AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Typen min skal flytte inn hos meg, og vi har derfor drevet å rydde ut av leiligheten hans. Kom over en boks med masse nips, og oppi blant disse tingene var det et smykke som jeg lurte på om han skulle beholde eller ikke. Han sier «det er minne fra gamle dager, så det vil jeg beholde». Antar det er gave fra en ex. Jeg reagerte med å ikke si noe, og pakket det med flyttelasset. Er det normalt å beholde gaver fra exer? Anonymkode: 842a3...0c5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Selvfølgelig. Skal man bare kaste eller selge halve livet sitt, bare fordi man har fått en ny kjæreste eller samboer? Det kan jo skje mange ganger i løpet av et liv, samboerskap brytes i et kjør året rundt her i verden. Jeg hadde ikke kastet ting jeg ville beholde av verdi og minner, bare fordi en ny kjæreste fikk det inn i hodet sitt at det var fyfy. Anonymkode: c9c7e...133 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Gammelt minne kan jo være så mangt, jeg tenker du overtolker det svaret. Men ja, jeg har beholdt gaver fra ekser som jeg liker og bruker. Har også gifteringen og forlovelsesringen min fortsatt, og kvitter meg nok ikke med dem med det første. Anonymkode: b7d79...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det normalt å beholde gaver fra exer? Anonymkode: 842a3...0c5 Selvfølgelig Anonymkode: b92fc...e13
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Jeg har ikke noe fra mine x’er. Ikke et bilde eller en eneste gave. Dette fjernet jeg av hensyn til nye partnere den gang jeg var singel. Å mimre er hyggelig, men gir meg lite egentlig. Et godt, trygt og stabilt forhold/ekteskap er så mye viktigere. Men her tror jeg folk er forskjellige. Mann 40 Anonymkode: a13d9...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Selfølgelig. Kaster ikke alle gavene jeg har fått fra exen opp gjennom et halvt liv. Jeg har både smykker, 2 designstoler, kunst, kenwoodmaskin, plenty av kjoler, undertøy, pc osv. Min samboer bryr seg ikke en halv millimeter en gang. Begge er inneforstått med at vi begge har levd et liv før vi møtte hverandre. Anonymkode: 8c91d...121 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selfølgelig. Kaster ikke alle gavene jeg har fått fra exen opp gjennom et halvt liv. Jeg har både smykker, 2 designstoler, kunst, kenwoodmaskin, plenty av kjoler, undertøy, pc osv. Min samboer bryr seg ikke en halv millimeter en gang. Begge er inneforstått med at vi begge har levd et liv før vi møtte hverandre. Anonymkode: 8c91d...121 Undertøy fra exen er vel litt på kanten å ta med inn i nytt forhold? Der hadde jeg satt grensa! :-) Anonymkode: a13d9...ad9 1
Fremmed fugl Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Undertøy fra exen er vel litt på kanten å ta med inn i nytt forhold? Der hadde jeg satt grensa! 🙂 Anonymkode: a13d9...ad9 Sokker, og boksere... tror jeg ikke hadde peiling om noe var gaver fra eksen når vi flyttet fra hverandre. "Fikk jeg en tre pakk med boksere i farsdagsgave for 3 år siden?" 3
Fremmed fugl Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Gave fra eks som noen sparer for å mimre om gamle gode dager. Virker respektløst å spare på slikt. Som et billig armbånd med begges navn kjøpt på kjærlighetsferie. Praktiske ting som sokker eller en støvsuger. Virker totalt meningsløst å kaste for st det var fra en eks. 1
exictence Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 Jeg har dem. For meg er det en selvfølge. Hvorfor skal man kaste verdifulle smykker, tenker du?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 exictence skrev (1 time siden): Jeg har dem. For meg er det en selvfølge. Hvorfor skal man kaste verdifulle smykker, tenker du? Dette er for meg åpenbart. Din ex hadde nesten garantert seksuelle baktanker med det undertøyet du fikk. Hadde jeg vært din kjærest/mann ville jeg assosiert det undertøyet med deg og din ex sin seksuelle fortid. Får håpe din nåværende partner tåler mer sånt en meg. Anonymkode: a13d9...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 Selvfølgelig så beholder man gaver hvis dem vil det. Jeg har smykker etter x jeg. Kommer ikke til å kaste dem. Har også forlovelsesringen min. Anonymkode: 1b180...994
exictence Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er for meg åpenbart. Din ex hadde nesten garantert seksuelle baktanker med det undertøyet du fikk. Hadde jeg vært din kjærest/mann ville jeg assosiert det undertøyet med deg og din ex sin seksuelle fortid. Får håpe din nåværende partner tåler mer sånt en meg. Anonymkode: a13d9...ad9 Jeg sier smykker. Har ikke nevnt undertøy. Men hadde jeg hatt noen verdifulle pene truser jeg hadde fått av eksen, hadde jeg sikkert beholdt dem. Men min kjæreste hadde jo aldri spurt meg om jeg hadde fått dem av tidligere kjæreste. Hadde ikke vært et tema. Hadde jo ikke sagt det heller uten at han spurte. Og hadde han spurt, hadde det vært merkelig å spørre om. Tror neppe jeg ville hatt en slik kjæreste som spurte meg om sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Eneste eksen jeg har kastet alt fra, var en hvor det var et veldig vondt brudd og jeg ville bare kvitte meg med alle minner og aldri tenke på han igjen. Ellers har jeg vel kastet noe og beholdt noe. Ser undertøy er nevnt, jeg har jo noe undertøy fra eksen jeg, kom jeg på nå. Kaster jo ikke det! Og hvordan skal ny kjæreste vite hvor det er fra uansett, det er jo ikke et tema. Min kjæreste nå er en handy fyr og har hjulpet meg masse med oppussing og kjøpt en del, får nå inderlig håpe at det ikke blir et vondt brudd for da må jeg rive halve kåken 😅 Anonymkode: 67c57...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 exictence skrev (2 timer siden): Jeg sier smykker. Har ikke nevnt undertøy. Men hadde jeg hatt noen verdifulle pene truser jeg hadde fått av eksen, hadde jeg sikkert beholdt dem. Men min kjæreste hadde jo aldri spurt meg om jeg hadde fått dem av tidligere kjæreste. Hadde ikke vært et tema. Hadde jo ikke sagt det heller uten at han spurte. Og hadde han spurt, hadde det vært merkelig å spørre om. Tror neppe jeg ville hatt en slik kjæreste som spurte meg om sånt. Hva regnes som verdifulle truser? Anonymkode: fcafd...e30 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 Kona hadde noe sexy undertøy fra før min tid litt inn i forholdet. Det ødela min måte å tenke sexy om henne, så det måtte ut. Hun fikk nytt og var fornøyd. Anonymkode: a13d9...ad9 1
exictence Skrevet 20. august 2023 #17 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva regnes som verdifulle truser? Anonymkode: fcafd...e30 Verdifulle betyr kanskje at de kostet mye, var fine, var godt dyrt stoff ?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #18 Skrevet 20. august 2023 Her har du jo bare diktet opp din egen historie, så da burde du kanskje diktet noe du kan leve med? Men sånn generelt tenker jeg at det er greit. Man har levd et liv, og man kan få mye rart i løpet av et forhold. Rene romantik-gaver, som hjertebamser og annet dill har jeg også kastet, fordi de blir meningsløse når forholdet slutter. Men klær, smykker osv som har kvalitet og jeg liker beholder jeg, men har heller ikke annonsert hvor de kommer fra. Også personlige gaver realtert til meg og mine interesser, som like gjerne kunne kommer fra familie eller venner beholder jeg også. Anonymkode: eda28...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå