Gå til innhold

Er all type musikk subjektivt bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker du?

Eller finnes det musikk som er objektivt dårlig?

Anonymkode: 27ed9...757

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes masse musikk som objektivt dårlig. Klart det. Ikke all musikk er avansert - ikke at musikk trenger å være avansert. Ikke all musikk har lik virkning på oss, rent fysiologisk. Jeg har ikke studert dette, men vet for egen del at jeg blir fysisk dårlig av musikk med kaldt og diskant lydbilde. Hastighet på musikk har også mye å si. Musikk tett opptil vår egen hjerterate har helt annen virking enn trancetekno, f.eks. Osv. finnes masse interessant forskning om dette.

Anonymkode: 14eed...6c7

• Nyttig 1
Skrevet

Vel - jeg har laget en sang som burde kvalifisere til å være en av verdens dårligste, noe som også var meningen.

Regner med at hvis dere hadde hørt den, hadde dere vært enig i at den er absolutt elendig, også rent objektivt sett; hvis man klarer å høre gjennom hele sangen uten å gi opp, er man jaggu tålmodig. :tunge:

Anonymkode: adee2...124

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vel - jeg har laget en sang som burde kvalifisere til å være en av verdens dårligste, noe som også var meningen.

Regner med at hvis dere hadde hørt den, hadde dere vært enig i at den er absolutt elendig, også rent objektivt sett; hvis man klarer å høre gjennom hele sangen uten å gi opp, er man jaggu tålmodig. :tunge:

Er det på Telenor-arena du skal fremføre denne?😱

Anonymkode: 45825...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det på Telenor-arena du skal fremføre denne?😱

Anonymkode: 45825...417

Jeg ville ikke våge å utsette de stakkars menneskene for en slik traumatisk prøvelse; man kan jo selv høre på ulydene i innlegget "Har du hørt noe verre?"

Vil definitivt påstå at denne musikken objektivt sett er gruoppvekkende dårlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 12.12):

Det finnes masse musikk som objektivt dårlig. Klart det. Ikke all musikk er avansert - ikke at musikk trenger å være avansert. Ikke all musikk har lik virkning på oss, rent fysiologisk. Jeg har ikke studert dette, men vet for egen del at jeg blir fysisk dårlig av musikk med kaldt og diskant lydbilde. Hastighet på musikk har også mye å si. Musikk tett opptil vår egen hjerterate har helt annen virking enn trancetekno, f.eks. Osv. finnes masse interessant forskning om dette.

Anonymkode: 14eed...6c7

Men innenfor mer obskure sjangre er det mange som liker det du beskriver. F. eks. Noisecore, eller undersjangre av black metal. Så det er subjektivt bra musikk for dem.

Anonymkode: 27ed9...757

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...