AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Jeg vet det er vanlig at barn har dager og perioder de ikke vil ha så mye mat. Men i dag har min 2-åring spist ingenting vil jeg si. Drakk ett glass Biola til frokost. Spist to bitt av et polarbrød til kveldsmat jeg måtte kaste fordi det var mugg på. Det er det. Ikke middag eller lunsj. I stedet har det vært raserianfall ved hvert måltid og vil ha noe annet/vil ikke spise ved bordet/vil ha drikke servert i kopp LG ikke drikkeflaske og sp videre. Så er det ikke bra nok likevel. Til kveldsmat så valgte jeg å la 2-åringen bestemme etter raserianfall nummer 100 , men så var det så klart mugg på og da ble det nytt raserianfall. Ingenting annet var aktuelt å spise. De andre måltidene har jeg bare servert det vi andre spiser, men når hele dagen er gått uten mat nesten, så ble jeg litt desperat. 2-åringen har i det minste drukket vann gjennom hele dagen. Endte opp med legging uten kveldsmat. Er dette vanlig, når barnet så vidt jeg vet ikke er sykt eller jeg kommer på noe a mer som kan påvirke? Litt lei meg for å ha lagt et barn uten mat. Dette foregår bare hjemme. I barnehagen spises det godt til hver måltid i følge de ansatte. Det er perioder 2-åringen spiser godt hjemme også altså , men nå har perioden med lite mat vart en mnd ca. Gått litt opp og ned, men spiser veldig lite syns jeg. Høres det normalt ut? Anonymkode: ad449...99d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Var jo litt lite, men vi har jo selv dager med lite matlyst. Barnet har drukket biola og vann. Kanskje han ikke er sulten? I noen perioder spiser de mindre, og så lenge det ikke går særlig utover vekt, trivsel og aktivitetsnivå, trenger du ikke gjøre så mye. Biola til frokost er supert. Fettrike produkter som helmelk, ekte smør, fløte på jordbærene vil gi litt ekstra næring 😊 avocadobiter eller hjemmelaget guacamole som han kan dyppe med noe tortillachips (!) kan jo også være litt godt det er en stor slager hos barna mine her siden de er så glade i avocado Anonymkode: f853a...381
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Var jo litt lite, men vi har jo selv dager med lite matlyst. Barnet har drukket biola og vann. Kanskje han ikke er sulten? I noen perioder spiser de mindre, og så lenge det ikke går særlig utover vekt, trivsel og aktivitetsnivå, trenger du ikke gjøre så mye. Biola til frokost er supert. Fettrike produkter som helmelk, ekte smør, fløte på jordbærene vil gi litt ekstra næring 😊 avocadobiter eller hjemmelaget guacamole som han kan dyppe med noe tortillachips (!) kan jo også være litt godt det er en stor slager hos barna mine her siden de er så glade i avocado Anonymkode: f853a...381 Takk for tips. Avokado er uaktuelt, men bruker det i havregrynbananpannekaker. Skikkelig kaloribombe. Da blir avokadoen gjemt litt 😊 Anonymkode: ad449...99d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for tips. Avokado er uaktuelt, men bruker det i havregrynbananpannekaker. Skikkelig kaloribombe. Da blir avokadoen gjemt litt 😊 Anonymkode: ad449...99d Det var lurt 😊 min eksmann lagde avokado og banan milkshake til meg, det var veldig godt det og 😊 Har også blandet avokado, kokosmelk, kakaopulver og banan, det blir god sjokoladepudding.... Anonymkode: f853a...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå