Gå til innhold

Ta opp lån for slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på dette lenge. Noen som har erfaring? Hvorfor bør jeg ikke gjøre dette?. Har vært på overvektspoliklinikk og gått gjennom masse forskjellige kurs. Er 19 år orker virkelig ikke å vente i kø på å få det dekt. Har ca 80 tusen selv på sparekonto. Skal jobbe mye framover så tror ikke det blir et problem å få betalte lånet. Bare at jeg ikke har så mye på sparekonto når jeg blir student i 2024…

Anonymkode: 335db...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve wegovy? Så slipper du den voldsomme engangsutgiften og ikke skader du kroppen permanent heller…

Anonymkode: 38d8d...fb5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å prøve wegovy? Så slipper du den voldsomme engangsutgiften og ikke skader du kroppen permanent heller…

Har gårr på mysimba og saxenda i over 3 mnd hver uten en eneste bivirkning eller effekt. Er på 2. av wegovy og merker ingenting og er redd for å kaste bort tiden min på dette. Har endret kosthold, så gått ned en del selv. Men frykter at wegovy bare ikke funker på meg😓lei av å ha høye forhåpninger

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har gårr på mysimba og saxenda i over 3 mnd hver uten en eneste bivirkning eller effekt. Er på 2. av wegovy og merker ingenting og er redd for å kaste bort tiden min på dette. Har endret kosthold, så gått ned en del selv. Men frykter at wegovy bare ikke funker på meg😓lei av å ha høye forhåpninger

Skjønner ikke helt hvor lenge du har gått på wegovy?

men uansett, de jeg kjenner som har tatt slankeoperasjon har alle gått opp igjen i vekt. Ikke like mye som før, men de er overvektige. Og de har fordøyelsesproblemer. Du er så ung at jeg tenker at det er verdt å prøve alternativer før du legger deg under kniven.

• Liker 3
Skrevet

Det høres ut som en dårlig idé. Du kjempeung. Hvor overvektig er dy? Og hvor lenge har du prøvd å gå ned i vekt selv? Og da mener jeg ikke hvor lenge du har ønsket det, men faktisk gjort en innsats? Jeg tror du vil erfare at du får til dette selv, og det er en fin erfaring å se hva du faktisk kan få til. Men ja, det er noe skikkelig dritt, jeg vet. Ønsker deg masse lykke til! ❤️

Anonymkode: e742b...9ac

Skrevet

Ikke ta operasjon privat. Hvis du får problemer etterpå vil ikke det offentlige hjelpe deg. Min bror er alvorlig syk etter slankeoperasjon, de fulgte han opp i ett år (sto i avtalen) og så var det stopp og sykehuset offentlig vil ikke ta han inn.

Anonymkode: ab898...c8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gastric bypass eller hva det nå dreier seg om bør være absolutt siste utvei. Et slags siste ess i ermet som du sparer til du ikke har andre kort igjen. Såpass ung som du er burde du vurdere andre alternativer. Jeg har sittet på venterommet og skulle inn til operasjon men ombestemte meg i 12 time. Da var jeg vel et par og tredve år. Angrer ikke på det. Har man mistet helt kontrollen og man er "døden nær" kan operasjon være en måte å få pasienten tilbake til livet. Men som man sier, man opererer ikke hodet, det må du fikse selv. Så til syvende og sist, hvis du innerst inne vet at du ikke vil leve som sykelig overvektig kan operasjon være en løsning. De som ikke gidder å forandre livsstilen har ingen grunn til å slankeoperere seg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som en dårlig idé. Du kjempeung. Hvor overvektig er dy? Og hvor lenge har du prøvd å gå ned i vekt selv? Og da mener jeg ikke hvor lenge du har ønsket det, men faktisk gjort en innsats? Jeg tror du vil erfare at du får til dette selv, og det er en fin erfaring å se hva du faktisk kan få til. Men ja, det er noe skikkelig dritt, jeg vet. Ønsker deg masse lykke til! ❤️

Anonymkode: e742b...9ac

Har gådd på wegovy i 2, snart 3 uker. Tok kontakt med legen min oktober 2022 og begynte å gå ned helt selv i fra januar 2023. Har gått ned 15kg til nå og jeg ER KJEMPE STOLT OVER MEG SELV. Men sitter fast på den vekten. Det hjelper ikke at wegovy skal skuffe like mye som de sndre medisinene jeg har tatt. Men som sagt stolt over livsstilsendringene jeg har gjort. Har også begynt å trene smått 2/3 ganger i uka

Skrevet
ThereGoesBob skrev (7 minutter siden):

Gastric bypass eller hva det nå dreier seg om bør være absolutt siste utvei. Et slags siste ess i ermet som du sparer til du ikke har andre kort igjen. Såpass ung som du er burde du vurdere andre alternativer. Jeg har sittet på venterommet og skulle inn til operasjon men ombestemte meg i 12 time. Da var jeg vel et par og tredve år. Angrer ikke på det. Har man mistet helt kontrollen og man er "døden nær" kan operasjon være en måte å få pasienten tilbake til livet. Men som man sier, man opererer ikke hodet, det må du fikse selv. Så til syvende og sist, hvis du innerst inne vet at du ikke vil leve som sykelig overvektig kan operasjon være en løsning. De som ikke gidder å forandre livsstilen har ingen grunn til å slankeoperere seg. 

har vært veldig stor hele barn og ungdomstiden. Orker virkelig ikke det lenger. Høres Forferdelig ut men jeg ønsker genuint oppmerksomhet fra en gutt. Kun snakket med gutter fordi de ønsker kontakt med venninner, eller de som syns jeg er pen men for stor til å gjøre noe mer av det. Gråter nesten hver gang jeg reflekterer over ungdomsskolen og VGs fordi jeg kunne aldri gå i de klærne jeg ville, jeg så aldri bra ut. Alt jeg vil er å ta igjen alt dette når jeg skal starte på universitet til neste år. Føler ingen virkelig skjønner situasjonen. Men synes d du skrev var fint, burde nok bare fortsette med det samme jeg har gjort for å gå ned 15kg. Håper bare ikke jeg er er for gammel når jeg når målvekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har gådd på wegovy i 2, snart 3 uker. Tok kontakt med legen min oktober 2022 og begynte å gå ned helt selv i fra januar 2023. Har gått ned 15kg til nå og jeg ER KJEMPE STOLT OVER MEG SELV. Men sitter fast på den vekten. Det hjelper ikke at wegovy skal skuffe like mye som de sndre medisinene jeg har tatt. Men som sagt stolt over livsstilsendringene jeg har gjort. Har også begynt å trene smått 2/3 ganger i uka

2-3 uker er absolutt ingenting. Mange må opp i høy dose for å få effekt. Du har urealistiske forventninger, og en operasjon vil heller ikke gjøre noe mer magisk for deg enn feks Wegovy gjør. Vekttap tar tid.

Anonymkode: 20a68...d40

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har tenkt på dette lenge. Noen som har erfaring? Hvorfor bør jeg ikke gjøre dette?. Har vært på overvektspoliklinikk og gått gjennom masse forskjellige kurs. Er 19 år orker virkelig ikke å vente i kø på å få det dekt. Har ca 80 tusen selv på sparekonto. Skal jobbe mye framover så tror ikke det blir et problem å få betalte lånet. Bare at jeg ikke har så mye på sparekonto når jeg blir student i 2024…

Slankeoperasjon gir nye problemer. Mange får problemer med galle og galleblæren. Går du så raskt ned får du enormt mye sjenerende hud som henger. 

Hvorfor ikke begynne trening som hobby? Løping etc? 

Anonymkode: 4fbcd...abe

Skrevet

Du har gått ned 15 kilo helt uten hjelp, du er rå!  Fortsett, ikke gi opp. Få oversikt over kaloriinntak, legg deg i kaloriunderskudd.

Slow and steady. 

Slett slankeoperasjon som en utvei akkurat nå. Det er absolutt siste utvei. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Slankeoperasjon gir nye problemer. Mange får problemer med galle og galleblæren. Går du så raskt ned får du enormt mye sjenerende hud som henger. 

Hvorfor ikke begynne trening som hobby? Løping etc? 

Anonymkode: 4fbcd...abe

Ulurt når man er overvektig med tanke på ledd og lignende. 

Begynn med turer, lengre og lengre, og etter hvert brattere og brattere. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått ned 14 kilo og er nå på et platå. Det er en bra ting! Ja, jeg er også utålmodig, men jeg vil for alt i verden unngå slankeoperasjon, de jeg kjenner som har tatt det har alle alvorlige bivirkninger og ettervirkninger.

https://www.flexikost.no/blogg/vektplataer-din-beste-hjelper-i-kampen-mot-kiloene

Ikke ta opp lån for å gjøre noe så permanent! Og du, 2-3 uker på Wegowy er ingenting! Gi det litt mer tid!!

Anonymkode: b186f...b1d

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke særlig effekt på wegovy før etter jeg kom opp på 1.7 mg. Har gått på det siden april og har nå gått ned 10 kg. Har også endret livstid og gått ned 25 kg på egenhånd, så var det bom stopp uansett hva jeg gjør. Nå rikker endelig vekten seg igjen, takket være wegovy, men det går saakte. Hold ut, vil tro det løsner for deg også :)

Anonymkode: f9df4...56b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Send meg gjerne en PM hvis du vil, kan hende jeg kan hjelpe deg med vektnedgang uten noen medikamenter eller operasjoner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

har vært veldig stor hele barn og ungdomstiden. Orker virkelig ikke det lenger. Høres Forferdelig ut men jeg ønsker genuint oppmerksomhet fra en gutt. Kun snakket med gutter fordi de ønsker kontakt med venninner, eller de som syns jeg er pen men for stor til å gjøre noe mer av det. Gråter nesten hver gang jeg reflekterer over ungdomsskolen og VGs fordi jeg kunne aldri gå i de klærne jeg ville, jeg så aldri bra ut. Alt jeg vil er å ta igjen alt dette når jeg skal starte på universitet til neste år. Føler ingen virkelig skjønner situasjonen. Men synes d du skrev var fint, burde nok bare fortsette med det samme jeg har gjort for å gå ned 15kg. Håper bare ikke jeg er er for gammel når jeg når målvekt

Kjøp pene klær som passer store mennesker. 

Anonymkode: c1398...328

Skrevet

Så fantastisk bra jobba å gå ned 15 kilo! Du er ung, og jeg husker selv at jeg ikke forsto hvor ung jeg var da jeg var 19. Jeg følte at livet skulle vært så mye mer og at jeg hadde dårlig tid. 20 år etterpå har jeg et helt annet perspektiv. Jeg har forandret meg og livet mitt drastisk flere ganger og vet at alt er en fase som går over. Jeg vet at det ikke er lett tenke sånn når en er 19, men kan du prøve?

Du sier du er student i 2024? Ok, tenk deg at du går ned fem kilo til i år, og så ti kilo i året mens du tar en bachelor. Da har du gått ned 40 kilo før du er ferdig med bacheloren. Hvor er du da i forhold til idealvekt? Og så flytter du (hvis du vil, da) til en ny by for å ta master der ingen kjenner deg eller vet hvilken vekt du har hatt. Kan du se det for deg? 

Når det gjelder slankeoperasjon, hadde jeg vært veldig bekymra for alkohol etter det. Så mye som 20 prosent blir alkoholikere etter operasjonen. https://www.nrk.no/vestland/fedmeopererte-har-langt-storre-risiko-for-a-utvikle-alkoholproblem-1.16096034

Anonymkode: a09d1...1ea

Skrevet

Hei. Jeg er slankeoperert for 13 år siden. Det er helt riktig at de aller fleste går opp igjen mye av vekten man mister, meg selv inkludert. 

Den viktigste jobben jeg har gjort, er å bygge en personlighet, robusthet og faglig dyktighet som gjør at jeg liker meg selv til tross for at vekten går opp og ned - og er altfor høy nå i forhold til hva jeg ønsker å ligge på. 

Jeg har få plager etter operasjonen, men nok til at jeg ikke er helt sikker på om jeg ville gjort det samme igjen. Kjenner til flere som fikk vansker i etterkant i større grad enn meg. 

Vil anbefale deg å vente med operasjonen, det bør være aller siste utvei, for det er ingen vei tilbake. 

Anonymkode: 44f54...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...