Gå til innhold

Hvordan akseptere at den andre går videre rett etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen står midt i en skilsmisse. Jeg flyttet ut for et par uker siden, og allerede nå tror jeg han har gått videre. Bruddet har vært tungt for oss begge, vi var sammen i ti år med felles barn. 

Jeg ønsker ikke å bli sammen med ham igjen, men blir lei meg over at han ser ut til å ta «så lett på det», at han nå fester og driver på med andre damer, så kort tid etter bruddet. Vi er fortsatt registrert som gift, venter på godkjenning av separasjon..

Har dere noen tips til hvordan jeg kan gi litt mer faen i dette? Orker ikke å sitte hjemme med felles barn og overtenke hver gang han er ute🙈

Anonymkode: 8d3eb...a4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen gode råd dessverre. Vil bare sende deg en god klem❤️ Er i samme situasjon selv og det er kjempe vondt.

Anonymkode: 45988...a15

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og mannen står midt i en skilsmisse. Jeg flyttet ut for et par uker siden, og allerede nå tror jeg han har gått videre. Bruddet har vært tungt for oss begge, vi var sammen i ti år med felles barn. 

Jeg ønsker ikke å bli sammen med ham igjen, men blir lei meg over at han ser ut til å ta «så lett på det», at han nå fester og driver på med andre damer, så kort tid etter bruddet. Vi er fortsatt registrert som gift, venter på godkjenning av separasjon..

Har dere noen tips til hvordan jeg kan gi litt mer faen i dette? Orker ikke å sitte hjemme med felles barn og overtenke hver gang han er ute🙈

Det er ikke sikkert han tar lett på det. Fullt mulig at han er i desperat kjærlighetssorg og har desperat behov for å varme seg på den første og beste dama han møter.

Kjærlighetssorg trenger ikke å være noen konstant depresjon. Det kan være sånn at sorgen kommer i sporadiske stormkast, og så har man det helt fin en stund til neste gang sorgen slår inn.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg forstår følelsene dine. Skilsmisse er tungt uansett.

Men du vil jo ikke være sammen med ham mer.  Han tar det nok ikke lett han heller. Livet går opp og ned for alle.

• Liker 3
Skrevet

Det er tøft å oppleve selv om en skiller lag frivillig .  
Det du ser er nok grunnen til at dere ikke fu heter som par lenger . 
Totalt forskjellig verdisyn og ønske om livsstil 

Anonymkode: f0dbe...051

• Liker 1
Skrevet

Folk har ulike måter å takle brudd på. Menn takler det generelt dårligere enn kvinner, så du må kanskje være forberedt på at han om ikke lenge også er i et forhold, fordi han ikke takler å være alene.

Så er det noe med at enkelte blir mentalt ferdige med den andre parten mens de fremdeles er i forholdet, så når bruddet faktisk skjer, har de bearbeidet det meste, og det ser da ut som om de går videre fra den ene til den andre.

Har ingen andre råd enn å ta tiden til hjelp, prøv å hold deg opptatt med noe, og ikke sitt hjemme og stur.

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Er ganske vanlig. Handler om å løsrive seg og legge fortiden bak seg. 

Både for menn og kvinner egentlig. 

Det betyr ikke at en har glemt hva en har delt, men lukket den døren og fokuserer på å se fremover.

Skrevet

Men hvorfor har du så oversikt over hvor han er og hva han gjør når dere ikke bor sammen lenger? Hvorvidt han er på byen, sammen med andre damer eller sitter hjemme og sturer burde ikke være noe du har kontroll på. Fokuser på deg og ditt og la hans eventuelle aktiviteter være en ikke-sak for deg, i den grad at du ikke vet eller prøver å finne ut hva han bruker tiden sin på.

Anonymkode: 9a048...548

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er typisk menn å finne rebound, feste osv. men det betyr ikke at han ikke kommer til å gå på en smell. Smellen kommer! Fortsett å bearbeid, du kommer bedre ut av det. 

Anonymkode: 8c31a...139

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er typisk menn å finne rebound, feste osv. men det betyr ikke at han ikke kommer til å gå på en smell. Smellen kommer! Fortsett å bearbeid, du kommer bedre ut av det. 

Anonymkode: 8c31a...139

For noe tull! Dette er ganske så likt for begge kjønn vil jeg tro. Da min eks forlot meg tok det ikke en uke engang før hun var i gang med en annen partner. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen gode råd dessverre. Vil bare sende deg en god klem❤️ Er i samme situasjon selv og det er kjempe vondt.

Anonymkode: 45988...a15

Det var leit å høre ❤️ jeg vet det blir bedre med tiden, slik som mange skriver her. Men vondt gjør det likevel😥 

Klem til deg og❤️ 

TS

• Hjerte 1
Skrevet
Hjelpsom skrev (1 time siden):

For noe tull! Dette er ganske så likt for begge kjønn vil jeg tro. Da min eks forlot meg tok det ikke en uke engang før hun var i gang med en annen partner. 

Det er sikkert likt for begge kjønn ja. Og alle har vi våre grunner til å velge det ene eller det andre, om det er å gå fort videre, eller å prøve å bearbeide det som har vært.

Veldig vondt, føles som det vi hadde ikke har betydning lenger, når det er så lett å gå videre. Men kanskje er det bare for å trøste seg selv, slik flere her skriver. At det kommer en smell for ham senere, mens jeg tar den nå🤷🏼‍♀️

Det kan ikke ha vært lett for deg❤️

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men hvorfor har du så oversikt over hvor han er og hva han gjør når dere ikke bor sammen lenger? Hvorvidt han er på byen, sammen med andre damer eller sitter hjemme og sturer burde ikke være noe du har kontroll på. Fokuser på deg og ditt og la hans eventuelle aktiviteter være en ikke-sak for deg, i den grad at du ikke vet eller prøver å finne ut hva han bruker tiden sin på.

Anonymkode: 9a048...548

Vi bor ikke i by, men på et veldig lite sted hvor alle kjenner alle. Vi er også gode venner, og han forteller selv om hvilke planer han har for helga osv. Jeg vet at han var på fest med kollegaer i går f.eks, fordi han var her først og dro direkte til den festen. Jeg kjenner også flere av kollegaene, og ja.. jeg får vite det. 

Prøver å fokusere på meg selv, og leter ikke aktivt etter informasjon om ham. Jeg vil helst ikke vite hva og hvem han driver på med. Men får det altså med meg likevel..

Det er som covid, du kunne ikke unngå å få det med deg, om du aldri så mye holdt deg unna alle nyhetskanaler 🙈

TS

Skrevet
ti10 skrev (5 timer siden):

Folk har ulike måter å takle brudd på. Menn takler det generelt dårligere enn kvinner, så du må kanskje være forberedt på at han om ikke lenge også er i et forhold, fordi han ikke takler å være alene.

Så er det noe med at enkelte blir mentalt ferdige med den andre parten mens de fremdeles er i forholdet, så når bruddet faktisk skjer, har de bearbeidet det meste, og det ser da ut som om de går videre fra den ene til den andre.

Har ingen andre råd enn å ta tiden til hjelp, prøv å hold deg opptatt med noe, og ikke sitt hjemme og stur.

Jeg tror det er veldig mye sannhet i dette. Da en god venninne av meg døde av kreft, så tok det ikke mer enn 7 mnd før samboeren var i et nytt forhold. En barndomsvenninne av meg ble nylig forlatt av mannen, og det viser seg at han har overlappet med ei annen dame i trekvart år... Det har også vært et par skilsmisser her blant naboene og i begge tilfeller så har mennene kommet tidlig ut med nye damer, mens damene fremdeles er alene. Jeg tror personlig at jeg ikke hadde orket en ny mann i hus om det ble slutt mellom min mann og meg 🙈 I så fall hadde det blitt særbo.

Anonymkode: 2cbb9...90c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror det er veldig mye sannhet i dette. Da en god venninne av meg døde av kreft, så tok det ikke mer enn 7 mnd før samboeren var i et nytt forhold. En barndomsvenninne av meg ble nylig forlatt av mannen, og det viser seg at han har overlappet med ei annen dame i trekvart år... Det har også vært et par skilsmisser her blant naboene og i begge tilfeller så har mennene kommet tidlig ut med nye damer, mens damene fremdeles er alene. Jeg tror personlig at jeg ikke hadde orket en ny mann i hus om det ble slutt mellom min mann og meg 🙈 I så fall hadde det blitt særbo.

Jeg kjenner til lignende historier herfra ja🙈 men det finnes selvsagt alltid unntak, slik som @Hjelpsom over her beskriver. 

Jeg føler litt på det samme som deg, det siste jeg kunne tenke meg nå er å innlede noe med en ny mann! Vurderer å bli nonne 😆 

Om jeg treffer en bra mann i fremtiden, er min første tanke også særbo ja!

TS

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner til lignende historier herfra ja🙈 men det finnes selvsagt alltid unntak, slik som @Hjelpsom over her beskriver. 

Jeg føler litt på det samme som deg, det siste jeg kunne tenke meg nå er å innlede noe med en ny mann! Vurderer å bli nonne 😆 

Om jeg treffer en bra mann i fremtiden, er min første tanke også særbo ja!

TS

Det tenkte jeg også da det ble slutt med mannen etter 24 år. Jeg var så langt nede at jeg måtte oppsøke psykolog for å klare det. 

Men så kommer livet allikevel 😊 Sitter her og er opp over ørene forelsket og tenker at jeg er verdens heldigste. Jeg var ikke på leting heller. Hadde tenkt å være alene resten av livet. 

Nå tenker jeg at jeg skal gjøre mest mulig ut av hver dag og gripe de mulighetene som kommer. 

Selv om du ikke er der ennå så håper jeg du også kjenner den følelsen en dag. Klem 😊❤️

Anonymkode: 6fa55...7e6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det tenkte jeg også da det ble slutt med mannen etter 24 år. Jeg var så langt nede at jeg måtte oppsøke psykolog for å klare det. 

Men så kommer livet allikevel 😊 Sitter her og er opp over ørene forelsket og tenker at jeg er verdens heldigste. Jeg var ikke på leting heller. Hadde tenkt å være alene resten av livet. 

Nå tenker jeg at jeg skal gjøre mest mulig ut av hver dag og gripe de mulighetene som kommer. 

Selv om du ikke er der ennå så håper jeg du også kjenner den følelsen en dag. Klem 😊❤️

Anonymkode: 6fa55...7e6

Takk for oppmuntrende ord🥰 jeg vet du har rett, skulle bare ønske det var en snarvei for å komme dit hvor det føles bra😅

Veldig godt å høre at du har det godt nå☺️🙌🏼

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke helt innenfor tema. Men jeg er selv godt gift kvinne og er en sjelden gang ute på byen. De få gangene jeg er ute, så er det oftest gifte menn som sjekker meg opp. Han som sjekket meg sist forstod jeg etterhvert var på vei ut av forholdet og liksom fisket med meg hvor lenge jeg hadde vært gift og om jeg begynte å bli lei mannen… og om jeg var ute etter noe spennende (jeg stoppet der. Jeg lot ikke samtalen gå noe videre enn det og dro videre på byen med mine venninner). 
Det gjelder nok begge kjønn, men kan nok tenkes at vi kanskje «sikrer» oss andre potensielle partnere før eventuelt ett brudd

Angående din eks, ts. Så er nok for ikke vise et tapt ansikt og gunner på med både fest, morro og nye damer. Det er kanskje en strategi for å komme over deg. Samtidig kanskje hans måte å sørge på eller vise deg at «nå lever han endelig livet» for å kanskje prøve å såre deg

Bare en gjetning fra min side 

Anonymkode: 8f89f...c97

Skrevet

Er alle på kg skilt og utro? 😂

• Nyttig 1
Skrevet

Ta litt mer avstand. Slik at du ikke vet om han er ute, sammen med andre osv. Det gjør det enklere. 

Anonymkode: 4643d...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...