Willma Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Jeg har vært så heldig med min fastlege i Oslo men nå blir han pensjonist fra jul og jeg trenger ny fastlege….. noen som vil anbefale den beste dere veit. Jeg har angst,fobi og ptsd som han har fulgt opp over mange år.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Ta en titt på legelisten.no så kan du få en indikasjon på hvem som kan være aktuelle. Anonymkode: 3b3e3...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 De beste jeg vet om har så lang venteliste at det er meningsløst. Av de med ledig plass på liste, kan jeg varmt anbefale Amir Iranmanesh. Han vikarierte for fastlegen min en stund og ga et veldig godt inntrykk. Anonymkode: ff290...347 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 Mulig du automatisk får tildelt den som overtar praksisen. Det gjorde iallefall jeg. Ellers er det få som har ledig plass, også i Oslo. Anonymkode: 26f41...e49
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Har samme problemet. Har du tatt opp dette med han? Kanskje han kan gi deg tips og vet hvem du burde gå til. Jeg tenkte i alle fall snakke med min lege som jeg har hatt halve livet, og høre om han kan evnt "legge frem min sak" for ny fastlege. Anonymkode: e5647...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Min fastlege begynte under pandemien å jobbe med COVID, og kom ikke tilbake etter det. Fikk en vikar i ≃ 1 år, som jeg ikke fikk noen god relasjon til. Vikar nummer to derimot, og den vikaren gikk over til å bli min nye fastlege. Det er jo en mulighet å vente på en «arvtaker» kanskje for deg òg? Anonymkode: 9d839...cea 2
emilie123 Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min fastlege begynte under pandemien å jobbe med COVID, og kom ikke tilbake etter det. Fikk en vikar i ≃ 1 år, som jeg ikke fikk noen god relasjon til. Vikar nummer to derimot, og den vikaren gikk over til å bli min nye fastlege. Det er jo en mulighet å vente på en «arvtaker» kanskje for deg òg? Anonymkode: 9d839...cea Helt enig! Min flotte fastlege sluttet og den første vikaren var bånn i bøtta, men med den neste fant jeg ganske raskt tonen med. Vedkommende endte opp med å ta over praksisen, så nå har jeg igjen en fastlege som virker bra. T.s, hvorfor ikke vente til du ser hva som skjer? Du kan faktisk ende opp med en ny og god fastlege. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 hvis fastlegen din har klart å få tak i en til å overta listen vil du få denne som fastlege automatisk, da trenger du ikke styre med å bytte. Anonymkode: 207b6...54f 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Min fastlege gjennom 20 år sluttet, og pasientene ble automatisk satt over på den som overtok stillingen på det legekontoret. Har ikke fått truffet hen enda, men er veldig spent. Min gamle lege kjente meg og min helsesituasjon veldig godt, og er den som har fått "æren" av å sette de fleste diagnosene jeg har. Jeg har erfart gjennom tidligere perioder med vikarleger at det tar en del tid og (for meg) krefter å få forklart hvorfor de skal ta de tester som skal tas osv. Har i alle fall fått lære at i første møte med ny lege bestiller jeg dobbelttime. Jeg vurderer å sette meg på lista til en lege litt nærmere der jeg bor (har flyttet et par ganger siden jeg fikk favorittlegen), og har studert legelista.no. Ut fra det som skrives der er det ganske variabelt hva folk oppfatter som en "god" lege, men de som har flest gode omtaler er selvsagt også de som har flest på venteliste. Anonymkode: ac579...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå