Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Har et barn på snart to år som nå sier fra selv om at han har bæsja og av og til også før det kommer. Det er dessuten veldig tydelig når det er bæsjing på gang. 
Vi har et dosete for barn og har forsøkt å sette barnet der når han gir tegn til å måtte bæsje. 
Barnet begynner å gråte når vi går mot toalettet  og peker på stellebordet og sier denna! Blir bare mer hysterisk gråt om det settes der likevel. Har forsøkt å tulle litt og sette barnet der selv om det ikke må på do akkurat da , men gråter likevel. Har også forsøkt å sette meg selv der med barnet på fanget, men det ender bare med gråt da også. 
Skal dette da tolkes som at barnet rett og slett ikke er klar for det enda? Eller bør vi prøve noe annet? Hadde håpet å unngå potte, men må vi så må vi. Når begynner man å stresse med å lære dem å gå på do? 

Anonymkode: 8e963...820

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre det hyggelig på do. Les bok der. Vær der med barnet. Gi klistremerkepremie. For en toåring så er do en bunnløs virvelstrøm som kan sluke dem levende. De har stor fantasi. Du må ufarliggjøre det og lage det hverdagslig og hyggelig. Det finnes mange dobøker også, men unngå de som hndler om dodraugen...    

Anonymkode: d83a3...319

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må gjøre det hyggelig på do. Les bok der. Vær der med barnet. Gi klistremerkepremie. For en toåring så er do en bunnløs virvelstrøm som kan sluke dem levende. De har stor fantasi. Du må ufarliggjøre det og lage det hverdagslig og hyggelig. Det finnes mange dobøker også, men unngå de som hndler om dodraugen...    

Anonymkode: d83a3...319

Takk for råd. Vanskelig å gi klistremerkepremie når barnet bare gråter og ikke vil sitte der en gang. Vi har mye gøy/kos på badet , men det toalettet det liker vi ikke. 

Skrevet

Ville absolutt prøvd med potte, der vil barnet slippe å sitte over en dyp avgrunn samtidig som en blir sittende mer på huk. Å sitte med lett bøyde bein er en bedre stilling for å få bæsj ut gjennom tarmsystemet enn å sitte med beina dinglende.

Og om potte også fører til gråt så får en lese flere bøker, la kosebamsen sitte på potta og tisse/bæsje mens du skifter på barnet på stellebordet og se an om barnet vil prøve senere.

• Liker 2
Skrevet
Mt3 skrev (9 minutter siden):

Ville absolutt prøvd med potte, der vil barnet slippe å sitte over en dyp avgrunn samtidig som en blir sittende mer på huk. Å sitte med lett bøyde bein er en bedre stilling for å få bæsj ut gjennom tarmsystemet enn å sitte med beina dinglende.

Og om potte også fører til gråt så får en lese flere bøker, la kosebamsen sitte på potta og tisse/bæsje mens du skifter på barnet på stellebordet og se an om barnet vil prøve senere.

Takk for råd. Da blir det å kjøpe potte fra og med i dag. Så får vi prøve skikkelig 😊

Skrevet

Anbefaler boka Bæsj! Den er superpopulær her hjemme! Vi alternerer mellom potte og dosete på vår 2-åring. Tok lengre tid med dosete, men jeg tok med barna med meg på så de fikk se og så fikk de trykke på spyle-ned knappen ganske fritt en periode mens de øvde på å bruke dopapir selv. Det ble ganske fort ufarliggjort da. Hvis vi er ute så holder jeg dem over doen og det går helt fint. 

Anonymkode: 167fb...7a1

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Anbefaler boka Bæsj! Den er superpopulær her hjemme! Vi alternerer mellom potte og dosete på vår 2-åring. Tok lengre tid med dosete, men jeg tok med barna med meg på så de fikk se og så fikk de trykke på spyle-ned knappen ganske fritt en periode mens de øvde på å bruke dopapir selv. Det ble ganske fort ufarliggjort da. Hvis vi er ute så holder jeg dem over doen og det går helt fint. 

Hva er bæsj heter boken!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er bæsj heter boken!

Er det en bok med elefant utenpå? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...