Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere på mat i måneden i husstanden? Skriv gjerne ned hvor mye dere handler for i matbutikk, hvor mye dere handler for i kantine og hvor mye dere bruker på å spise ute. Hvor mange er dere i husstanden? Alder?

Anonymkode: 698bc...36d

Skrevet

Vi bruker mellom 14-15 000 kr i matbutikken pr måned. Men det er inkludert alt så toalettpapir, vaskemidler, tannkrem, kattemat osv. 

Så jeg regner med at 11-12 000 går til mat og 2-3000 går til alt det andre. Vi er 4 stk, 2 foreldre og 2 voksne barn (så vi er i alderen 19-47 år) + en katt. Men en av oss må ha glutenfritt kosthold og unngå diverse matvarer, så det går litt ekstra penger der, da glutenfri mat er litt dyrere enn det resten av oss spiser. 

Vi spiser ute en sjelden gang. Det skjer når en av oss har bursdag, så 5 ganger i året og da går det 1000-1500 kr pr gang, alt etter hvor mange vi er og hvor vi velger å spise.  

Vi har kuttet ned på enkelte ting, som kjøp av brus og snacks, energidrikker og andre unødvendige ting. Men siden prisene på diverse ting har gått opp, så har vårt budsjett pr måned økt. 

Samboeren min kjøper en sjelden gang mat i kantinen på jobben og det går kanskje et par hundre der pr måned. Han har hjemmekontor 3 ganger i uken, så det blir ikke kantine hver dag.  

• Nyttig 1
Skrevet

I følge DnB-appen bruker vi mellom 4-8k på mat og husholdning i mmd. Så det varierer veldig. 2 voksne og 1 baby

Anonymkode: d214f...114

• Nyttig 1
Skrevet

Vi bruker i snitt 10.000 kr i måneden på mat. Vi er to voksne og to barn på 11 og 17 år. Vi handler på nett enten via Oda eller Meny, eller handler via rekoringen.  Vi fyller opp fryser og skap i Sverige hver 3. måned. Vi kjøper i hovedsak frukt, grønt, brød og pålegg, fisk, her hjemme. 

Vi spiser ute kun når vi er på ferie. Bruker lite Takeaway. 

Jeg bruker ca 200 kr i måneden i kantina. Mannen min bruker ingen ting. Vi betaler 600 kr i måneden i mat til yngstemann, som da har all kost på skolen. Den eldste bruker sine egne lommepenger, når de handles i kantina. 

Anonymkode: 1b9cc...f7c

• Nyttig 1
Skrevet

Vi bruker nå ca. 16000 på alt av dagligvarer og øl. Vi er to voksne, 2 tenåringsgutter og ei på 10. jeg har kantine gjennom jobben, så det er 350 i måneden i trekk fra lønn og min mann bruker kanskje 2-400 i måneden i kantina. Vi spiser sjeldent ute, kanskje 3-4 ganger i året. 

Anonymkode: 391b7...566

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er 5 stk, 2 voksne og 3 barn på 13, 4 og snart 6 mnd (får morsmelkerstatning og har begynt å spise grøt, frukt osv).

Bruker mellom 10-12 000 kr i mnd i dagligvarebutikken inkl alt av bleier, snop, snacks og noe alkohol.

300 kr går fast fra mannens lønn til kantina, da spiser han fritt på jobb. Jeg er i permisjon akkurat nå, når jeg er i jobb vil kantinetrekket på meg være på 400 kr. I barnehagen vil kostpenger utgjøre 350 kr per barn. Ungdommen starter på idrettsungdomsskole så han kommer til å kreve litt dyrere mat framover.

Alt i alt tror jeg vi skal havne på rundt 12 000 kr inkl alt av kostpenger og kantinetrekk når full hverdag slår til igjen. Det utgjør en del at ingen spiser lunsj hjemmefra, bortsett fra ungdommen.

Takeaway, restaurant osv varierer enormt. Der har vi ikke noe budsjett, vi ser an om vi har råd. Tror nok det går 500-2000 kr der hver måned, men det går ikke fra matbudsjettet. Det er kos utenom.

Anonymkode: 3378d...08f

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

2 voksne.

Har budsjett på 10 000 i dagligvareutgifter. Bruker ca 8000.

Bruker fast 500-600 kroner på kaffe.

Te bestiller jeg kanskje 1 gang i halvåret. Ca 1000 kroner hver gang.

Vin og restaurant regner vi som en del av hobbyen vår og der har vi i grunnen ikke en budsjettert sum. Her kan vi bruke penger vi har til overs. Så er det verdt det så går vi gjerne ut og spiser eller kjøper god vin. Gjør vi ikke det setter vi pengene inn på nedbetaling av bolig eller annen sparing. 

Endret av c_buk
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er 2 voksne og bruker mellom 7000-8000 i mnd. Det inkluderer husholdningsartikler.

Anonymkode: d0034...2e0

• Nyttig 1
Skrevet

2 voksne og 3 barn. Bruker 6-8000 på matbutikken. 1500-2000 per ukehandel.

Bruker ingenting på kantine, men spiser ute 1-2 ganger i måneden som kommer utenom.

Anonymkode: 9b747...edf

• Nyttig 1
Skrevet

2 voksne. 3500-4000 i matbutikken i mnd, ca 500 i takeaway. Aldri noe mat i kantine eller restaurant (sykdom hindrer dette).

Anonymkode: 4fb36...6d1

Skrevet

Vi bruker ca 3000 kr i mat hver måned. Jeg kaster aldri mat. Jeg spiser mat jeg elsker, og som inneholder alle vitaminer og mineraler + nok fett for å holde blodsukker lavt og mettheten ved like. 

Man kan ikke leve sunt om man ikke klarer å feks kjenne etter at kjøtt er en nødvendighet for god fysisk og mental helse. 

Anonymkode: d86e8...737

Skrevet

2 voksne og 2 barn på 4 og 1 år

Bruker ca 11 000

Anonymkode: e4e90...6f9

Skrevet

Vi fører alltid over 10.000kr på matkontoen, og som regel 500-2000kr når vi fører over på nytt. 2 voksne, 2 barn under 10, og 2 katter. Inkluderer alt vi trenger.

Anonymkode: d34f4...9af

Skrevet

To voksne, tre barn 6, 10 og 12. Bruker 9500,- på dagligvarer i måneden. Brukte forøvrig det samme i både 22, 21 og 20, så har vel sånn sett blitt flinkere og flinkere.

Kafebesøk, takeaway og McDonalds utenom. Ikke noe vi gjør ukentlig, men blir jo likevel noen kroner der også.

Anonymkode: b1208...207

Skrevet

Vi er 5 noen dager, 10 andre dager. Vi har ofte gjester. Matbudsjettet er nok på 12-16 000 i mnd. 

Skrevet

Ca. 12 000,- - 2 voksne og et barn (barneskolealder). Blir et par runder take away per mnd. Vaskemidler er inkludert i prisen, men ikke såper, shampoo osv, ei heller alkohol. 

Skrevet

Ca 25.000. Bestiller take away ca 2 ganger i mnd. 

Matbudsjettet inkluderer alkohol og snus for to personer, samt husholdningsartikler.

Vi er 6 stk i husstanden, men er ofte det dobbelte i helgene. Har tenåringer og de har gjerne en hel gjeng på besøk i helgene. Egentlig kan jeg skrive at vi er 7 i husstanden, da kjæresten til eldstemann mer eller mindre bor her også.

Anonymkode: ab2a6...87e

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi bruker ca 3000 kr i mat hver måned. Jeg kaster aldri mat. Jeg spiser mat jeg elsker, og som inneholder alle vitaminer og mineraler + nok fett for å holde blodsukker lavt og mettheten ved like. 

Man kan ikke leve sunt om man ikke klarer å feks kjenne etter at kjøtt er en nødvendighet for god fysisk og mental helse. 

Anonymkode: d86e8...737

Jeg er ikke fullt så ideologisk som deg, men ellers kan jeg underskrive på det samme. Jeg bruker også ca. 3000 i måneden, og går inn for å lage sunn mat som holder meg mett og oppreist hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...