Gå til innhold

Hva er verst av omgangssyke og kraftig forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det verst å ha «nesediaré» (masse snørr) eller rumpediaré og oppkast? 

Personlig synes jeg omganssyke går raskere over og man slipper å hoste, nyse, lett feber og nedsatt allmenntilstand. Man slipper også å snyte nesa hvert 5. minutt på det verste.. 

Anonymkode: f05ba...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omgangssyke er verst, 100 %

Anonymkode: 5072f...db6

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Forkjølelse lett. 

Anonymkode: 150c4...bbf

• Liker 2
Skrevet

Omgangssyke er mye mye mye mye mye verre, og jeg blir KRAFTIG forkjølet hvor jeg på det verste er mer eller mindre sengeliggende i flere uker.

Anonymkode: aea33...e04

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil mye heller ha 2 uker forkjølelse enn 24 timer omgangssyke

• Liker 14
Skrevet

Er visst bare meg som tar omganssyke over kraftig forkjølelse 🙈

Ts 

Anonymkode: f05ba...c33

• Liker 3
Skrevet

Omgangssyke uten tvil. Spying er fælt. Diaré slitsomt. Forkjølelse er bare å ta det med ro og knaske paracet. Går veldig greit.

Anonymkode: 30a9f...27b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forkjølelse lett. 

Altså jeg velger forkjølelse over omgangssyke. 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt an på. Hvis jeg er hjemme er forkjølelse verst, men hvis jeg må være med andre mennesker ville omgangssyke vært verre. Selv under pandemien da man ble skult på for et lite host. 

Anonymkode: 552f3...906

Skrevet
Topsi skrev (17 minutter siden):

Ikke enig.

Sist jeg hadde kraftig forkjølelse var helt, helt, jævlig. Jeg var tett som et vakuum. Hellet innpå med Otrivin. Jeg var så tett at hørselen ble nedsatt. Føltes som hodet var låst inni en boks. Så fikk jeg intens øreverk og trommehinna sprakk. Og jeg begynte å få vondt i bihulene. Antagelig både ørebetennelse og bihulebetennelse, nedsatt hørsel med helt hinsides tetthet. 

Tar mye heller omgangssyken enn det der. Er garantert det verste jeg har opplevd av virus/bakteriesykdommer

Anonymkode: b8c6b...bde

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Velger lett forkjølelse over omgangssyke. Mulig omgangssyken går fortere over, men til gjengjeld består den utelukkende av to dramatiske stadier, det første når du tror du skal dø, og det andre når du bare vil dø. 

Anonymkode: 9ad4d...a80

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, Topsi said:

Enig. Med forkjølelse kan kan jeg ta nesespray og en paracet og ta meg sammen og klare å hente unger på skole eller fikse noe enkel mat til dem. Med omgangssyke så må man jo være i nærheten av doen og er generelt helt slått ut - ingenting som hjelper.

Anonymkode: 89e16...254

• Liker 5
Skrevet

Velger lett en kraftig forkjølelse over omgangssyke. Magesmerter, oppkast og diare, det er så jævlig at jeg ikke har ord for det. 

Hadde nylig covid som var som en lett influensa. Ikke behagelig i det hele tatt. Hadde noen dager hvor jeg var helt borte og hadde skikkelig vondt i kroppen. Å miste lukt og smak er fryktelig irriterende. Det tok to uker før jeg var bra. Men tar det igjen enn 24 timer med omgangssyke. For som ab over skriver, man tror først man skal dø også ønsker man å dø (satt på spissen). 

Anonymkode: a8651...265

• Liker 6
Skrevet

Jeg tar heller en kraftig forkjølelse enn omgangssyken. Det er jævlig å være kvalm, kaste opp, ha null matlyst, ha magesmerter og ikke minst så er omgangssyken mye mer smittsom enn en forkjølelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde omgangsyken ikke mindre enn syv dager sist runde. Oppkast etterfulgt av diare.. gi meg en forkjølelse i stedet, di har jeg syv/åtte ganger i året uansett så en ekstra runde gjør meg ingenting. Omgangsyke er noe dritt, bokstavelig talt.

Anonymkode: 8d3ba...380

• Liker 2
Skrevet

Omgangssyke er den verste medisinske tilstanden som finnes

• Liker 4
Skrevet

Ordentlig forkjølelse med bihulebetennelse osv.

Jeg har forøvrig aldri hatt omgangssyke, er bare 65, så det er vel fortsatt muligheter. Har dog hatt diaré pga salmonella. Var ikke gøy, men det gikk jo raskt over.

Anonymkode: 9bb11...0ed

• Liker 1
Skrevet

Tar lett en omgangssyke over hvilken som helst forkjølelse 10 av 10 ganger. 

Forkjølelse gjør meg syk i hele kroppen fra ytterst på hårstråene til nederst på lilletåen. Alt gjør vondt og verker, og det tar såååå lang tid å bli bra igjen. Blir lyssky og må ligge i mørket.

Omgangssyke (slik jeg har hatt den før) er easy peasy iforhold. Uggen og vondt og syk: jada men ikke i nærheten av den generelle crappy tilstanden en forkjølelse kan få meg til å være.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Uten tvil er omgangssyken verst. 

• Liker 4
Skrevet

Omgangssyke. Jeg har vært innlagt på sykehuset med alvorlig streptokokkerinfeksjon og sepsis. Hadde crp på over 600 og selvsagt skamdårlig. Men jeg fikk smertestillende og sov jo hele tiden. Omgangssyke derimot...

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...