Gå til innhold

DPS er det vanlig at man ikke får vite diagnosen før like før man blir avsluttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er rart, men kanskje vanlig? 

Anonymkode: 8fab0...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du ikke har diagnose? 

Anonymkode: 477f7...fb1

Skrevet

Kommer nok an på diagnosen og hvor enkel den er å diagnosert. Noen ting tar litt mer tid enn andre. Vet at noen med personlighetsforstyrrelser har fått diagnosen sent. Jeg har «bare» CPTSD og fikk diagnose før oppstart. Andre har nok ikke diagnoser…

Anonymkode: 8de80...10e

Skrevet (endret)

Jeg fikk vite diagnosene mine etter bare ett par timer. Nå har jeg gått på DPS i over ett år og kommer til å fortsette en stund til. Tviler på at jeg får noen flere diagnoser ved avslutningen. 

Har diagnosene engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse og PTSD. 

Når jeg tenker meg om fikk jeg PTSD-diagnosene etter noen flere runder, mens AvPD fikk jeg med en gang. 

Endret av Munchlax
Skrevet

Diagnosen kan forandre sett etterhvert. Som oftest har folk komorbide lidelser ved Dps. Noen har clear-cut symptomer.. andre har mer diffuse symptomer og man må vel gjerne ta tida til hjelp for å se hva som pasienten plages med og ikke minst hvordan oppgitte symptomer preger funksjonen..

Anonymkode: f299e...097

Skrevet

Det er visst planlagt for min del hvertfall, men det er snakk om autisme.

Anonymkode: 76a85...b6b

Skrevet

Er vel mer vanlig å få en tentativ diagnose. Så tar man en utredning. Så får man behandling. Dette med mindre man er henvist med en diagnose som er «enkel» å sette som depresjon og angst og er begrenset behandlingstid. 

Anonymkode: 9f070...2ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Diagnosen kan forandre sett etterhvert. Som oftest har folk komorbide lidelser ved Dps. Noen har clear-cut symptomer.. andre har mer diffuse symptomer og man må vel gjerne ta tida til hjelp for å se hva som pasienten plages med og ikke minst hvordan oppgitte symptomer preger funksjonen..

Anonymkode: f299e...097

Kan du lenke til valide kilder på påstanden din om at folk som oftest har komorbide lidelser når de er i behandle ved et dps? Høres ut som søkt synsing og det er uheldig å spre feilinformasjon. Mange har flere parallelle lidelser og mange har én tydelig diagnose. Jeg har én spesifikk sykdom som er avklart og rettighetsvurdert ved dps slik at jeg prioriteres om min sykdom behøver ytterligere behandling. Det gjelder mange. 

Anonymkode: 96dcd...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...