Gå til innhold

Hvordan få barnet til å slutte å fikle med den andre puppen under amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer barnet på 1,5 i søvn om kvelden, det går helt fint, bortsett fra at jeg får helt mark av at ungen skal drive å holde og Pelle på den andre brystvorten, synes det er ubehagelig og blir litt sår. 

Har sagt nei tusen ganger og tatt bort hånden, men da klikker det helt for barnet og jeg får det ikke til å sove. 

Må jeg bare innfinne meg med det, eller kutte ut hele ammingen? Det er ikke ungen klar for nå midt i barnehagetilvenning. 

Anonymkode: 8753c...b09

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutte ut ammingen

Anonymkode: d4b32...55f

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er visst en årsak til at de gjør det. Det setter i gang melkeproduksjonen på neste bryst, så den er klar😂

Anonymkode: 84336...32b

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Du kunne vel knapt få mer tydelig signal på at ungen har vokst fra amming.

Anonymkode: 7d789...c89

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Farlig å nevne dette her på KG. Her skal det ammes til barnet begynner på skolen

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Farlig å nevne dette her på KG. Her skal det ammes til barnet begynner på skolen

Dere kan ikke noe om dette skjønner jeg, barnet gjør det jo for trygghet. Og som en skriver sette i gang produksjonen.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Dere kan ikke noe om dette skjønner jeg, barnet gjør det jo for trygghet. Og som en skriver sette i gang produksjonen.

Vi kan mye om det, faktisk. Produksjonen trenger ikke settes i gang når barnet ikke lenger trenger å ammes. Amming når barnet selv kan be om pupp er kun fordi mor synes det er koselig. Og selvfølgelig synes barnet også deg, for det vet ikke noe bedre og er avhengig av det

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi kan mye om det, faktisk. Produksjonen trenger ikke settes i gang når barnet ikke lenger trenger å ammes. Amming når barnet selv kan be om pupp er kun fordi mor synes det er koselig. Og selvfølgelig synes barnet også deg, for det vet ikke noe bedre og er avhengig av det

Feil, mitt barn har hengt så mye på brystet at jeg gleder meg til det er over, men barnet er ikke klart enda. Har en som trenger mye trygghet og regulering av følelser for å klare å sovne på kvelden 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Feil, mitt barn har hengt så mye på brystet at jeg gleder meg til det er over, men barnet er ikke klart enda. Har en som trenger mye trygghet og regulering av følelser for å klare å sovne på kvelden 

Hvorfor er ikke barnet klart? Å jaaa, fordi det er avhengig av tryggheten og ikke vet bedre

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jadda og mange barn hadde foretrekt å sove i samme seng som foreldrene til konfirmasjonen og latt være å gå på skolen: for trygghet. Man kan ikke la unger gjøre som de vil. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Er så glad for at ammingen av mine stoppet når de fikk tenner og begynte å bite, ov deg var gjerne før barnet var året.
Det er du som mor dom bestemmer hvor lenge en skal amme, og ikke barnet. 
Og sånn fortsetter det gjennom barnets oppvekst . 
Det er ikke barnet som bestemmer , men det kan uttrykke ønske og vilje og bli hørt 

Anonymkode: adf12...002

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Baby 15 mnd her også. Her er det ikke fikling på den andre puppen med holder utrolig hardt på puppen det ammes fra og gjerne drar puppen fra seg samtidig som hun suger hardt, så strekker puppen som ikke er godt. Har blir hun også sint om jeg prøver å ta vekk hånden. Er heldigvis ikke hele tiden. Men har ikke så mange andre tips. Her er hun veldig glad i bamsen sin så når hun har den samtidig så fikler hun mer med den enn puppen. Kan det være noe?

Anonymkode: d8886...4a7

• Liker 1
Skrevet

Spille uno med barnet feks?

Anonymkode: 48c39...509

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ammer barnet på 1,5 i søvn om kvelden, det går helt fint, bortsett fra at jeg får helt mark av at ungen skal drive å holde og Pelle på den andre brystvorten, synes det er ubehagelig og blir litt sår. 

Har sagt nei tusen ganger og tatt bort hånden, men da klikker det helt for barnet og jeg får det ikke til å sove. 

Må jeg bare innfinne meg med det, eller kutte ut hele ammingen? Det er ikke ungen klar for nå midt i barnehagetilvenning. 

Begynn først med å avvenne at amming skal føre til søvn.

Kveldsmat, amming og tannpuss, og då er deg natta. Da tar du ikke fra verken deg selv eller barnet kosen med amming, men barnet slipper hull i tennene og får en bedre soverutine så overgangen til ammeslutt går lettere senere😊

Anonymkode: 59f1c...883

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Går det an å ha på seg en ammebh sånn at den andre puppen er tildekket og utilgjengelig?  

Anonymkode: 76488...bd8

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, nei, selv nyfødte babyer gjør det, det er helt vanlig, og ikke et tegn på at man bør slutte.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går det an å ha på seg en ammebh sånn at den andre puppen er tildekket og utilgjengelig?  

Tenkte også på dette.. samt ha ammeinnlegg på innsiden dersom stoffet er tungt. 

Hadde til og med vurdert å ha på en ammevennlig genser over der igjen kun for å være på den sikre siden. Jeg er veldig var for pirk, gjentagende små bevegelser så jeg hadde fått helt mark om noen pirket på brystvortene til de ble såre. 

Anonymkode: fceab...e8f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eh, nei, selv nyfødte babyer gjør det, det er helt vanlig, og ikke et tegn på at man bør slutte.

Eh, nei, nyfødte er født med reflekser og ikke evne til å koordinere armene. De klarer absolutt ikke å hente frem/fikle med den andre puppen

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Baby 15 mnd her også. Her er det ikke fikling på den andre puppen med holder utrolig hardt på puppen det ammes fra og gjerne drar puppen fra seg samtidig som hun suger hardt, så strekker puppen som ikke er godt. Har blir hun også sint om jeg prøver å ta vekk hånden. Er heldigvis ikke hele tiden. Men har ikke så mange andre tips. Her er hun veldig glad i bamsen sin så når hun har den samtidig så fikler hun mer med den enn puppen. Kan det være noe?

Anonymkode: d8886...4a7

Skal prøve med bamsen. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ungen fikler til den kommer igjennom klærne. Eller blir hysterisk. 

• Liker 1
Skrevet

Prøvd ammesmykke? Så kan barnet fikle med det i stedet

Anonymkode: 70dba...d90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...