AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Måtte dessverre bytte ut min fine turnus jobb med 14-14 ordning, 2 uker fri! Nå er jeg inn i det verste marerittet jeg har opplevd, skal være på jobb HVER uke. Nå har jeg 2 dager "pause", før jeg skal på igjen...dette er ikke fri men pause. Hvordan klarer dere A4-jobb-mennesker dette livet? Ser dere virkelig meningen i dette livet? Knapt tid til noe annet i livet enn jobben, så 5 uker ferie. 🤮 Nå forstår jeg hvorfor folk drikker seg fulle i helgene, for å koble ut hjernen etter 5 dager på jobb. Rett og slett for å overleve...holde ut...trist. Anonymkode: fe2e0...d43 4 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Hvem tvinger deg med våpen til å ikke søke deg tilbake til turnusjobb? Anonymkode: ee10d...0fa 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem tvinger deg med våpen til å ikke søke deg tilbake til turnusjobb? Anonymkode: ee10d...0fa Tror du det er enkelt å få seg en jobb i dag?? Anonymkode: fe2e0...d43
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du det er enkelt å få seg en jobb i dag?? Anonymkode: fe2e0...d43 Turnusjobb ja. Anonymkode: 6462e...975 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Hvorfor måtte du bytte jobb? Skjønner godt at du syns den overgangen er for jævlig. Anonymkode: 9c3d6...a42 1
Tiuren Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Merkelig med de som jobber turnus.... Det er et sant helvete å jobbe i den turnusen, friperioden er såååå fortjent og ikke ferie for det er vel fortjent avspasering. Men ingen vil jobbe 5d uke..... Selv ikke de jeg kjenner som jobber 50% i Nordsjøen er fornøyd, med 1 uke på og 4 hjemme, på "normal lønn". 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 Tiuren skrev (6 minutter siden): Merkelig med de som jobber turnus.... Det er et sant helvete å jobbe i den turnusen, friperioden er såååå fortjent og ikke ferie for det er vel fortjent avspasering. Men ingen vil jobbe 5d uke..... Selv ikke de jeg kjenner som jobber 50% i Nordsjøen er fornøyd, med 1 uke på og 4 hjemme, på "normal lønn". Problemet med 5-2 ordningen er jo at man aldri har fri. Bare en liten pause mellom slagene...aldri hvilt seg opp igjen, går på autopilot... Anonymkode: fe2e0...d43
Tiuren Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet med 5-2 ordningen er jo at man aldri har fri. Bare en liten pause mellom slagene...aldri hvilt seg opp igjen, går på autopilot... Anonymkode: fe2e0...d43 velkommen til det virkelige arbeidslivet, det blir en vane. 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): velkommen til det virkelige arbeidslivet, det blir en vane. Det vil aldri bli en vane. Anonymkode: fe2e0...d43
Tiuren Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Det vil aldri bli en vane. Anonymkode: fe2e0...d43 Da er det bare å gi opp. 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Vi jobber for mye og for ofte, stiller meg helt bak Bukowski-sitatet. Mener det står i Skriften at arbeid er en straff for slange- og epleepisoden? Særlig provoserende med de folka som trøster seg med at jobb liksom er en slags mening med livet... Når det er sagt har jeg en gid jobb med god lønn, mrn systemet og ideologien rundt er...sterkt fremmedgjørende og ganske på trynet. Anonymkode: 22863...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Søk tilbake til den gamle jobben, da… Jeg har forøvrig prøvd å jobbet 14 dager av/på, og det passet ikke for meg. Altfor kort tid både hjemme og på jobben. Rakk jo såvidt å pakke ut kofferten!😝. Hadde heller aldri energi nok til å dra på ferie eller være sosial når jeg var hjemme. Nå jobber jeg 11 uker på og 11 uker av. Det ideelle hadde vært ca 8 uker, men jeg klager ikke. Anonymkode: c0f2c...9d8 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet med 5-2 ordningen er jo at man aldri har fri. Bare en liten pause mellom slagene...aldri hvilt seg opp igjen, går på autopilot... Anonymkode: fe2e0...d43 Jo, du har fri 2 hele dager og hver ettermiddag/kveld. det er en overgang, men du blir vant til det. Hva gjorde at du byttet jobb? Kan du søke deg tilbake siden du mistrives med ordinær arbeidstid? Anonymkode: 18553...a58
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 -Har jobbet skiftarbeid, kveld og helger. Var helt forferdelig. Trives mye bedre med man-fre 8-16 jobb. Har jo masse fritid! Alle ettermiddager/kvelder og helger. Anonymkode: 21ceb...a1e 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo, du har fri 2 hele dager og hver ettermiddag/kveld. det er en overgang, men du blir vant til det. Hva gjorde at du byttet jobb? Kan du søke deg tilbake siden du mistrives med ordinær arbeidstid? Anonymkode: 18553...a58 2 dager er ikke fri, er utslitt hele helgen. Jeg er vandt med 12t dager i 2 uker....så 2 uker fri. Magisk! Å ta fra noen friheten blir man aldri vandt med. Det ble nedlagt. Anonymkode: fe2e0...d43
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 Hvis du har en partner og barn, Ts - hvordan tror du det var for partneren å være aleneforelder halve året, hvor du ikke bidro med noe praktisk til felles hjem og partneren hadde ansvar for absolutt alt, inkl. våkenetter, syke barn, uforutsette hendelser og egen jobb, husarbeid, matlaging, handling, følge opp skolearbeid, fritidsaktiviteter for barna, legebesøk, foreldremøter +++. Hvor mye gjorde du i dine tidligere to friuker for å sørge for at partneren fikk en lettere hverdag når du var borte? Sørget du for å gjøre alt husarbeid, handle inn slik at partner slapp å handle så mye mens du var borte, sørget du for å handle klær barna trenger til neste sesong, laget du opp mye mat og puttet i fryseren slik at partneren kunne slippe så mye middagsarbeid i hektiske hverdager? Sørget du for at alt av hagearbeid, vedlikeholdsarbeid av hus og biler? I tillegg til dette antar jeg at du brukte så mye tid du overhodet kunne disse to ukene på barna dine, for å kompensere både for alt fraværet ditt i deres liv, og for å gi partneren din en liten pustepause? Og gjorde du dette uten å forvente at partneren da skulle ta husarbeid? (Tross alt har du helt frie dager, så å gjøre alt husarbeid + forberedelser til fraværsukene dine er en selvfølge å gjøre frem til partner og unger kommer hjem.) Og om du ikke har en partner og barn... da tenker jeg du har godt av å jobbe som du gjør nå om du noen gang ønsker partner og barn! Ps - når du er ny i en jobb tar det gjerne noen måneder før man føler man har oversikt og kontroll på arb.oppgavene man skal ha, i noen yrker kan det ta opp mot et år. Det er den mest slitsomme tiden. Du har vært én uke, fem dager, i denne jobben, du har knapt begynt. Anonymkode: 63ac5...e34 5
17.11 Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 Folk er bare forskjellige. Jeg vil ikke tilbake til turnusjobb for alt i verden. Jobber fra 7.30-15 med fleksitid. Masse tid igjen av dagen når jeg er ferdig på jobb, og jeg sitter på kontor så jeg sliter meg ikke ut. Skulle jeg jobbet 12 timer om dagen i to uker hadde jeg mistet alt av rutiner. 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: 2 dager er ikke fri, er utslitt hele helgen. Jeg er vandt med 12t dager i 2 uker....så 2 uker fri. Magisk! Å ta fra noen friheten blir man aldri vandt med. Det ble nedlagt. Anonymkode: fe2e0...d43 Hvis du mistrives så mye med 8-16 jobb så må du gjøre det som må til for å få deg en turnusjobb igjen. Anonymkode: 21ceb...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 Gikk og fra turnus til dagtid, og trivest😄 men jeg er avhengig av å få hjemmekontor litt nå og da - eller så går jeg til grunne😬 Anonymkode: e49c4...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå