Gjest Anonyme-meg Skrevet 25. august 2023 #101 Skrevet 25. august 2023 Lonelily skrev (På 19.8.2023 den 17.29): Trist at en skal oppleve kommentarer angående dette, det er ikke greit. Jaja, man "burde" ikke bry seg om andres meninger, men det er lettere sagt enn gjort... Er så utrolig lei de som legger seg opp i andres liv og avgjørelser i tide og utide. Herregud så irriterende og lite sjarmerende med mennesker som tror de må redde andre fra å ta dumme avgjørelser. Fei for egen dør for f...! Sannheten er at for noen er det for sent å få barn i den alderen og for andre er det helt riktig. Her er det ingen fasit, men sikkert lurt å veie for og imot, samt ha egen integritet og familiens beste i fokus. Lykke til ❤️ Har lest igjennom hele tråden, syntes ikke det var noen stygge kommentarer her. Poster man et innlegg her må man tåle å få andres mening, eller så må man rett og slett la være...
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #102 Skrevet 25. august 2023 Vi er 37... har så lyst på en siste.. yngste er 9år.. men er redd for andres meninger.. får ofte höre at vi allrede har for mange å kjöpe julegaver eller invitere på middag.. vi har tre. (18, 14 og 9.. eldste bor på hybel). Også var det helsa da.. folk er gode på å si hvor farlig og slitsomt det blir.. så blir usikker Anonymkode: 24c15...728
Bacteria Skrevet 25. august 2023 #103 Skrevet 25. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 17.51): Og 72 når barnet er 30. Anonymkode: 93220...1b5 … og 82 når «barnet» er 40. 92 når barnet er 50…. Skjønner ikke problemet. Er selv barn av ei mor på 41, fikk ha henne til jeg var 48. Det er naturens gang at vi dør før barna våre. Enten vi får barn når vi er 20, 30 eller 40. Noen barn dør før foreldrene også. 😢 Og noen får barn som tyveåring og dør av kreft når barnet er i tyveåra. Selv var mamma 41 som sagt, hun døde fredelig i senga si som 89-åring. Vi vet ikke åssen livet blir, og må ikke dømme og prate stygt om hverandre. Folk er forskjellige, og det er helt greit. Ingen garantier, anna enn at det er bare en utgang fra dette livet. I mellomtiden gjør vi så godt vi kan med de korta vi har fått utdelt og hva naboen sier om fødselstidspunkt for ev barn bryr ikke jeg meg noe om hvertfall. Så lenge vi er fertile, sier naturen at det er greit å få barn. Tror de fleste som blir gravide når de er over 40 fra naturens side er i relativt fin form… Endret 25. august 2023 av Bacteria 2 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #104 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 12.13): Jeg fikk noen reaksjoner som ikke var så hyggelige, men de kommer jo gjerne fra folk som ikke er så greie uansett. Jeg ble gravid som 39 åring, og fødte som 40 åring. Føler meg ikke så mye eldre nå enn da jeg var 30 😊 Er irriterende at andre skal legge seg opp i sånne ting -Ts Anonymkode: 72fc2...28a Vel, rent biologisk er du milevis fra å være 30 år. Kan ikke fatte at du vil at barnet skal ha en så gammel mor. Ikke spesielt morsomt for barnet Anonymkode: 38f28...db2 1
Bacteria Skrevet 25. august 2023 #105 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vel, rent biologisk er du milevis fra å være 30 år. Kan ikke fatte at du vil at barnet skal ha en så gammel mor. Ikke spesielt morsomt for barnet Anonymkode: 38f28...db2 Hva er galt med det? Mamma var over 40, har aldri plaget meg. Hun tok godt vare på både meg og mitt søsken som hun fikk to år senere. Var mye på tur i skog og mark bla. Et ikke-problem. 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #106 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 12.51): Det er ikke til å komme fra at andelen sykdommer og uførhet øker med økende alder. Jeg er 46, bestemor til 2, og yngste barnet fyller 19 i år. Kunne ikke falt meg inn å springe rundt med en 6 åring nå (bortsett fra hvis det var mitt barnebarn). Men folk er forskjellige. Man må bare tenke godt gjennom valget sitt og vurdere egen helse før man kommer til det skrittet at man blir gravid. Anonymkode: 546f4...320 Så synd du har dårlig helse i så ung alder. God bedring. Jeg er 45 og har aldri vært i bedre form. Har to barn under 5 år 😉 Føler meg vertfall ikke klar til å være en gammel bestemor ennå 😅 Nå er jeg fra en storby da. Vi er yngre litt lengre her. Ute på bygda er man ofte etablert med barn rett etter videregående. Det hadde ikke vært et liv for meg. Men folk er forskjellige som du sier. Anonymkode: 29f91...d73 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #107 Skrevet 25. august 2023 Anonyme-meg skrev (54 minutter siden): Har lest igjennom hele tråden, syntes ikke det var noen stygge kommentarer her. Poster man et innlegg her må man tåle å få andres mening, eller så må man rett og slett la være... Nå skriver ts at hun har fått stygge kommentarer fra folk der hun bor, ikke her inne. Anonymkode: 29f91...d73 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #108 Skrevet 25. august 2023 Beloved skrev (1 time siden): Og har 50% sjanse for å dø innen barnet er 43! Har aldri møtt et 43 år gammelt barn. Anonymkode: 29f91...d73 1 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #109 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 13.00): Ikke få tredje barn så sent. Stakkars barn med så gamle foreldre. Anonymkode: 97252...211 Er 42 så sent? Nabodama fikk sitt tredje barn på den tiden, jeg har aldri tenkt over det. Var ved en tilfeldighet jeg fant ut at hun var en del eldre enn meg. Ser ingen forskjell på dem og oss. Nei Ts, få de barna du ønsker deg, tror de aller færreste tenker på det. Bedre å være 42 enn 22. Anonymkode: 5727e...22e 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #110 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er 37... har så lyst på en siste.. yngste er 9år.. men er redd for andres meninger.. får ofte höre at vi allrede har for mange å kjöpe julegaver eller invitere på middag.. vi har tre. (18, 14 og 9.. eldste bor på hybel). Også var det helsa da.. folk er gode på å si hvor farlig og slitsomt det blir.. så blir usikker Anonymkode: 24c15...728 Jeg er blitt 42 nå selv. Føler jeg har veldig god helse og hadde ikke kvidd meg for å få en til hadde vi hatt lyst og plass 😊 Kan ikke se for meg at det skulle være noe mer farlig og slitsomt. Fikk selv barn da vi var 34. Jeg var en av de eldre førstegangsfødende, men det var flere i barselgruppa med sin andre, tredje og fjerde som var eldre enn meg. Tenkte bare at det var fint å bli mor med mer ro i livet, og ser også hvor mye mer tålmodig jeg er rundt ungene enn de som var en del yngre. Oldemor fikk 14 barn, helt opp til hun var i 40-årene, og det gikk finfint. Anonymkode: 5727e...22e 2
Lonelily Skrevet 25. august 2023 #111 Skrevet 25. august 2023 4 hours ago, Anonyme-meg said: Har lest igjennom hele tråden, syntes ikke det var noen stygge kommentarer her. Poster man et innlegg her må man tåle å få andres mening, eller så må man rett og slett la være... Det er bra 🙂 Jeg refererte ikke til svar i denne tråden, men det ts sier hun opplever i hovedinnlegget. Sitat: "Det som hindrer meg er snakk fra andre. Fikk mange reaksjoner sist jeg ble gravid, da var jeg 39."
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #112 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 17.00): Jeg sprang rundt med en seksåring da jeg var 46. Hen var barn nr. to og svært etterlengtet. Hen hadde mye energi og var svært sportslig, så jeg måtte faktisk løpe 😅 Jeg hadde verv i barneidretten i årevis og fulgte opp minsten på lik linje med andre foreldre. Det er nesten 20 år siden nå. Barnet er voksent. Jeg er fortsatt i full jobb, spiser ikke en eneste pille og treffer fastlegen min bare når jeg tar celleprøve. Det mange har problemer med å forstå, er at hvis man er i førtiårene og har tenåringsbarn, er det helt naturlig at tanken på baby / småbarn virker helt fjern. Men de som spør om det er "feil" å få barn i den alderen, har jo nesten alltid småbarn eller ingen barn fra før. Da er jo selvfølgelig motivasjonen en helt annen enn når man står midt oppi utfordringene med tenåringer og har begynt å se fram til de flytter ut. Anonymkode: 1169d...1ad Jeg tenker at ditt anekdotiske bevis mer er unntaket enn regelen. Jo eldre man blir jo mer sannsynlig er det at helsa vil svikte. (Kjempeflott at helsa di har holdt såpass lenge). Men ja, du har nok rett i at tanken på småbarn virker helt fjernt når man har barn som har / er i ferd med å flytte ut av huset. Anonymkode: 546f4...320
Andro Skrevet 25. august 2023 #113 Skrevet 25. august 2023 Ingenting i veien for å få barn i førtiårene. Kjennes det riktig ut, så kjør på. Det er du som lever livet ditt, ikke sladrekjerringene. Man er ikke fri før man slutter å lure på hva andre sier om en. Kom deg dit. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #114 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er 42 så sent? Nabodama fikk sitt tredje barn på den tiden, jeg har aldri tenkt over det. Var ved en tilfeldighet jeg fant ut at hun var en del eldre enn meg. Ser ingen forskjell på dem og oss. Nei Ts, få de barna du ønsker deg, tror de aller færreste tenker på det. Bedre å være 42 enn 22. Anonymkode: 5727e...22e Absolutt ikke bedre å være 42 enn 22. Det er bare så feil å si. Biologisk så er det best å få barn i 20 - årene, helsemessig også. Eneste årsak til at det ville vært bedre som 42 enn 22 måtte vært av økonomiske årsaker. Anonymkode: 546f4...320 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #115 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 19.41): Eh, nei, skjønner at du kommer fra et sted blottet for høyere utdanning. Anonymkode: 048f3...3cb Neida ditt troll. Men før var det normalt å få barn når man var ung og ikke halvveis til 80. Man må få ha egne meninger. Men du er en sau som følger alle andre tydeligvis. Anonymkode: 14047...0b2 1
Andro Skrevet 25. august 2023 #116 Skrevet 25. august 2023 Er veldig fornøyd med at jeg valgte å få unger seint. Stålhelse og en helt annen selvsikkerhet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #117 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 23.19): Vel... hva som er vanlig er vel definert som det som flest gjør, eller hva? Når 35 % av befolkningen har høyere utdanning så sier det seg selv at ganske mange foreldre ikke har høyere utdanning, helt uavhengig av alder. Riktignok er det en endring blant de unge nå, hvor ca 59 % av damene tar høyere utdanning, tallene for menn ligger framdeles et stykke bak. Nå ser ikke jeg på det som en negativ ting at folk har andre interesser og yrkesønsker enn å ta en høyere utdanning jeg da, m vi har faktisk bruk for alle yrkesgrupper, også de som det ikke kreves en lang utdanning for å få jobb. Men når man kaller andre for white trash, f.eks, så trenger man tydeligvis en utdannelse innen danning. Anonymkode: 546f4...320 Bra skrivd 💖 Anonymkode: 14047...0b2
Andro Skrevet 25. august 2023 #118 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida ditt troll. Men før var det normalt å få barn når man var ung og ikke halvveis til 80. Man må få ha egne meninger. Men du er en sau som følger alle andre tydeligvis. Anonymkode: 14047...0b2 Det var vanlig å få unger mellom 15 og 48 da de ikke hadde prevensjon. Nå bestemmer vi heldigvis selv. Oldemødrene mine fikk barn hele sin fertile alder. Opptil tretten i tallet. Glad vi ikke har det slik. Folk har mye bedre helse på slutten av sin fertile alder i dag, og det å få unger seint er mye bedre enn før. Snittalder for overgangsalder er sånn 52-53 i Norge. Det er alltid greit å få barn akkurat når man vil, og ekstra greit fra man er myndig og til kroppen setter naturlig stopp. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #119 Skrevet 25. august 2023 Jeg er 38,5 og minste er 9 år eldste 11. Jeg hadde rett og slett ikke orka. Ikke fordi jeg ikke er i fysisk god nok form. Men mentalt er jeg SÅ ferdig med amming, vogn, våkenetter og 4-5 år med barnehage(vi var så mye syke de første årene mer barnehage!) Trass osv. Nå kan barna være litt hjemme alene, har aktiviteter og venner, det er GØY å dra på turer og ferie med de(uten dagsoving, vogn etc) Selv om tenårene er foran oss, så er jeg ikke så sliten og lei som jeg var i småbarnsårene. Men det er jo bare DU og din mann som kjenner hva dere har lyst og ork til. Anonymkode: 094bb...cae
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #120 Skrevet 25. august 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Det var vanlig å få unger mellom 15 og 48 da de ikke hadde prevensjon. Nå bestemmer vi heldigvis selv. Oldemødrene mine fikk barn hele sin fertile alder. Opptil tretten i tallet. Glad vi ikke har det slik. Folk har mye bedre helse på slutten av sin fertile alder i dag, og det å få unger seint er mye bedre enn før. Snittalder for overgangsalder er sånn 52-53 i Norge. Det er alltid greit å få barn akkurat når man vil, og ekstra greit fra man er myndig og til kroppen setter naturlig stopp. Det går an å bruke huet og og tenke at 15 er altfor ungt men 50 er og for gammelt. Prevensjon har man kunnet få tak i om man ønsket. Anonymkode: 14047...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå