Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er for offentlig overvåking, men da skal det advares.

Når det kommer til telefonavlytting er jeg både enig og uenig med øvrige innlegg. Skulle vært slik at en bare kunne høre stemmen til den personen som ble overhørt ;)

Og det er umulig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Nå har jeg lagt på med han da... ;)

Men det han sa var at det knepper i røret og at det er ekko. Han hadde sikkert sagt det dersom det var piping.

Men telefonen som avlyttes må benyttes av en person som er misteknt for en forbrytelse som har en strafferamme på ti år og over mener jeg det er.

en venninne ble avlyttet uten at hun hadde gjort noe; brødrene hennes derimot, smuglet visst narko eller noe, hun bodde sammen med dem.

aha, leste resten av innleggene; ble avlyttet fordi hun var søsteren, ok. ;)

Endret av Fruktfat
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis jeg var trådstarter ville jeg fått spesifisert telefonregningen min og sjekket om den var for høy i forhold til forbruket. Det kan jo hende det er noen som tapper telefonabonnementet ditt.

Skrevet
Noen som vet om signaler på at telefonen blir avlyttet?

Når det gjelder mobiler har jeg hørt at det kan finnes et lite ikon av noe slag i displayet på telefonen. Det høres merkelig ut, men jeg har i hvert fall hørt det.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Telefon- og romavlytting er jo strengt tatt en smal sak å få til, sånn teknisk sett. Lovligheten er noe helt annet. Alle med åpne øyne vet også at telefon- og romavlytting skjer i dag i stor skala - dessverre først og fremst med kriminelt formål fordi de som er satt til å håndheve lov og orden ikke har adgang til slike virkemidler i den grad mange ønsker.

Jeg for min del har ikke noe problem med at jeg i teorien kan bli mer overvåket enn nødvendig dersom slik overvåking medfører avdekking og/eller forebygging av kriminalitet. Andre prioriterer sikkert annerledes, og det vil ofte være de samme som i andre sammenhenger kritiserer politiet for manglende resultater i forhold til kriminalitetsbekjempelse.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Men telefonen som avlyttes må benyttes av en person som er misteknt for en forbrytelse som har en strafferamme på ti år og over mener jeg det er.

Det stemmer, men politiet kan avlytter også i andre tilfeller. Men da kan de ikke bruke det i retten etterpå.

Skrevet

For å avlytte en telefon (trådløs) trenger man bare en "politiscanner" som kan kjøpes lovlig mange steder. Så vet alle dere paranoide det :ler:

Skrevet

Jeg vet om flere som har handlet avlyttingsteknikk-utstyr i utlandet, via nettet eller på tidligere "Spy shop".

De er gjerne menn og de avlytter mobiltelefonene til jenter de finner interessante å avlytte...

Det knepper i telefonen til den som blir avlyttet, kan bli ekko, piping og andre uvanlig saker som det ellers ikke pleier å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...