Brudesløret Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 Det er jo vanlig at forloveren er med på oppsett av hår + make-up. Hvordan gjør dere det med betalingen? Betaler dere for forloveren deres, eller betaler de selv?
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 Min forlover ordnet hår og make-up selv så jeg slapp heldigvis den problemstillingen. Jeg syns at hvis du som brud krever at hun skal ha frisøroppsatt hår så bør du betale dette for henne. Om hun selv ønsker hår og make-up gjort av profesjonelle så kan hun betale selv.
Heidipia Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg har vært forlover to ganger og har begge gangene fått hår og sminke betalt. Men jeg hadde aldri forventet det, og har regnet med å betale slikt selv. Min forlover fikset hår og sminke selv. Vi overnattet på hotel bryllupsnatta og spanderte heller overnatting på forloverene våre. Syntes det var så mange andre utgifter den dagen, at de pengene som gikk til det, forsvant i mengden.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #4 Skrevet 18. januar 2006 Hva med kjolen til forlover - er det bruden som skal betale for den ?
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #5 Skrevet 18. januar 2006 Nei, ærlig talt. Når du inviterer til andre selskaper hvor det forventes at man skal pynte seg så betaler da ikke verten for klærne de andre må ha på seg.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #6 Skrevet 18. januar 2006 Utrolig at noen spør om bruden skal betale kjolen til forloveren synes jeg. Men tror jeg ville betalt sminke og hår til forloveren min, hvertfall hvis jeg har råd, i mitt kommende bryllup. Men det er iallefall ingen selvfølge!!
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #7 Skrevet 18. januar 2006 Oppsett av hår for forlovaren min kostar omlag 300,- her, så det spanderer eg gjerne! Er kosleg å ha ei slik bli-dulla-med-stund saman den dagen.. Men kjolen, den betaler ho sjølv.
Brudesløret Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2006 Oppsett av hår for forlovaren min kostar omlag 300,- her, så det spanderer eg gjerne! Er kosleg å ha ei slik bli-dulla-med-stund saman den dagen.. Men kjolen, den betaler ho sjølv. ← Ja koster det 300, så er jo ikke det noen stor utskeielse. Her snakker vi mer i 1500/2000-kroners klassen... Det er jo det det koster å få det gjort hos frisør i Oslo. Ihvertfall de jeg har hørt med.
kitekatt Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 Det er jo vanlig at forloveren er med på oppsett av hår + make-up. Hvordan gjør dere det med betalingen? Betaler dere for forloveren deres, eller betaler de selv? ← Har to forlovere, jeg, så da hadde det blitt veldig dyrt *ler*
Litjtuppa Skrevet 18. januar 2006 #10 Skrevet 18. januar 2006 Jeg har tenkt å betale frisør i hvert fall, eller make-up hvis hun heller ønsker det. Er søstra mi som er forlover, så det er veldig greit, hun sier ifra hva hun helst har lyst til. Kjole kjøper hun selv. (hun skal kjøpe seg en finkjole uansett, mange bryllup i vennekretsen framover, så det var jo greit.) Friseringen/sminken blir på en måte takken for innsatsen som forlover.
Gjest gjest1 Skrevet 18. januar 2006 #11 Skrevet 18. januar 2006 Ja koster det 300, så er jo ikke det noen stor utskeielse. Her snakker vi mer i 1500/2000-kroners klassen... Det er jo det det koster å få det gjort hos frisør i Oslo. Ihvertfall de jeg har hørt med. ← Kostar det for vanleg oppsett!?!??! Hos oss kostar det 1700,- for brudepynt og ca 300,- for vanleg oppsett..
Peony Skrevet 18. januar 2006 #12 Skrevet 18. januar 2006 Jeg betalte frisør for min - hun var jo allikevel med til frisøren. Hvis jeg hadde krevd av henne at hun skulle ha en spesiell kjole måtte jeg jo ha betalt, men så lenge forloveren får bestemme selv betaler hun vel for antrekket selv som de andre gjestene.
Gjest christineemily Skrevet 18. januar 2006 #13 Skrevet 18. januar 2006 Når jeg giftet meg betalte jeg for frisør og make-up til min forlover. Vi var i samme salong hele formiddagen og hadde det skikkelig kos, med en lett lunch og greier :-D . Slik er det vanlig å gjøre det her ihvertfall, for alle mine venninner har også gjort det sånn. Kjolen er det mest vanlig at forlover bekoster selv.
Izaria Skrevet 18. januar 2006 #14 Skrevet 18. januar 2006 Jeg syns ikke at det er riktig at bruden skal betale kjole eller sminke eller hår med mindre bruden krever spesielle ting. Det er jo koselig at bruden vil betale for det, men syns langt i fra at det burde være en selvfølge! Jeg betalte ikke min forlover for at hun stilte opp. Men ga henne en koselig gave fra dagen i ettertid.
Boogie Skrevet 18. januar 2006 #15 Skrevet 18. januar 2006 Vi skal betale oppsett av håret til min forlover. Min søster skal sminke meg og henne, så det blir nok "billig"! Vil gjerne betale for henne, for da har jeg en som er sammen med meg i timene før vielsen!
Lassie Skrevet 18. januar 2006 #16 Skrevet 18. januar 2006 Siden jeg ikke skal gå til en proff sminkør eller frisør men har to venninner som skal gjøre det på meg, så betaler jeg ikke noe for forloveren, nei. Hun får gå akkurat som hun vil på både hår, sminket ansikt og kjole/skjørt så det legger jeg meg ikke oppi.
Gjest Svimle Skrevet 19. januar 2006 #17 Skrevet 19. januar 2006 Jeg setter opp håret på forloveren min og legger makeup på henne etter frokosten. Frisyren er kjapp og sette opp, og hun er ikke komfortabel med mye makeup. Så det går ikke så mye tid på dette. (jeg har frisørbakgrunn, så dette går nok fint ) Dermed blir hun med meg på frisørsalongen hvor jeg skal få ordnet håret mitt, og holder meg med selskap der (er rett over veien for hotellet vi tilbringer natten). Jeg legger makeup på meg selv, og så hopper vi over på hotellet (kan dere se meg for dere? i joggedress, med slør og oppsatt hår ) og tar på kjolen der tenker jeg. Salongen jeg skal til er veldig liten, så jeg tror ikke de har omkledningsplass der. Dette ble litt mer enn spørsmålet da.. Dersom bruden ikke "krever" noe spesielt av forloveren, så synes jeg det ikke er noe krav at forlover skal bli betalt for. Krever man derimot håroppsett, profesjonell makeup og/eller en spesiell kjole, så synes jeg det er på sin plass at det blir betalt av brud/brudepar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå