Gå til innhold

Hvor reiser folk fra Tromsø på hyttetur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen øyer eller fjellområder?

Anonymkode: 8e7a8...1b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du på? De reiser jo dit de har hytte, da.

Anonymkode: ae5fe...bc1

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du på? De reiser jo dit de har hytte, da.

Anonymkode: ae5fe...bc1

Men hvor? Kjører de helt til Trysil eller er det populære hytteområder i nord også? Å bo der må jo føles som en evig hyttetur, så jeg har alltid trodd de ikke hadde hytter. 

Anonymkode: 49040...2ee

Skrevet

Tromsø er jo en by. Hvorfor skulle det føles som en evig hyttetur å bo i en by med bygater, trafikk, leiligheter og hus?

Men nei. Jeg vet ikke hvor de har hyttene sine som regel. Det er vel utenfor tettbygde strøk som vanlig er.

Anonymkode: ae478...492

• Liker 2
Gjest UpNorthSerenity
Skrevet

Noen reiser til hytteområder. For eksempel Målselv Fjellandsby. Eller Malangen Brygger. Finnes også andre steder på bygda utfor Tromsø som har hytteområder. En-to timers kjøring fra sentrum. 
Men vil tro de fleste som har hytte har frittstående hytter som ikke ligger i et typisk hytteområde. Det er det som er mest vanlig i nord. 
Noen har hytte på fjellet/skogen og noen ved sjøen. 
Noen har fritidseiendom tilknyttet til et mindre sted utfor byen, der de selv har vokst opp eller hadde besteforeldre. 

Gjest UpNorthSerenity
Skrevet

Og det er ikke som en hyttetur å bo i Tromsø eller noen av de andre byene i nord. Byliv som alle andre steder i dette landet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvor? Kjører de helt til Trysil eller er det populære hytteområder i nord også? Å bo der må jo føles som en evig hyttetur, så jeg har alltid trodd de ikke hadde hytter. 

Tenker du det samme om Hamar, Sandefjord eller Haugesund?

Endret av knutemora
  • Liker 3
Skrevet

Sitter akkurat nå på hytten min i Kilpisjärvi. Er mange fra Tromsø som har hytter her, bor selv i Tromsø. Har venner som har hytter i Lyngen, Arnøya, Skibotn. 

Anonymkode: ac247...dd7

• Liker 2
Skrevet

Det er masse øyer og fjellområder rundt Tromsø.  Det er som ellers i landet, at noen har hytte på fjellet og andre ved kysten.  De siste årene er det blitt en del store hyttefelt rundt omkring, men fortsatt er vi i nord så heldige at vi ikke behøver å bo i drabantbylignende hyttelandsbyer.  

Jeg bor i Lofoten.  Selv her har mange hytter.  Nødvendigvis ikke fordi de mangler natur rundt seg, men for å komme bort fra det daglige.  Andre har båt eller bobil for å komme seg på tur i helgene.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/search.html?location=0.22054&page=2&sort=PUBLISHED_DESC

"Hytte" i hyttefelt er en fenomen for byfolk og søringer, en enebolig i et byggefelt er ikke en hytte.

Anonymkode: 3a334...2c6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
On 8/19/2023 at 7:07 PM, AnonymBruker said:

Er det noen øyer eller fjellområder?

Anonymkode: 8e7a8...1b3

Finland

Anonymkode: e947b...825

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 20.43):

Sitter akkurat nå på hytten min i Kilpisjärvi. Er mange fra Tromsø som har hytter her, bor selv i Tromsø. Har venner som har hytter i Lyngen, Arnøya, Skibotn. 

Anonymkode: ac247...dd7

Härjajärvi next🥳

Anonymkode: 27043...b43

Skrevet

Var på hytta/huset i Skjervøy i sommer. Venner drar til Målselv, Lyngen og Kilpis

Anonymkode: 57b9e...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...