AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Del Skrevet 19. august 2023 Jeg føler meg ikke ferdig med barn, og vi diskuterer å få et siste barn. Jeg blir lett gravid. Siste fikk jeg som 40 åring. Blir jeg gravid nå, vil jeg være 42 når barnet blir født. Da får vi to tette barn, og har en jente som er 6 år. Det som hindrer meg er snakk fra andre. Fikk mange reaksjoner sist jeg ble gravid, da var jeg 39. Jeg bor på landet, føler det hadde vært et mindre problem i Oslo eller Bergen? Hva sier dere? Si meg fornøyd med to? Eller prøve på en til? Anonymkode: 72fc2...28a 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya39 Skrevet 19. august 2023 #2 Del Skrevet 19. august 2023 Du må rett og slett ikke høre på hva andre mener, og ihvertfall ikke ta bestemmelser ut i fra hva andre synes er rett. Jeg vet det ikke er lett ❤️ ikke la det stoppe dere fra om dette er noe dere ønsker selv. Jeg fikk barn selv når jeg var 40. Slapp unna mye kommentarer heldigvis. Men tror det hadde noe med at han jeg fikk barn med ikke hadde noen fra før så da var det litt mere stuerent. Har barn fra tidligere. Men mange var veldig på i ettertid om at jeg måtte ikke få flere nå 😅 jo takk men jeg klarer selv og bestemme det selv du. Ikke del med så mange når du blir gravid, hold det litt for dere selv. Da kan dere glede dere over det som skal komme. Dette er mye av grunnen hvorfor andre velger og holde det skjult til barnet er født. Kan skjønne dem. Andre må virkelig slutte og blandet seg og komme med teite kommentarer med ting dem ikke har noe med, eller angår dem. Ellers skriv en lang avhandling på Facebook om så. Skriv hvor sårende du synes det er, når andre skal kommentere negativitet på et barn dere selv har ønsket og få. Om dem selv hadde likt om noen kom og kritiserte dem for valg dem hadde gjort. Og si at dems mening kan dem holde for seg selv, da dere ikke trenger andres synspunkter på netopp det. 11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Del Skrevet 19. august 2023 Jeg er 39 og skulle gjerne hatt et siste barn 😔 men kjenner på det samme som deg mye snakk og reaksjoner. Vet jeg blir eldre men føler meg ikke for gammel selv. Anonymkode: 5f3ea...85c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. august 2023 #4 Del Skrevet 19. august 2023 (endret) Hvor farlig og ekkelt bygdedyret er og hvor skadelig det er varierer med tid og sted, så det er vanskelig å gi noe velfundamentert råd. Bortsett fra det så høres det fint ut å få nr 3 som 42-åring. Endret 19. august 2023 av I Grosny 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Del Skrevet 19. august 2023 Jeg personlig synes 42 er for gammelt. Da er man 62 når barnet bare er 20 år. Anonymkode: 14047...0b2 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Del Skrevet 19. august 2023 Maya39 skrev (2 minutter siden): Du må rett og slett ikke høre på hva andre mener, og ihvertfall ikke ta bestemmelser ut i fra hva andre synes er rett. Jeg vet det ikke er lett ❤️ ikke la det stoppe dere fra om dette er noe dere ønsker selv. Jeg fikk barn selv når jeg var 40. Slapp unna mye kommentarer heldigvis. Men tror det hadde noe med at han jeg fikk barn med ikke hadde noen fra før så da var det litt mere stuerent. Har barn fra tidligere. Men mange var veldig på i ettertid om at jeg måtte ikke få flere nå 😅 jo takk men jeg klarer selv og bestemme det selv du. Ikke del med så mange når du blir gravid, hold det litt for dere selv. Da kan dere glede dere over det som skal komme. Dette er mye av grunnen hvorfor andre velger og holde det skjult til barnet er født. Kan skjønne dem. Andre må virkelig slutte og blandet seg og komme med teite kommentarer med ting dem ikke har noe med, eller angår dem. Ellers skriv en lang avhandling på Facebook om så. Skriv hvor sårende du synes det er, når andre skal kommentere negativitet på et barn dere selv har ønsket og få. Om dem selv hadde likt om noen kom og kritiserte dem for valg dem hadde gjort. Og si at dems mening kan dem holde for seg selv, da dere ikke trenger andres synspunkter på netopp det. Jeg tror ikke jeg hadde turd å skrive noe så personlig på Facebook, men mange hadde hatt veldig godt av å lese det! Det er jo sant, jeg burde jo ikke latt meg påvirke av det, men det er vanskelig. Opplever det samme som deg, med kommentarer som «Nå må dere vel være ferdige» Sikkert lurt å holde det for seg selv lenge ja, og ikke si noe på Facebook ja. Men, trist at det skal være sånn. -Ts Anonymkode: 72fc2...28a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Del Skrevet 19. august 2023 42 er litt gammelt…. Er så urolig glad for at jeg ikke gjorde det…..hadde veldig lyst og som deg; var liksom ikke ferdig med å få barn. Tok heldigvis til fornuften og det er jeg så glad for i dag🙌🏼 Anonymkode: 6c0e9...69e 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Del Skrevet 19. august 2023 Gjør som du føler for. Sjefen fikk sin siste når hun var 43 år og det var bare herlig å se hvor avslappet hun var. Ellers kjenner jeg en som ble far når han var 50 og han sa det var ett sjokk men ettersom årene gikk kjente han hvor bra det var for helsa å måtte holde seg ung til sinns. Anonymkode: ca30e...819 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Del Skrevet 19. august 2023 Jeg personlig hadde aldri blitt gravid nå. Jeg er 40. Men jeg har eldre barn enn deg da, de går på mellomtrinnet og hadde ikke startet på nytt. Du har jo små barn. Anonymkode: 1a205...4e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er 39 og skulle gjerne hatt et siste barn 😔 men kjenner på det samme som deg mye snakk og reaksjoner. Vet jeg blir eldre men føler meg ikke for gammel selv. Anonymkode: 5f3ea...85c Jeg fikk noen reaksjoner som ikke var så hyggelige, men de kommer jo gjerne fra folk som ikke er så greie uansett. Jeg ble gravid som 39 åring, og fødte som 40 åring. Føler meg ikke så mye eldre nå enn da jeg var 30 😊 Er irriterende at andre skal legge seg opp i sånne ting -Ts Anonymkode: 72fc2...28a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg personlig hadde aldri blitt gravid nå. Jeg er 40. Men jeg har eldre barn enn deg da, de går på mellomtrinnet og hadde ikke startet på nytt. Du har jo små barn. Anonymkode: 1a205...4e6 Ja, jeg er jo liksom i småbarnsbobla. Forstår at det ikke er for alle ja, og har en litt eldre barn er det jo ikke alke som vil «starte på nytt» som 40 åring. Ser den 😊 -Ts Anonymkode: 72fc2...28a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya39 Skrevet 19. august 2023 #12 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror ikke jeg hadde turd å skrive noe så personlig på Facebook, men mange hadde hatt veldig godt av å lese det! Det er jo sant, jeg burde jo ikke latt meg påvirke av det, men det er vanskelig. Opplever det samme som deg, med kommentarer som «Nå må dere vel være ferdige» Sikkert lurt å holde det for seg selv lenge ja, og ikke si noe på Facebook ja. Men, trist at det skal være sånn. -Ts Anonymkode: 72fc2...28a Du må finne ut hva som passer for dere ❤️ jeg kom med noen forslag, for støtte til deg. Så har du lyst til og dele gladnyheten tidlig så gjør du det, folk pratet vel uansett. Og tenk at snart er det gammelt nyttt, og så finner dem seg noen andre dem skal stikke nesa si bort i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør som du føler for. Sjefen fikk sin siste når hun var 43 år og det var bare herlig å se hvor avslappet hun var. Ellers kjenner jeg en som ble far når han var 50 og han sa det var ett sjokk men ettersom årene gikk kjente han hvor bra det var for helsa å måtte holde seg ung til sinns. Anonymkode: ca30e...819 Herlig 😄 Håper ungene holder meg ung til sinns, og ikke gir meg grå hår heeelt enda 😂 -Ts Anonymkode: 72fc2...28a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Del Skrevet 19. august 2023 Maya39 skrev (Akkurat nå): Du må finne ut hva som passer for dere ❤️ jeg kom med noen forslag, for støtte til deg. Så har du lyst til og dele gladnyheten tidlig så gjør du det, folk pratet vel uansett. Og tenk at snart er det gammelt nyttt, og så finner dem seg noen andre dem skal stikke nesa si bort i. Sant det 😊❤️ Anonymkode: 72fc2...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeling Skrevet 19. august 2023 #15 Del Skrevet 19. august 2023 Om du vil så gjør du det. Syns man skal slutte å bry seg om hva alle andre mener hele tiden. Hvorfor skal alle passe i samme mal? Jeg fikk begge mine etter 40 og siste når jeg var 45. Koser meg glugg i hjel. Bor utenfor Oslo og har aldri opplevd en negativ kommentar på alderen. Er desidert eldst i barselgruppen (de andre er i starten av 30) med god margin. Men siden vi har barn på samme alder har vi mye til felles så merker ikke noe til aldersforskjellen. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg personlig hadde aldri blitt gravid nå. Jeg er 40. Men jeg har eldre barn enn deg da, de går på mellomtrinnet og hadde ikke startet på nytt. Du har jo små barn. Anonymkode: 1a205...4e6 Det er deg 😉 jeg selv fikk min første når jeg var 19 yngste når jeg var 40. Og det var vel det jeg hørte av alle, dem hadde aldri orket og starte på nytt bla bla og alt det der. Netopp litt det Ts snakker om. Anonymkode: 89037...5c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 42 er litt gammelt…. Er så urolig glad for at jeg ikke gjorde det…..hadde veldig lyst og som deg; var liksom ikke ferdig med å få barn. Tok heldigvis til fornuften og det er jeg så glad for i dag🙌🏼 Anonymkode: 6c0e9...69e Hvorfor er du glad du ikke gjorde det? Jeg er så redd jeg angrer jeg. At jeg skulle ønske jeg hadde tre. Jeg elsker å være mamma, og er veldig familieorientert. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke startet før 😅 -Ts Anonymkode: 72fc2...28a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 19. august 2023 #18 Del Skrevet 19. august 2023 Så trist at folk skal kommentere negativt eller ha en mening overhodet, om slike ting. Er du frisk og rask ts, så er det bare å kjøre på🥰 5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg føler meg ikke ferdig med barn, og vi diskuterer å få et siste barn. Jeg blir lett gravid. Siste fikk jeg som 40 åring. Blir jeg gravid nå, vil jeg være 42 når barnet blir født. Da får vi to tette barn, og har en jente som er 6 år. Det som hindrer meg er snakk fra andre. Fikk mange reaksjoner sist jeg ble gravid, da var jeg 39. Jeg bor på landet, føler det hadde vært et mindre problem i Oslo eller Bergen? Hva sier dere? Si meg fornøyd med to? Eller prøve på en til? Anonymkode: 72fc2...28a Jeg bor i Bergen og fikk første barn samme året som jeg fylte 40, og siste barn ble født måneden etter jeg fylte 43. Blir lett gravid og har hatt ukompliserte graviditeter. Har merket lite til fordommer her. På sykehuset var de vant til eldre gravide. Merket etter vi fikk første barnet at vi veldig gjerne ville ha en til. Er utrolig glad for at vi valgte å gå for et barn nr.2. Det er så koselig å se hvordan de leker og koser seg sammen og så fint å få oppleve baby- og småbarnstiden enda en gang. Jeg tror nok det er mer snakk om slikt som dette på bygda, men hvorfor bry seg? Skal man endre livsplaner og ønsker fordi noen folk ikke har bedre ting å gjøre enn å slarve og baksnakke? Nei, de får bare ha det så godt. Er jo egentlig bare synd i slike mennesker. Gå for et barn til du, og form livet ditt slik du ønsker det ❤️ Anonymkode: c7034...41f 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #20 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 42 er litt gammelt…. Er så urolig glad for at jeg ikke gjorde det…..hadde veldig lyst og som deg; var liksom ikke ferdig med å få barn. Tok heldigvis til fornuften og det er jeg så glad for i dag🙌🏼 Anonymkode: 6c0e9...69e 🙄🙄 Anonymkode: 89037...5c4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå