Gå til innhold

Tredje barn som 42 åring?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen garantier, men det er naivt å si at man som 72åring er sprek som en fole osv. Min mor ble delvis dement rundt den alderen, og det gikk fort nedover. Du aner ikke hvor mye som faller på barn og pårørende når slikt skjer. Selvsagt kan man være sprek og klar til man er 110 omtrent, men hvorfor ta sjansen på at man ikke får fulgt ungene sine inn i voksenlivet eller i verste fall gjør de til omsorgspersoner? 

Anonymkode: 93220...1b5

Det aner jeg ja. Min mor ble også dement når hun var i åttiåra og jeg noe og 40.

Små barn hadde jeg også. Var en fordel at jeg hadde fødselsperm etter at hun kom på sykehjem, brukte en god del av permisjonen på å rydde hus pluss leilighet. 

Gamle foreldre er stress uansett. Hadde neppe gått bedre om jeg var 60-åring i full jobb. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på Oslo vest, og her hadde ingen hevet et øyebryn dersom du fikk barn når du er 42år. Min nabo fikk nr3 nå som 43åring. Selv begynte jeg litt tidligere, fikk mine da jeg var 26 og 29år. Og det føltes mer uvanlig og jeg ble litt ensom noen år der. Jeg er nå 38år og føler meg helt ferdig med barn. Jeg har begynt å se fram mot at barna blir store og flytter ut, og jeg og mannen får hverdagen for oss selv igjen😊 Ser hvor mye glede og støtte jeg har hatt ved at mine foreldre har vært friske unge besteforeldre. Men jeg har venninner på min alder som nettopp har fått sin første. Så dersom dere ønsker dere flere barn, ser jeg ingen grunn til å la være. Dere har jo allerede «små barn helt til dere blir gamle». 

Anonymkode: 5e54f...c5e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 19.30):

Nei, unge voksne har ikke det. Da er man i gang med å bygge og etablere livet sitt og alt det kommer på vent enten man vil eller ikke. 

nå har jo kommunen et ansvar da

Skrevet

Det som slår meg er at ingen hadde hevet øyebryn dersom man hadde født som 37-åring f.eks. (Eller 38, 39)  Fra 37 år til 42 år er det fem års forskjell.  Hva er det i det lange løp?? 

Anonymkode: 313ed...7be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 12.05):

Jeg er 39 og skulle gjerne hatt et siste barn 😔

men kjenner på det samme som deg mye snakk og reaksjoner. Vet jeg blir eldre men føler meg ikke for gammel selv. 

Anonymkode: 5f3ea...85c

Hvordan klarer dere å leve livet når dere bryr dere SÅ mye om hva andre mener og tenker?🤯 Dette kommer jeg aldri til å forstå.

Har du lyst, har dere overskudd til et barn til - kjør på! Dette er DERES liv, dere bestemmer!❤️

Anonymkode: ee479...818

• Nyttig 1
Skrevet

Kjør på hvis du vil ha tredjemann. Mamma fikk meg som 40-åring. Jeg er også nr 3 og er glad for at jeg ble født 😆 Aldri tenkt over at jeg har «gamle» foreldre

Anonymkode: 6d9ae...f4e

• Liker 1
Skrevet

Så viktige valg skal man ta helt uavhenging av hva andre måtte mene om det. Vi kan alle velge hvordan vi vil leve. Om de rundt deg synes du er for gammel, så slipper de heldigvis å ta samme valg som deg, så enkelt er det faktisk. Få barn om du vil og kos deg med det! Ta råd fra de som lever på samme måte som du ønsker å leve og  ignorer de andre. 

Anonymkode: 6086c...f01

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 11.52):

Jeg føler meg ikke ferdig med barn, og vi diskuterer å få et siste barn. Jeg blir lett gravid. Siste fikk jeg som 40 åring. Blir jeg gravid nå, vil jeg være 42 når barnet blir født. Da får vi to tette barn, og har en jente som er 6 år. 

Det som hindrer meg er snakk fra andre. Fikk mange reaksjoner sist jeg ble gravid, da var jeg 39. Jeg bor på landet, føler det hadde vært et mindre problem i Oslo eller Bergen? 

Hva sier dere? Si meg fornøyd med to? Eller prøve på en til?

Anonymkode: 72fc2...28a

Hør på deg selv og drit i hva andre mener!

Anonymkode: 3a79d...762

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 18.39):

Det er ingen garantier, men det er naivt å si at man som 72åring er sprek som en fole osv. Min mor ble delvis dement rundt den alderen, og det gikk fort nedover. Du aner ikke hvor mye som faller på barn og pårørende når slikt skjer. Selvsagt kan man være sprek og klar til man er 110 omtrent, men hvorfor ta sjansen på at man ikke får fulgt ungene sine inn i voksenlivet eller i verste fall gjør de til omsorgspersoner? 

Vek dement og syk kan man bli lenge før ! Min mor er supersprek i en alder av  over 70

Anonymkode: 51434...984

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 18.47):

Takk! Jeg som opplevde å miste begge mine foreldre før de ble 80, og med sykdommen jeg støttet de med underveis, hadde aldri gjort noe for å utsette egne barn for det. Og det å få unger når en er inn i 40åra, bare fordi en ikke føler seg ferdig med unger, er egoistisk. Det kan gå veldig bra, men det kan også bli veldig dårlig fort. 

Å få barn uansett alder er egoistisk ;)

Anonymkode: 51434...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...