Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 8 mnd badet i badekaret, så fikk hun en kopp å leke med og drakk vannet, med såpe. Og begynte å hoste. Er dette farlig?? Er så livredd for sekundær drukning! Er jeg hysterisk? Det var ikke jeg som badet, så vet ikke hvor mye vann hun drakk.. samboeren som sa det. Det var jo såpe i vannet også… 

Anonymkode: 0e92f...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 

Anonymkode: aab5c...159

Skrevet

Kan aldri tenke meg at det der skulle være farlig 

Anonymkode: 01ebd...6a7

Skrevet

Hvor fote drukner barnet ditt av å drikke fra en kopp?

Anonymkode: 697d6...a5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor fote drukner barnet ditt av å drikke fra en kopp?

Anonymkode: 697d6...a5a

Ja det er jo sant. Nå ble jeg litt flau😂😂alltid tenkt at når de bader og drikker vann og begynner å hoste så er ikke det bra.. 🤦🏼‍♀️hysterisk mamma ja.. men såpevann da? 

Skrevet

Er det sånn at de må dette under vann og drikke mye før det er farlig?? 

Skrevet

Det blir da ikke sekundær drukning av å DRIKKE FRA EN KOPP? Hadde vært noe annet om hun gled under vann med ansiktet og prøvde å puste og så dro vann ned i lungene. Dette svelget hun jo ned i spiserøret. Det er ikke farlig. Klassisk at ungene gjør dette, suger vann ut av vaskeklut de leker med el. 

• Liker 1
Skrevet

Dette har min yngste gjort ved hver bading fra han var rundt 7 mnd, han er nå 20 mnd og lever i beste velgående.

Skrevet

Såpe er jo ikke giftig, får litt vondt i magen i verste fall 😊 

Anonymkode: d037c...34a

Skrevet

Kommer nok til å gå fint 🥰 Jeg tok med babyen min på 3 uker til legevakta en natt fordi jeg fikk helt noia for sekundærdrukning som jeg hadde lest om på google 🤪 Plutselig innbilte jeg meg at pusten hans var annerledes og han sov selvfølgelig uvanlig godt, så jeg ble redd. Dette skjedde etter at han fikk litt vann i munnen under vask. Legen og sykepleierne var så snille og forståelsesfulle for en hysterisk førstegangsmor, og det var absolutt ingenting galt med han heldigvis. De lyttet til på lungene og ingen væske der. 

Jeg vil bare si at du burde puste heeelt ut og ta det med ro. Og ikke les google. Det er roten til alt vondt hos meg hvert fall 🤪

Anonymkode: 4db4e...26c

Skrevet

Skjønner godt at du lurer jeg! Har vært redd for det samme selv, min setter så innmari i halsen av å drikke badevann og er umulig å stoppe/få henne til å la være. En gang hostet hun så hun kastet opp i vannet etter å ha drukket masse fra en kopp og satt i halsen, jeg ble jo livredd men det gikk fint da Hun har og forsøkt noen ganger å stikke ansiktet nedi vannet og satt vann i halsen sånn. For meg som bare har hørt om sekundær drukning er det vanskelig å forstå forskjellen og når det egentlig kan oppstå. Noen her i tråden må gjerne forklare bedre :)

Mitt tips fra en med barn som drikker badevann og sutter på kluten er å droppe såpe i vannet :) Er jo fremdeles ikke ideelt å drikke vann som kommer fra varmtvannstanken men da har man iallfall forhindret dem fra å få i seg masse såpe. Jeg bruker bare shampo når jeg vasker og da bytter jeg vannet i balja når jeg skyller ut shampo.

Anonymkode: 137a3...a60

Skrevet

Hvor mange liter var koppen?

Anonymkode: 6a28a...d99

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 21.06):

Kommer nok til å gå fint 🥰 Jeg tok med babyen min på 3 uker til legevakta en natt fordi jeg fikk helt noia for sekundærdrukning som jeg hadde lest om på google 🤪 Plutselig innbilte jeg meg at pusten hans var annerledes og han sov selvfølgelig uvanlig godt, så jeg ble redd. Dette skjedde etter at han fikk litt vann i munnen under vask. Legen og sykepleierne var så snille og forståelsesfulle for en hysterisk førstegangsmor, og det var absolutt ingenting galt med han heldigvis. De lyttet til på lungene og ingen væske der. 

Jeg vil bare si at du burde puste heeelt ut og ta det med ro. Og ikke les google. Det er roten til alt vondt hos meg hvert fall 🤪

Anonymkode: 4db4e...26c

Hehe... Ja, samme før. Helt til jeg oppdaget av jordmor de ulike søvn mønstrene de kan ha. Og jeg venter barn nr fem 😂... Men man blir bl helt tussete i mamma Rollen så 🌹... 

Anonymkode: bbcb7...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...