 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den "formelen" er jo veldig utdatert, og stemmer dårlig for veldig mange. Med 220 minus alder skulle jeg hatt 187 i makspuls, men jeg var oppe i 194 senest i går. Og det var ikke en makspulstest jeg gjorde i går.. Anonymkode: aa460...8a5 Jeg vet den er dårlig for mange. For meg bommer den også med en del pulsslag, men det er den mest kjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Del Skrevet 23. august 2023 Ts her. Har litt lyst til å begynne med pulsmåling når jeg trener. Er en slik klokke man har på håndleddet nøyaktig nok, eller bør jeg bruke pulsbelte (som jeg antar da må kobles opp mot en klokke)? Anonymkode: 2d32a...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 23. august 2023 #10 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Har litt lyst til å begynne med pulsmåling når jeg trener. Er en slik klokke man har på håndleddet nøyaktig nok, eller bør jeg bruke pulsbelte (som jeg antar da må kobles opp mot en klokke)? Anonymkode: 2d32a...93e Jeg hadde valgt belte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå