AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Måtte avlive katten min i går etter at hun brått ble akutt syk, så tiden etterpå og tanken på å måtte fortsette livet uten henne har vært jævlig, mildt sagt. Er nok ikke den eneste her som har gått gjennom det samme. Så hvor lenge vil den første sorgfasen vare? Håper noen her kan fortelle sin erfaring om tiden etterpå? Anonymkode: 9d537...4ff 3
Helene Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Jeg måtte avlive katten min da hun ble skadet, etter 14 år. Frisk og oppegående katt. Jeg tenkte hun hadde blitt påkjørt, men kommet seg hjem. Dyrelegen sa, denne katten har blitt sparket. Knust leggbein. Det var helt forferdelig. Jeg måtte la henne gå. Dyrelegen kunne ikke reparere, han var ærlig. Jeg måtte gi slipp, katten kunne ikke leve med det vonde. Jeg tenker fortsatt på katten. Hun var endel av livet mitt i 14 år. Sorgfasen, ja det første er noen uker. Samtidig, jeg snakker fortsatt om denne katten. Hun var endel av familien. Men jeg er også inneforstått med at dette er et dyr. Jeg måtte ta ansvar. Jeg har ny katt etterpå, det trøster litt. Likevel, ingen kan erstatte pusen jeg hadde. Alle har hver sin personlighet. 2
Matas Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Jeg måtte gjøre akkurat det samme med hankatten min for noen år tilbake. Vet ikke hvor lenge jeg var i hver fase, men sørget i lang tid, omtrent ni måneder før jeg aksepterte at han var borte. Det var rett og slett helt jævlig, og jeg var ikke forberedt på at det skulle være så tungt eller at den tyngste sorgen skulle vare så lenge. Jeg fikk også ny katt i hus i mellomtiden, ganske kort tid etter han døde ettersom det var så veldig tomt i huset. Det anbefales ikke fra min side, og er heller ikke noe jeg kommer til å gjøre igjen når katten jeg har nå må avlives. Jeg var egentlig ikke klar for ny katt har jeg forstått i ettertid, noe som har ført til at jeg har fått et dårligere forhold til katten jeg har nå enn det jeg kunne hatt dersom jeg hadde ventet til jeg faktisk var klar for det.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Tung tid, det er alltid noe som mangler♥️ Anonymkode: a8c10...7d2
sommerfugl154 Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Vi måtte nylig gi slipp på vår katt som dessverre ble akutt syk. Har ingen tips, står i det samme selv 🩷 Veldig tomt og trist i huset 😔 Stor klem, det vil bli bedre🤍🕊️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå