Gå til innhold

Vi vil ikke gifte oss, vi går ikke i parmiddager og vi har ingen felles interesser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp over denne: https://www.kk.no/livet/vi-vil-ikke-gifte-oss-vi-gar-ikke-i-parmiddager-og-vi-har-ingen-felles-interesser/79778648

Det slik vi lever, vi har vært sammen i 20år. Nå forstår jeg hvorfor mange sliter, når de skal tilfredstille sin partner på alle området. Det vil alltid være vanskelig.

Gi plass...tid til å savne. Viktig.

Anonymkode: d1454...70f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 6dafe...a2e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 6dafe...a2e

Helt klart, men de fleste vil jo være som andre. Leve som andre...tror at det er løsningen, så havarerer de forholdet sitt pga det ikke fungerte.

Mange har laget en illusjon inn i hodet om det perfekte familielivet.

Skrevet

Spesielt, 

Anonymkode: 71520...462

Skrevet

Det er så latterlig når folk mener de har funnet selve oppskriften på livet… det er tante Sofie-mentalitet: Hvis bare alle var som meg, så ville alt bli bra…

Anonymkode: 71788...af0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er så latterlig når folk mener de har funnet selve oppskriften på livet… det er tante Sofie-mentalitet: Hvis bare alle var som meg, så ville alt bli bra…

Helt feil.

Godtar du ikke å se andre levestiler?

Skrevet

Interessant! Jeg tror absolutt det er mye i dette at man skaper seg et rikt og innholdsrikt liv hver for seg også. Med ting som engasjerer og gir påfyll. Her har de jo virkelig satset på dette hele veien, og det må være smart.

Tror det er så mye lettere å være raus når man da er sammen. Men det fordrer at begge også drar lasset på det som må gjøres hjemme med barn og hjem. Ofte er det jo fryktelig skjevt, og da får ikke begge denne muligheten til å skape seg en sfære utenfor hjemmet på samme måte, kun den ene parten. Og da blir det mye bitterhet og bebreidelse, tror jeg. Etterhvert som man blir voksen ser man gjerne alt dette man så gjerne skulle gjort men ikke satset på, og det kan gnage ganske mye. (Snakker for meg selv😅)

Anonymkode: 1e0fb...1e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Helt feil.

Godtar du ikke å se andre levestiler?

Jovisst, det er jo dette paret som ikke gjør det. Ikke noe av det de nevner er noe helt spesielt og unikt eller en oppskrift på et godt samliv.

• Liker 3
Skrevet

Vi har hovedsakelig ulike interesser- men noen til felles - og ingen felles venner. Men synes det er dumt om vi ikke blir gift da. 

Anonymkode: c76dd...abf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi har hovedsakelig ulike interesser- men noen til felles - og ingen felles venner. Men synes det er dumt om vi ikke blir gift da. 

Det med felles venner og parmiddager er helt latterlig synes jeg....mange føler seg tvunget til å være med sin partner der.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det med felles venner og parmiddager er helt latterlig synes jeg....mange føler seg tvunget til å være med sin partner der.

Synes ikke det er latterlig akkurat. Elsket å ha felles venner med eksen og alle flotte middager osv. Men nåværende er ikke særlig sosial generelt og er ikke interessert i å bruke sosial energi på å bli kjent med mine venner. Da blir det sånn. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker å treffe mine venner uten mannen, så sær og rar er jeg. 

Anonymkode: 94e7b...8e8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kom nettopp over denne: https://www.kk.no/livet/vi-vil-ikke-gifte-oss-vi-gar-ikke-i-parmiddager-og-vi-har-ingen-felles-interesser/79778648

Det slik vi lever, vi har vært sammen i 20år. Nå forstår jeg hvorfor mange sliter, når de skal tilfredstille sin partner på alle området. Det vil alltid være vanskelig.

Gi plass...tid til å savne. Viktig.

Folk får gjøre som de vil. Hverken de eller du har en gyldig oppskrift.

Jeg hater voksenopplæring alla «Gi plass prikk prikk tid til å savne. Viktig.» Det oppleves kun nedlatende. Men så er jeg 50 og vet hvordan JEG vil ha det og lever slik som jeg vil, uten å belære andre om hva som er lurt for dem.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Synes ikke det er latterlig akkurat. Elsket å ha felles venner med eksen og alle flotte middager osv. Men nåværende er ikke særlig sosial generelt og er ikke interessert i å bruke sosial energi på å bli kjent med mine venner. Da blir det sånn. 

Da passer dere jo ikke sammen.

Du må jo godta at han ikke vil bruke tid på dine venner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da passer dere jo ikke sammen.

Du må jo godta at han ikke vil bruke tid på dine venner.

Hun skriver jo at det er greit som det er.

Herregud, hvilken erfaringer har du gjort deg på denne fronten i livet? Ingen enda? For du virker å være på drømmestadiet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De aller fleste klarer fint begge deler. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt naturlig! Det er jo noe jeg skal ha med videre i livet hele livet...det er mitt..

Rotemor skrev (53 minutter siden):

Hun skriver jo at det er greit som det er.

Herregud, hvilken erfaringer har du gjort deg på denne fronten i livet? Ingen enda? For du virker å være på drømmestadiet.

Hun skriver ikke at det er greit, men "Da blir det sånn".

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt naturlig! Det er jo noe jeg skal ha med videre i livet hele livet...det er mitt..

Hun inngår et kompromiss. Det er helt uproblematisk. 

Anonymkode: bf14f...2c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun inngår et kompromiss. Det er helt uproblematisk. 

Anonymkode: bf14f...2c8

Høres ikke ut som hun er fornøyd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja. Hun er frivillig i det forholdet. Man kan ikke få alt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...