AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Hei, arbeidsgiver har blitt rapportert til Arbeidstilsynet og planen er å framsette krav om uteblitt overtidsbetaling over lenger tid. Vedkommende slutter i jobben og har fått en kontrakt å signere ifbm dette. Spørsmålet er, hvis man har begynt prosessen med å kreve uteblitt lønn og signerer samtidig denne avtalen, vil vedkommende ha lov til å ta saken videre siden den ble startet før kontrakten ble signert? Utdrag fra brevet: »dette innebærer blant annet at arbeidsgiver fraskriver seg retten til å fremme ytterligere krav mot arbeidsgiver, herunder retten til å anlegge søksmål mot arbeidsgiver etter de særlige prosessregler i arbeidsmiljøloven.» Anonymkode: ac0c7...d36
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Hadde ikke signert. Anonymkode: 3cdd7...195
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utdrag fra brevet: »dette innebærer blant annet at arbeidsgiver fraskriver seg retten til å fremme ytterligere krav mot arbeidsgiver, herunder retten til å anlegge søksmål mot arbeidsgiver etter de særlige prosessregler i arbeidsmiljøloven.» Dette ga lite mening.. Regner med at det skal stå arbeidstager...? Jeg skjønte ikke helt hva du mente.. Arbeidsgiveren din, som har blitt rapportert til arbeidstilsynet, skal slutte i jobben og har fått et brev h*n skal signere? Anonymkode: 06036...aa8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei, arbeidsgiver har blitt rapportert til Arbeidstilsynet og planen er å framsette krav om uteblitt overtidsbetaling over lenger tid. Vedkommende slutter i jobben og har fått en kontrakt å signere ifbm dette. Spørsmålet er, hvis man har begynt prosessen med å kreve uteblitt lønn og signerer samtidig denne avtalen, vil vedkommende ha lov til å ta saken videre siden den ble startet før kontrakten ble signert? Utdrag fra brevet: »dette innebærer blant annet at arbeidsgiver fraskriver seg retten til å fremme ytterligere krav mot arbeidsgiver, herunder retten til å anlegge søksmål mot arbeidsgiver etter de særlige prosessregler i arbeidsmiljøloven.» Anonymkode: ac0c7...d36 Hvis det faktisk er dette som står i brevet er det vel uten risiko for arbeidstaker å signere. Anonymkode: 95d7a...099
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis det faktisk er dette som står i brevet er det vel uten risiko for arbeidstaker å signere. Anonymkode: 95d7a...099 Spørsmålet er om arbeidstaker kan fortsatt ta saken videre mtp utelatt lønn, etter å ha signert avtalen? Anonymkode: ac0c7...d36
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette ga lite mening.. Regner med at det skal stå arbeidstager...? Jeg skjønte ikke helt hva du mente.. Arbeidsgiveren din, som har blitt rapportert til arbeidstilsynet, skal slutte i jobben og har fått et brev h*n skal signere? Anonymkode: 06036...aa8 Arbeidstaker Anonymkode: ac0c7...d36
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er om arbeidstaker kan fortsatt ta saken videre mtp utelatt lønn, etter å ha signert avtalen? Anonymkode: ac0c7...d36 Poenget mitt var at det ikke sto noe om arbeidstaker i brevet ditt. Hadde det gjort det, og jeg som arbeidstaker har planer om å rette et krav mot arbeidsgiver hadde jeg selvfølgelig aldri signert Anonymkode: 95d7a...099
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Poenget mitt var at det ikke sto noe om arbeidstaker i brevet ditt. Hadde det gjort det, og jeg som arbeidstaker har planer om å rette et krav mot arbeidsgiver hadde jeg selvfølgelig aldri signert Anonymkode: 95d7a...099 Jo, jeg skrev feil. dette innebærer blant annet at arbeidstaker fraskriver seg retten til å fremme ytterligere krav mot arbeidsgiver, herunder retten til å anlegge søksmål mot arbeidsgiver etter de særlige prosessregler i arbeidsmiljøloven.» Anonymkode: ac0c7...d36
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, jeg skrev feil. dette innebærer blant annet at arbeidstaker fraskriver seg retten til å fremme ytterligere krav mot arbeidsgiver, herunder retten til å anlegge søksmål mot arbeidsgiver etter de særlige prosessregler i arbeidsmiljøloven.» Anonymkode: ac0c7...d36 Sagt på en annen måte, om du ønsker erstatning så ikke skriv under. Hvis ikke dette også er et tilbud om at du får så og så mye penger av dem hvis du ikke tar saken videre i rettssystemet. Jeg har signert sånn type avtaler 2 ganger. 1.gang da jeg fikk 30.000 i erstatning pga å bli diskriminert i ansettelse pga graviditet. 2.gang da jeg fikk erstatning for yrkesskade på 1,2 millioner. (Hadde jeg gått videre her kunne jeg endt opp med 3 - 4 millioner, men tok ikke sjansen pga forsikringsselskapets egne leger, jeg fikk 1,2 millioner i erstatning fra dem pga tariffavtalen og at NaV allerede hadde godkjent yrkesskaden.) Anonymkode: 3cdd7...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå