AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Jeg har vært langtidselskerinne til en samboende mann. Forholdet er over, men vi er venner, og han forteller meg alt. Nå har han en ny dame, og har vurdert å flytte ut. Forholdet til samboeren er ikke til å leve med lengre slik det har blitt, og han har sagt til henne at han vil bryte. Samboeren hans har bedt om at de prøver å fikse forholdet, og vet ingenting om utroskap. Nå er han også innstilt på å gjøre et forsøk. Kanskje fordi den nye dama er for intens, og vil gå for fort fram. Kanskje også fordi hun er kranglete, og ikke liker meg. Samtidig så klarer han ikke å bryte kontakt med hverken meg eller henne, og jeg tror ikke lenger på oppriktigheten hans. Skylder jeg samboeren hans å fortelle det jeg vet, så hun kan ta et informert valg? Jeg har båret på dette uten å si noe i mange år, mest for å skjerme henne. Nå vet jeg ikke om det er riktig lengre. Anonymkode: cee1c...2ea
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Hun fortjener å få vite, slik at hun slipper å kaste bort enda flere år på en drittsekk som han. Anonymkode: fede0...4f9 18 1 15
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har båret på dette uten å si noe i mange år, mest for å skjerme henne. Nå vet jeg ikke om det er riktig lengre. Anonymkode: cee1c...2ea Du er ikke offeret her og oppførselen din var vel ikke riktig før heller? Anonymkode: e44b2...b51 25 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er ikke offeret her og oppførselen din var vel ikke riktig før heller? Anonymkode: e44b2...b51 Har aldri framstilt meg som noe offer, og skjønner ikke hvorfor du trekker fram et slik ord. Det jeg spør om er hva som er riktig av meg å gjøre nå. Anonymkode: cee1c...2ea 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Dette skjønte jeg ikke noe av. Hvor lenge har han vært med denne nye damen? Det virker kanskje som du kun nå vil si noe fordi dette ikke gikk din vei. Og ikke av samvittighet og for at hun skal kunne ta et «informert valg». Hva stoppet dere fra å bli sammen etter det første forholdet hans røk? Anonymkode: 4ad3d...c76 17
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette skjønte jeg ikke noe av. Hvor lenge har han vært med denne nye damen? Det virker kanskje som du kun nå vil si noe fordi dette ikke gikk din vei. Og ikke av samvittighet og for at hun skal kunne ta et «informert valg». Hva stoppet dere fra å bli sammen etter det første forholdet hans røk? Anonymkode: 4ad3d...c76 Han har vært sammen med henne siden mai. Hadde han brutt med samboeren ville jeg holdt kjeft. Det er realt nok å avslutte. Når han nå velger å kanskje bli værende på falske premisser, så kjenner jeg at det nye forholdet har en annen relevans. Dermed er jeg også mer i tvil om hva som er riktig å si eller tie om. Jeg har aldri ønsket å bli sammen med ham, bare lek og vennskap. Nå bare vennskap. Anonymkode: cee1c...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri framstilt meg som noe offer, og skjønner ikke hvorfor du trekker fram et slik ord. Det jeg spør om er hva som er riktig av meg å gjøre nå. Anonymkode: cee1c...2ea Du bruker uttrykk som at "du har båret på dette lenge" "mest for hennes skyld"og at du ikke vet om "det er det rette lengre" . Anonymkode: e44b2...b51 6 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bruker uttrykk som at "du har båret på dette lenge" "mest for hennes skyld"og at du ikke vet om "det er det rette lengre" . Anonymkode: e44b2...b51 Ja, jeg har båret hans hemmeligheter, mer av hensyn til samboeren enn av lojalitet mot ham. Situasjonen er en annen nå, og jeg vurderer dette på nytt. De har knapt tatt på hverandre det siste tiåret, men nå skal de altså prøve å revitalisere forholdet - uten at hun vet sannheten om hvem samboeren egentlig er. Anonymkode: cee1c...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har båret hans hemmeligheter, mer av hensyn til samboeren enn av lojalitet mot ham. Situasjonen er en annen nå, og jeg vurderer dette på nytt. De har knapt tatt på hverandre det siste tiåret, men nå skal de altså prøve å revitalisere forholdet - uten at hun vet sannheten om hvem samboeren egentlig er. Anonymkode: cee1c...2ea Slik jeg ser det har du handlet i egeninteresse hele veien og ikke tatt hensyn til samboeren i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor det plutselig er viktig for deg nå at hun vet sannheten, men ikke før da du hadde deg med samboeren hennes. Anonymkode: e44b2...b51 20 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg har båret hans hemmeligheter, mer av hensyn til samboeren enn av lojalitet mot ham. Situasjonen er en annen nå, og jeg vurderer dette på nytt. De har knapt tatt på hverandre det siste tiåret, men nå skal de altså prøve å revitalisere forholdet - uten at hun vet sannheten om hvem samboeren egentlig er. Anonymkode: cee1c...2ea Men hvorfor skal du si noe nå? Hva med alle dem årene du var elskerinnene hans og ikke sa noe. Du får holde deg langt unna. Om dem ønsker og prøve igjen så la dem gjøre det. Sa du ikke noe sist hold kjeft nå. Egentlig synes jeg dere to fortjener hverandre da dere er like usle begge to. Hun fortjener noe annet en han sånn egentlig, men jeg er redd du blir taperen her som ikke vil bli trodd. Brått så kan han si du sier det fordi du ikke tåler at han vil være med henne igjen Anonymkode: f1559...ddf 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 Eh.. etter alt dette så skal DU nå være den barmhjertige samaritan og «hjelpe» den stakkars samboeren sånn at hun får vite sannheten ? Fy søren for et falskt menneske du er.. Nei, har du holdt kjeft til nå så fortsetter du med det, og ikke gjør livet til den dama enda verre med gjøre det dobbelt så jævlig for henne Anonymkode: 8cd73...e12 12 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Hvem er det han er sammen med og vurderer bli/gå? Ei han knapt har rørt det siste tiåret, eller ei han ble sammen med i mai? Altså, har han en samboer som han har vært sammen med flere år, og nå fått ny elskerinne (den gamle er deg). Hvem er det du skal informere? Anonymkode: 9a13e...109
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Det er en annen logisk brist her også, utover det nevnte: hvorfor er du venn med ham om du synes det han gjør er galt? Ps. Du vet ikke sannheten om sexlivet til samboeren og fremstår naiv der Anonymkode: 2bc76...c16 9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 Informer anonymt. Hun har rett til å vite. Anonymkode: 8af6c...a37 4
Krinoline Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 Det virker som at du først nå klarer å se dette fra andre sider enn din egen. Men ok, gjort er gjort. Ja, du bør absolutt informere samboeren. Bare vær klar over at utroskap er veldig skadelig, ikke noe man skal ta lett på. En del mennesker klarer aldri reise seg igjen. Det skal en helt spesiell form for manglende karakter til for å leve et dobbeltliv. Uansett er det riktigst, på absolutt alle måter, at hun får vite hvordan ting egentlig henger sammen. Alle dere som vet dette uten å si noe, tar fra henne muligheten til å ta et fritt valg og leve er genuint og ekte liv. Livet hun tror hun har nå er jo bygget på løgn. 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 Nei du er jo bare sjalu på egne vegne. Hun skal såklart ikke få den beskjeden fra henne samboeren har vært utro med over lenger tid. Anonymkode: b905c...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har vært langtidselskerinne til en samboende mann. Forholdet er over, men vi er venner, og han forteller meg alt. Nå har han en ny dame, og har vurdert å flytte ut. Forholdet til samboeren er ikke til å leve med lengre slik det har blitt, og han har sagt til henne at han vil bryte. Samboeren hans har bedt om at de prøver å fikse forholdet, og vet ingenting om utroskap. Nå er han også innstilt på å gjøre et forsøk. Kanskje fordi den nye dama er for intens, og vil gå for fort fram. Kanskje også fordi hun er kranglete, og ikke liker meg. Samtidig så klarer han ikke å bryte kontakt med hverken meg eller henne, og jeg tror ikke lenger på oppriktigheten hans. Skylder jeg samboeren hans å fortelle det jeg vet, så hun kan ta et informert valg? Jeg har båret på dette uten å si noe i mange år, mest for å skjerme henne. Nå vet jeg ikke om det er riktig lengre. Anonymkode: cee1c...2ea Så du vil informere henne out of the goodness of your hart... ? Av ren omtanke til kvinnen hvis mann du lå med i lang tid og hadde det helt fint med det? Og det har ingenting med å gjøre at du selv føler deg forrådt fordi han ble lei både deg og samboeren og fant en ny dame? Du unner ikke hans samboer noe godt i det hele tatt, men nærer egen sjalusi. Han eier ikke moral som bedro nr 1 med nr 2 og deretter bedre både 1 og 2 med 3. Spørsmålet er vel når blir han lei av 3 og når kommer nr 4 inn i bildet? Anonymkode: 89aa0...36c 7 1
Gjest Dingeldangel Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 Fy så dømmende folk kan være i svarene sine, angående ting som ikke gjelder problemstillingen. Slike svar bør du egentlig overse, og ikke gi ytterligere info til. Hvis du ikke er venn med samboeren, og ikke har noe med henne å gjøre, så sier du ikke noe nå heller, er mitt råd.
Millinea Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 Informer henne, det er det riktige å gjøre. Selv om du skulle gjort det for lenge siden så er det bedre sent enn aldri, og gjort er gjort. Fortell så dere alle kan gå videre. 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 Hvorfor vil du være venn med en sånn type mann, liker og få i både pose og sekk. Tydeligvis notorisk utro. Skal du informere henne, bør du samtidig kutte han ut. Nå var du med på og være den som i mange år synes det var helt greit og være elskerinna hans, nå har han fått en ny. Hva han forer deg med av hva slags sex dem har eller ikke, kan du jo ikke vite. Det at han heller ikke har problemer med og gå bak ryggen hennes sånn, så er han vel selv skyld i at sexlivet er som det er. Hvem spiser hjemme om man stadig spiser alt ute. Men du bør virkelig kvitte deg med hele dritten, sånt hadde ikke jeg gidde og vært venner med. Anonymkode: 01477...8b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå