Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet til en veldig ok nabolag. Har bodd her nesten ett år, kommer overens med de fleste. 

Men, tvers over gaten bor det et par som ikke er ok. Her snakker vi om psykiatri og stoffmisbruk. Jeg har aldri snakket med disse naboene. Derimot, politiet kommet ofte innom. Noen ganger ambulanse. 

De siste nettene har vært krevende. Damen hyler ut fra balkongen, hjelp hjelp, han tar livet av meg. Samtidig ser jeg at mannen er ute, altså, ikke i nærheten av damen. 

Jeg har aldri vært borti noe lignende. Men dette forstyrrer nattesøvnen min. Damen hyler, natta etterpå, hun har stengt han ut, knakking på ytterdøra i over en time. Hørte at andre naboer sa ifra; slutt. Første natten fulgte jeg med, andre natten prøvde jeg å sove. Politiet er der. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør politiet da?

Anonymkode: dc883...fc7

Skrevet

Kontakte politi hvis det er bråk , ambulanse hvis det er skader/sykdom 

Hvis det er barn med i bildet kontakt barnevernet 

Vet ikke hva slags type bolig de bor i - men eier de kontakt styret - leier de kontakt utleier med klage /informasjon 

Jeg tenker politiet prøver å ta tak i det hvis de har vært der en del - men hvis de ikke ønsker det selv er det jo vanskelig for de. Man kan jo bli kastet ut ved vedvarende bråk men da må man jo ha dokumenterte klager .  

Har dere prøvd å snakke med de på en "god dag" ?    Vet ikke om det er mishandling e.l. med i bildet - snakk med de hver for seg - trenger hun hjelp til å komme seg vekk feks. Da kan man jo hjelpe til med å kontakte "hjelpeinstanser"

• Liker 1
Skrevet (endret)

Politiet kommer, de snakker med personene. De roer ned situasjonen. Det er ikke barn inni bildet. 

Endret av Helene
Skrevet

Selvfølgelig kjipt at nattesøvnen din blir ødelagt av ei random dame som roper om hjelp og er redd for eget liv

Anonymkode: 36668...ef4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig kjipt at nattesøvnen din blir ødelagt av ei random dame som roper om hjelp og er redd for eget liv

Hun sier jo at mannen ikke er i nærheten av damen, ergo er hun ikke i livsfare.

Skrevet
ti10 skrev (1 time siden):

Hun sier jo at mannen ikke er i nærheten av damen, ergo er hun ikke i livsfare.

Så man kan ikke være redd hvis mannen er utenfor og man ikke vet hva han kan finne på? Det skulle jeg gjerne visst for to år siden når jeg var livredd for mitt eget liv  selv om mannen jeg var redd for sto utenfor. Han hadde kommet seg inn hvis han ville. Heldigvis tok både politiet og krisesenteret det mer alvorlig enn det du gjør

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så man kan ikke være redd hvis mannen er utenfor og man ikke vet hva han kan finne på? Det skulle jeg gjerne visst for to år siden når jeg var livredd for mitt eget liv  selv om mannen jeg var redd for sto utenfor. Han hadde kommet seg inn hvis han ville. Heldigvis tok både politiet og krisesenteret det mer alvorlig enn det du gjør

Var det rus inne i bildet hos deg?

Rusede personer ser gjerne ting som ikke er reell, og om kvinnen virkelig frykter for eget liv så har hun jo hatt muligheten til å be politiet om hjelp til å komme seg bort. Hvordan mener du TS skal kunne hjelpe? Kvinnen kan jo selv oppsøke krisesenter, lege for henvisning til avrusning eller be politiet om hjelp.

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Sånn kan man oppleve i et samfunn. Selvfølgelig leit du bor så nær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...