AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Jeg har vært gift med mannen min i 13 år, og har to barn. Han er en ganske dominerende mann, som ofte tar mye plass i rommet. Jeg tar meg i at jeg relativt ofte tenker at jeg misliker hvordan han oppfører seg. Jeg blir flau over ting han sier og syns han behandler folk rundt seg dårlig, meg inkludert. Jeg vet at alle mennesker har negative ting ved seg. Jeg lurer derfor på om dere andre kan dele om dere syns det er normalt å relativt ofte (et par ganger i uken) tenker at mannen er litt slem, og om jeg hadde hatt det bedre alene? Tenker alle slik innimellom?? Er gresset grønnere på den andre siden? Han har mange positive sider også, så jeg kan også gå i dager uten å tenke at noe er galt. Men hvor ofte er for ofte? Jeg lurer på om jeg er blitt helt blind av å ha vært sammen med han så lenge… Anonymkode: 11dee...d20
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Tenker bortimot annenhver dag av samboer er en dritt. Og synes mye at samme som du om min samboer. Anonymkode: f1ecb...053 1
HealthyGamer Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Dere må si hva dere mener og tenker. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 Jeg tenker at et forhold hvor jeg hadde hatt slike tanker såpass ofte ikke ville ha vært noe for meg. For noen er det verdt det bare for å beholde fordelene med forholdet, men det hadde jeg aldri orket. Jeg kan irritere meg over bagateller med mannen min gjennom 15 år (skitne sokker på soveromsgulvet, skjeggstubber på servanten, dårlige spøker og alt for lite hemninger), men aldri at jeg tenker at jeg ville ha hatt det bedre uten ham. Aldri at det frister å forlate ham. Du bør for det første snakke med mannen din og del hva du føler. Kanskje er han villig til å jobbe med seg selv. Har han fått oppføre seg slik tror han nok at det er innafor. Hvis han ikke vil jobbe med seg selv må du velge om du virkelig vil være i et forhold hvor du ofte kjenner på at du kunne hatt det bedre uten. Man lever bare én gang og da bør man ha det best mulig. Anonymkode: 1eddf...902 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Jeg tenker aldri det om mannen min nei. Anonymkode: 26656...418 3 2
Marai Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 HealthyGamer skrev (2 minutter siden): Dere må si hva dere mener og tenker. Skulle akkurat skrive det samme! Hjelper fint lite om man ikke snakker om hva man tenker og føler. Blir vanskelig for han å forandre seg hvis ho ikke sier noe ^^
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 Jeg tenker kanskje 2 ganger i året at mannen min er en megatufs, men aldri at han er slem eller en dritt. Jeg tenker flere ganger om dagen at han er fantastisk, at han er smart, flink, snill, fin og skjønn, og at jeg er sjukt heldig som er gift med ham. (Og det forteller jeg ham også.) Vi har vært sammen i 17 år og har 2 barn. Parterapi tenker jeg. Og du må begynne å sette ham på plass. Anonymkode: 6a7e2...a88 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 Still deg spørsmålet, hva om du skulle leve sammen med din beste venninne, og daglig må dere akseptere og tolerere hverandres ulikheter, behov og ønsker - men dere bundet sammen av to barn, huslån og andre forpliktelser så et brudd er ikke så enkelt. Ville du ha gått på veggen med denne venninna etter 10, 15 eller 20 år? Anonymkode: 9099a...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker kanskje 2 ganger i året at mannen min er en megatufs, men aldri at han er slem eller en dritt. Jeg tenker flere ganger om dagen at han er fantastisk, at han er smart, flink, snill, fin og skjønn, og at jeg er sjukt heldig som er gift med ham. (Og det forteller jeg ham også.) Vi har vært sammen i 17 år og har 2 barn. Parterapi tenker jeg. Og du må begynne å sette ham på plass. Anonymkode: 6a7e2...a88 Du anbefaler parterapi, samtidig som du sier at hun bør sette han på plass! Noe mer bortkomment råd skal du lete lenge etter. Hadde samboeren min kommet med et slikt råd til ei venninne så hadde jeg steilet. Anonymkode: 9099a...f5e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du anbefaler parterapi, samtidig som du sier at hun bør sette han på plass! Noe mer bortkomment råd skal du lete lenge etter. Hadde samboeren min kommet med et slikt råd til ei venninne så hadde jeg steilet. Anonymkode: 9099a...f5e Hvorfor er disse motstridende? Hun kan vel begynne å sette ham på plass ved å si fra når han oppfører seg dust (i første omgang mot henne selv), og også gi han beskjed om at hun bestiller time til parterapi på fvk? Anonymkode: 6a7e2...a88 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 Én gang i mnd. (PMS) er helt normalt, hvor enn lenge det varer for den enkelte . Utover det, så hadde jeg vurdert hele forholdet. Anonymkode: a9887...1b0 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Ts her. Jeg har forsøkt bli flinkere til å si fra når han er kjip, men opplever ofte at han snur situasjonen og vinkler alt til å handle om meg. Jeg innser at det er ganske dårlig gjort å gjøre. Men i det siste har jeg begynt å gi litt mer f og kommentere det jeg syns han gjør «feil» allikevel, selv om det blir bråk. Nå syns han selvfølgelig jeg er skikkelig vanskelig og har begynt å ignorere meg. Når barna legger seg snart tenker jeg vi må ta en lang prat. Anonymkode: 11dee...d20 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her. Jeg har forsøkt bli flinkere til å si fra når han er kjip, men opplever ofte at han snur situasjonen og vinkler alt til å handle om meg. Jeg innser at det er ganske dårlig gjort å gjøre. Men i det siste har jeg begynt å gi litt mer f og kommentere det jeg syns han gjør «feil» allikevel, selv om det blir bråk. Nå syns han selvfølgelig jeg er skikkelig vanskelig og har begynt å ignorere meg. Når barna legger seg snart tenker jeg vi må ta en lang prat. Anonymkode: 11dee...d20 Jeg begynte også å sette på plass en sånn mann. Vi krangler som aldri før... Jeg er ferdig følelsesmessig, liker ikke mannen i det hele tatt. Men jeg er på AAP for øyeblikket og har ikke råd til å flytte ut da vi bor i Oslo. Anonymkode: ae70c...08d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 Det hender jeg føler det sånn, men ikke flere ganger i uken. Anonymkode: 8e60a...4f8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært gift med mannen min i 13 år, og har to barn. Han er en ganske dominerende mann, som ofte tar mye plass i rommet. Jeg tar meg i at jeg relativt ofte tenker at jeg misliker hvordan han oppfører seg. Jeg blir flau over ting han sier og syns han behandler folk rundt seg dårlig, meg inkludert. Jeg vet at alle mennesker har negative ting ved seg. Jeg lurer derfor på om dere andre kan dele om dere syns det er normalt å relativt ofte (et par ganger i uken) tenker at mannen er litt slem... Anonymkode: 11dee...d20 Jeg synes aldri mannen min er slem. Jeg synes han er idiot noen ganger i året. Han kan ikke planlegge 😆. Én gang ble jeg så forbanna over dette at jeg ca. slo opp. Men vi kom nærmere hverandre etterpå. Han skjønte at han hadde gått altfor langt. Og jeg ble vel mer åpen sånn at han skjønte meg bedre. Jeg ble litt flau over ham det første året vi var sammen, ikke fordi han behandla folk dårlig men fordi han var så utålmodig inni seg og trodde han vet best i alt. Han var bla mye sur i trafikken og kom ikke overens med kolleger på jobb. Og kunne bli fornærma fordi jeg "stekte grønnsakene i feil rekkefølge" og sånt pirk (han er ikke kokk så det er ingen grunn til at han skal ha bedre peil). Jeg ga ham klar beskjed om at jeg gjerne tar imot råd i store ting men ikke vil ha masse pirk i det små 😁 Og jeg fikk ham til å selge bilen (han var mye sint pga utgiftene) og kjøpe månedskort på bussen + tenke gjennom at kollegaskap går begge veier og at han måtte gjøre en innsats selv. Noen sosial støver blir han nok aldri men han er mye flinkere med meg nå og jeg merker at han behersker seg mer når han snakker om andre. Dessuten viste det seg at miljøet på jobben hans delvis kom av en dårlig sjef som fikk sparken. Jeg synes ofte han er smart, morsom, kjekk, original, solid, spennende og en god match for meg. Vi blir ikke så lett irritert på hverandre lenger og hjelper heller hverandre. Jeg føler vi er nære venner i tillegg til kjærester. Anonymkode: f5c1e...85f 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 Marai skrev (3 timer siden): Skulle akkurat skrive det samme! Hjelper fint lite om man ikke snakker om hva man tenker og føler. Blir vanskelig for han å forandre seg hvis ho ikke sier noe ^^ En ting er å fortelle partneren sånn kan du gjøre mindre av det eller det, eller det du gjorde nå såra meg veldig, men så er det også slik at noen vaner er vonde og vende og det er ikke alltid at partneren klarer å endre seg på visse områder, det vil alltid være noen irritasjonsmomenter og da må man finne måter å klare å leve med det på, og det er lite konstruktivt å fortelle partneren at "jeg syns du er en dritt!" Anonymkode: 26292...727
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 Det hender ofte jeg tenker det, og så går det over, det er nok ganske vanlig og jeg tror det er fordi man føler seg såpass knyttet til partner at når partneren gjør dumme ting, føler man at man selv også har gjort noe dumt. Jeg leste et råd en gang at man må huske på at man er to forskjellige individer, selv om man nå er ett og hele pakka, så er du fortsatt din egen person. Du er ikke ansvarlig for partners handlinger, selv om man ofte føler på det. Jeg vet ikke om det var et råd du også kan ha nytte av, men det hender at det hjelper for meg, de gangene jeg husker på det. 😆 Jeg fikk også et annet råd, eller visdomsord, og det var at ektefellen din er den personen som kommer til å såre deg aller mest her i livet. Det er fordi dere står hverandre så nær, så det kan fort bli gnisninger. Nettopp fordi man bryr seg så mye om hverandre og synes det er så viktig å være enige, kan små ting (som man kanskje hadde latt gå hadde det vært noen andre) blir til store krangler. Jeg tror det er ganske vanlig å tenke at partneren er en dritt, og du sier det kan gå flere dager uten at du tenker og at han har masse gode kvaliteter, det så det er jo flott. Jeg tror nok jeg tenker det en del oftere enn deg til og med😆, men jeg har overhodet ikke tenkt å skille meg, for jeg trives veldig godt med ektefellen min, tross alt. Så jeg tror heller ikke du er nødt til å skille deg av den grunn. Anonymkode: 26292...727
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 Har du det generelt bra i forholdet? Gleder du deg til å komme hjem fra jobb og vite at du skal være med han hele helgen? De tingene du irriterer deg over? Kan det tolkes kun som fælt? Eller kan det hende at du tolker ting som verre enn det er pga PMS eller at du rett og slett er lei av han? Behandler han folk utvilsomt slemt? Går han inn for å såre andre / være jævlig, eller har han bare en ulik personlighet? Men at du tror at alle andre også synes han er teit? Anonymkode: 4ba01...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå