Gå til innhold

etikette og bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å gi en bryllupsgave som er kjøpt på salg? (PS: selv på salg er den i grenseland for lommeboken min: jeg er ikke gnien) Tenkte særlig på at da får man ikke byttet gaven, og det er kanskje viktig for bruder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du gjøre. Bruder bestemmer ikke hva de skal få i gave

Skrevet

Hvis det er noe som står på brudeparets ønskeliste kunne jeg nok ha kjøpt gave på salg ja. Om du skulle få dobbelt opp kan de jo bytte den andre. Om ikke skulle jeg vært veldig sikker på at det var noe de ville ha hvis jeg skulle handlet på salg. I utgangspunktet synes jeg det er en uting å kjøpe ting som ikke kan byttes, men som sagt - vet en at det er noe de ønsker seg så er det ok etter min mening.

Skrevet

ja, det kan du.

Og flere butikker i dag tilatter å bytte gaver. (husk lapp!)

Dersom det er en ting de ønsker seg,, som er på salg.. skal man ta la være å kjøpe det bare pga av at det er salg på det?

Skrevet

Kjøp på salg du om du vil

Det er du som bestemmer hva du ønsker å gi brudeparet, ikke brudeparet som bestemmer hva du skal gi

Skrevet
Ja, det kan du gjøre. Bruder bestemmer ikke hva de skal få i gave

:Nikke:

Skrevet

For min del må du gjerne kjøpe på salg.

Tenkte bare jeg skulle fortelle at vi fikk 15 boller til bryllupet vårt. Vi var selvfølgelig glade for alt vi fikk, men det sier seg jo selv at vi ikke trang fullt så mange...

Vi måtte selvfølgelig bytte endel av dem, og da hadde det jo vært litt dumt om "alle" hadde vært kjøpt på salg, og derfor ikke kunne byttes.

Poenget mitt er vel egentlig at om det er lurt å kjøpe på salg avhenger litt av hva du kjøper.

Skrevet

men så lenge du sørger for at de kan byttes, burde det jo gå greit

Skrevet

Jeg syns at du kan gjøre det. som noen andre sa, det er du som bestemmer hva du skal kjøpe i gave, ikke brudeparet.

Vi fikk også en del dobbelt opp, ting som ikke kunne byttes heller, men vi ga bort det vi ikke trengte ti foreldre og søsken. Det er jo tross alt tanken bak som teller!

Skrevet
Jeg syns at du kan gjøre det. som noen andre sa, det er du som bestemmer hva du skal kjøpe i gave, ikke brudeparet.

Vi fikk også en del dobbelt opp, ting som ikke kunne byttes heller, men vi ga bort det vi ikke trengte ti foreldre og søsken. Det er jo tross alt tanken bak som teller!

Som giver må jeg si at jeg hadde blitt fryktelig skuffet hvis mottakeren hadde gitt bort gaven de fikk av meg. Men det er meg da...

Skrevet
Som giver må jeg si at jeg hadde blitt fryktelig skuffet hvis mottakeren hadde gitt bort gaven de fikk av meg. Men det er meg da...

Er jo ikke noe "mer" hyggelig at ting byttes da...

Skrevet

Så hvis de fikk fem like og ingen kunne byttes da syntes du det var bedre at fire stod i skapet i tilfelle den ene de bruker ble knust? eller?

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja bare du sørger for at den kan byttes så!

Skrevet

Synes egentlig gaver i bryllup er en uting. Greit hvis det er to unge som flytter fra hver sin hybel og skal stifte bo for første gang, men når to voksne flytter sammen har de da nok pikkpakk fra før...?? Er det bare jeg som synes det er sprøtt at folk som tjener bra med penger og gifter seg for andre/tredje gang legger ut milelange lister på Glasmagasinet og de "uheldige" inviterte må ut med 500 kroner for en teskje???

Jeg er ikke gnien og kjøper den samme jævla Stelton-kannen hver gang (jada jada, i sølv), men jeg må si at den gangen jeg ble invitert og brudeparet ønsket at alle gjestene ga en sum til Unicef, føltes det mye mer realt. Ikke ble det noe bytting heller (i motsetning til kannene...)

Må jo selvsagt ta konsekvensen av egen holdning, så når vår fest går av stabelen om en måneds tid, ønsker vi oss penger til et godt formål, og ellers: hyggelige, personlige kort som et minne om dagen ;)

Skrevet

Vi fiokk mange gaver fra Glassmagasinet som var kjøpt på salg. Alt kunne byttes.

Skrevet

Om du handler på salg har du antakelig råd til ei dobbelt så fin/dyr gave enn om du handler til full pris.

Den bruda som setter mer pris på at gaven kan byttes enn reell verdi på gaven er rimelig bortskjemt og kan bare ha det så bra.

Om det nå er slik at mottakerne får dobbelt opp og ikke får bytta, så er det fullt mulig å gi gaven videre. Avhendet er avhendet, enten du får en annen gave, penger eller en takk i retur.

Skrevet

Hvordan kan forresten mottakeren vite at gaven er kjøpt på salg?

Skrevet

Da vi skulle gifte oss, var det 25 % på alt på Christiania Glasmagasin. Og vi ønsket oss masse bestikk derfra. Folk lot jo så klart ikke være å kjøpe bestikk fordi det var på salg.....

Men på de fleste eskene var det en liten rød klistrelapp, som fortalte oss at det var kjøpt på salg. Ikke at det betydde noe. Vi fikk plenty, vi...... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...