AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Lurer på et par ting: – Er det ikke ganske strenge regler for å bli innlagt på psykiatrisk? (Er selvfølgelig klar over at partner sliter, men visste ikke at det var så alvorlig). – Og: Blir barnevernet alltid kontaktet som en rutine da, når man har mindreårige barn? Fikk beskjed om at bv helt rutinemessig ville bli kontaktet da, og lurer på om det stemmer? Har aldri vært i kontakt med noen slik instans (og barnet vårt får god omsorg!), så blir jo litt bekymret når man får en sånn melding da. Anonymkode: f757a...75e 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Hva er medforeldre? Anonymkode: e0e82...66a 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er medforeldre? Anonymkode: e0e82...66a Det betyr far eller mor (altså, den andre forelderen). Anonymkode: f757a...75e 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betyr far eller mor (altså, den andre forelderen). Anonymkode: f757a...75e Så skriv det da. Anonymkode: e0e82...66a 13 2 3
Topsi Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Der er rutine at en skal sørge for at barn av innlagte pasienter er ivaretatt, en egen sjekkliste på.det. Men trodde ikke det innebar automatisk varsling 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurer på et par ting: – Er det ikke ganske strenge regler for å bli innlagt på psykiatrisk? (Er selvfølgelig klar over at partner sliter, men visste ikke at det var så alvorlig). – Og: Blir barnevernet alltid kontaktet som en rutine da, når man har mindreårige barn? Fikk beskjed om at bv helt rutinemessig ville bli kontaktet da, og lurer på om det stemmer? Har aldri vært i kontakt med noen slik instans (og barnet vårt får god omsorg!), så blir jo litt bekymret når man får en sånn melding da. Anonymkode: f757a...75e De trenger jo vite om barnet har omsorgspersoner ja Anonymkode: 7facd...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 Er det akuttpsykiatrisk? Virker rart om de melder av ren rutine ellers. Jeg jobber på et stort sykehus, med post blant annet. Og vi får alltid bekreftelse fra barnevernet dersom noen på sykehuset sender ut en bekymringsmelding. De kommer stort sett adressert til barneklinikken, føden, rus eller akuttpsykiatri. Anonymkode: f9e6c...1e9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Er det akuttpsykiatrisk? Virker rart om de melder av ren rutine ellers. Jeg jobber på et stort sykehus, med post blant annet. Og vi får alltid bekreftelse fra barnevernet dersom noen på sykehuset sender ut en bekymringsmelding. De kommer stort sett adressert til barneklinikken, føden, rus eller akuttpsykiatri. Anonymkode: f9e6c...1e9 Ja, og BUP da, selvsagt. Anonymkode: f9e6c...1e9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 Jeg tror ikke bv blir automatisk involvert hver gang. De ansvarlige rundt den som er syk, spør om barnet har andre omsorgspersoner. Slik var det hvertfall når jeg ble syk. Ble riktig nok ikke innlagt, men måtte ha endel behandling på dps. Anonymkode: d1c0d...e99
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Ja, det er akuttpsykiatrisk. Blir det alltid varslet til bv. da? Anonymkode: f757a...75e
Mt3 Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 Når det er akutt så er det vel helt standard, det er jo kun for å forsikre seg om at barnet blir ivaretatt. Saken avsluttes jo så snart den medforeldre som ikke er innlagt bekrefter at denne har kontroll og kan ta seg av barnet. Noen trenger hjelp til barnepass, f.eks om de er borte på jobb og trenger tid til å komme seg hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, det er akuttpsykiatrisk. Blir det alltid varslet til bv. da? Anonymkode: f757a...75e Ikke alltid, men ofte. De ønsker å sikre seg om at barna blir ivaretatt. Så lenge du har alt under kontroll, blir det med denne samtalen, men det kan være at de ønsker flere samtaler med den innlagte, for å se om det kan være behov for noen tiltak/hjelp i hjemmet. Det samme gjelder jo deg, dersom du står alene om omsorgen i denne perioden og kanskje en tid fremover. Det er ikke farlig å be om hjelp. Anonymkode: bc811...bff 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Det kan jo være veldig greit for deg å snakke med noen profesjonelle om hvordan du skal snakke med barna om at de har en veldig syk forelder. Vil tippe det er både skummelt og forvirrende for dem. Anonymkode: bd4d5...122 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 Tusen takk for svar. Noen som vet hva kriteriene er for å bli innlagt på akuttpsykiatrisk (i dette tilfellet, 1 uke i første omgang). Er det da fare for liv og helse? (Jeg har i lengre tid visst at min partner sliter psykisk, men trodde ikke det var så alvorlig at innleggelse var aktuelt, før jeg nå fikk beskjed om det...) Anonymkode: f757a...75e 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar. Noen som vet hva kriteriene er for å bli innlagt på akuttpsykiatrisk (i dette tilfellet, 1 uke i første omgang). Er det da fare for liv og helse? (Jeg har i lengre tid visst at min partner sliter psykisk, men trodde ikke det var så alvorlig at innleggelse var aktuelt, før jeg nå fikk beskjed om det...) Anonymkode: f757a...75e Ja, i vanlige tilfeller er det da så alvorlig som du beskriver her. Min erfaring med barnevernet, er at saksbehandleren vi fikk da vi søkte hjelp var en god støtte for begge oss foreldre i en vanskelig situasjon. 💞 Anonymkode: c73bc...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så skriv det da. Anonymkode: e0e82...66a Trådstarter står i en akutt krisesituasjon, og du fokuserer på ordvalget? Raust. Anonymkode: c73bc...cfa 13 4 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar. Noen som vet hva kriteriene er for å bli innlagt på akuttpsykiatrisk (i dette tilfellet, 1 uke i første omgang). Er det da fare for liv og helse? (Jeg har i lengre tid visst at min partner sliter psykisk, men trodde ikke det var så alvorlig at innleggelse var aktuelt, før jeg nå fikk beskjed om det...) Anonymkode: f757a...75e Det er fare for liv og helse. Siden du er overrasket er nok barna like så, og sikkert enda mer. Spør om hjelp så de blir ivaretatt her. Anonymkode: bd4d5...122 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 Vanlig at barnevernet blir kontakt ja, men for å sjekke omsorgssituasjonen til barnet. Mulig de tenker at du må ha barna mer i en periode (om dere ikke bor sammen). Jeg ble vurdert for innleggelse, men psykologen og fastlegen konkluderte med at det var tilstrekkelig med veldig tett oppfølgning. Da var det fare for liv og helse (mitt liv). Anonymkode: b5d18...fed 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, i vanlige tilfeller er det da så alvorlig som du beskriver her. Min erfaring med barnevernet, er at saksbehandleren vi fikk da vi søkte hjelp var en god støtte for begge oss foreldre i en vanskelig situasjon. 💞 Anonymkode: c73bc...cfa Tusen takk for svar. Det er jo godt å høre at man kan ha positive erfaringer. Det er jo godt mulig man kan trenge hjelp til avlastning etc. i vanskelig periode, muligens... Trenger jo ikke nødvendigvis være noe negativt. Takk. Anonymkode: f757a...75e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Lurer på et par ting: – Er det ikke ganske strenge regler for å bli innlagt på psykiatrisk? (Er selvfølgelig klar over at partner sliter, men visste ikke at det var så alvorlig). – Og: Blir barnevernet alltid kontaktet som en rutine da, når man har mindreårige barn? Fikk beskjed om at bv helt rutinemessig ville bli kontaktet da, og lurer på om det stemmer? Har aldri vært i kontakt med noen slik instans (og barnet vårt får god omsorg!), så blir jo litt bekymret når man får en sånn melding da. Anonymkode: f757a...75e Nei det stemmer ikke. Så lenge barnet har har to foreldre som har den daglige blir ikke bv kontaktet rutinemessig. Anonymkode: 06e6d...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå