Gå til innhold

Hva har dere kuttet ned på etter prisene økte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som alt er så dyrt.. Er det noe dere har begynt å droppe å kjøpe? 

Feks. Vi har alltid brukt å kjøpe øl eller vin til helgen. Droppa Polet i dag, selv om jeg hadde lyst på vin. Bare for å spare penger. Synes det begynner å bli stusselig. Føler det er blitt for dyrt å unne seg noe. Må bare kjøpe det nødvendigste hele tiden. Dropper brus, godis, øl, vin. Trist. Og tristere skal det vel bli.. 

Flere som har det slik? 

Anonymkode: ba9e7...0ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har droppet alt av take away/spise ute. Gjorde det sjeldent før og, men nå skjer det aldri. 

• Nyttig 3
Skrevet

Bruker AliExpress og eBay mer for å spare penger.

Anonymkode: 5551e...21d

• Nyttig 3
Skrevet

Nei, har kuttet ned på sparing. Det blir så mye skatt av det uansett, at jeg heller opprettholder forbruket.

Anonymkode: 5f384...169

• Nyttig 3
Skrevet

Kutter litt overalt. Mindre porsjoner til måltider, kjøper alltid datomat og sparer der vi kan👍🏼 har egentlig alltid vært litt forsiktig med penger, men strammer litt opp nå😉

Anonymkode: 5f00b...6d7

Skrevet

Ingenting. Vi har allerede et veldig lavt forbruk, og har fortsatt mye å gå på. Vi har levd slik i mange år fordi vi er minimalister, og fokuserer på investering i stedet for å handle dilldall hele tida. Hvert til sitt, men er veldig glad nå for at vi allerede har et så lavt forbruk.

Anonymkode: 1c47b...2c5

• Liker 3
Skrevet

Ikke egentlig. Prøver å være flinkere til å storhandle, så man slipper butikkbesøk støtt og stadig, men uten bil så er det ikke barebare.

Anonymkode: 3d17e...272

• Liker 1
Skrevet

Har kuttet kraftig ned på mat. Prøver å spise ett par skiver, knekkebrød med enkelt pålegg eller en salat om dagen, slik at jeg kan ha råd til opplevelser (reise, kunst, kultur) som gir større livskvalitet enn å sitte mett og sur hjemme hver eneste dag. Sjukt nok har jeg fått mer energi av det også.

Anonymkode: be689...3bb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Mat. 

Har kuttet ut frokost og kveldsmat. 

Anonymkode: 900cb...110

• Nyttig 2
Skrevet

Kuttet ned på en del dyrere mat, lager større porsjoner med mat og fryser ned, kutte ut godteri/brus/potetgull etc. 

Gjest blåbærpike
Skrevet

Kjøper ikke klær til meg selv. Barna får det de trenger. 
Velger billigere løsninger til middag. 

Skrevet

Antall enheter alkohol ute på byen. Jeg ser an litt, skal jeg gidde å kjøpe mer på en kveld som denne osv. 

Lurer egentlig på om utestedene selger færre enheter enn tidligere. De har vel færre folk innom også.

• Liker 2
Skrevet

Mat er viktigst her, lager alt av råvarer da. Kjøper meg et måltid ute hver uke.

Har fjernet mye annet som godteri/søtsaker, koffein og alkohol. Så jeg ser bare fordeler egentlig :) Har også sluttet å kjøpe ting jeg ikke trenger, for det er veldig vanlig. Solgt utrolig mye materialisme, blitt minimalist! Elsker den levestilen: å ha minst mulig. Kun det man trenger. Tjent nesten 30 000kr på det.

Utrolig mye mange kan rydde opp i, å få penger for det! 

Melk kjøper jeg ikke lenger heller, tar plass i handleposen og unødig. Bruker andre melkeprodukter som cottage cheese og kesam. Vann er tørstedrikk! Brød er skiftet ut med havregrøt, mye bedre OG billigere!

Anonymkode: 7041a...3d3

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Har kuttet ut å kjøpe f eks kiwi og cherrytomater til barna. Kjøper også laks mye mer sjeldent. Før fikk barna av og til slike små begere med gule, oransje og røde små paprika oppi. Det tar vi oss ikke råd til mer, og ikke appelsinjuice heller. Har også måttet kutte ut weetabix, den koster over 40 kroner nå. Ser at kostholdet blir dårligere og mer usunt, rett og slett. Det som er billig er jo hvit pasta og first price, mens fiberrik og sunne produkter koster mye mer.

Anonymkode: f74dc...428

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Fisk. RIP

Anonymkode: 433f8...86d

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
blåbærpike skrev (6 minutter siden):

Kjøper ikke klær til meg selv. Barna får det de trenger. 
Velger billigere løsninger til middag. 

Dette👆🏼

• Liker 2
Skrevet

Alkohol, godteri og kosttilskudd. 

Anonymkode: 80e7e...acb

Skrevet

Når det kommer til mat har vi kuttet sterkt ned på rødt kjøtt og kylling. Vi er ikke veganere eller vegetarianere men har blitt flinke til å utnytte forskjellige proteinkilder. Vi har også kuttet mye alkohol, spesielt byturer. Kjøper mye mer fra datohylla nå enn før. Har brus kun et par ganger i måneden istedenfor hele tiden.

Skrevet

Har slutta å kjøpe fancy kaffe. Kjøper sånn standard supermarkedskaffe i stedet. Ikke at det utgjør så mye, har og råd til dyr kaffe sånn egentlig da. Men synes over 100 kr for 200 g kaffe blir for dyrt i forhold til hva jeg får igjen for det.

Anonymkode: 0ed73...b8b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alkohol, mat, frisør, klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...