Katten89 Skrevet 22. august 2023 #21 Del Skrevet 22. august 2023 Sånne folk som mener man skal spise mindre kjøtt lever på avocado og quinoa, ikke kål og potet. Den dagen de spiser NORSK mat skal jeg lytte litt tydeligere. Dessuten er kjøttproduksjon fornuftig i et land som norge. Utnytte våre ressurser. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 22. august 2023 #22 Del Skrevet 22. august 2023 En middag uten kjøtt er ingen ordentlig middag slik jeg ser det, det kommer aldri til å skje at jeg skal spise mindre kjøtt, livskvalitet er av betydning for meg. Du må gjerne spise mindre kjøtt du, men ikke forsøke å få andre med deg på en slik meningsløshet, ser du skriver "vi" og jeg synes synd på de du legger press på for å få noe slik gjennom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 22. august 2023 #23 Del Skrevet 22. august 2023 Jeg spiser 450 gram om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 22. august 2023 Forfatter #24 Del Skrevet 22. august 2023 tvertimot skrev (5 minutter siden): En middag uten kjøtt er ingen ordentlig middag slik jeg ser det, det kommer aldri til å skje at jeg skal spise mindre kjøtt, livskvalitet er av betydning for meg. Du må gjerne spise mindre kjøtt du, men ikke forsøke å få andre med deg på en slik meningsløshet, ser du skriver "vi" og jeg synes synd på de du legger press på for å få noe slik gjennom. Hvis det er meg du sikter til med dette innlegget, så har du misforstått. Er selvfølgelig enig med deg. Men myndigheter presser oss ved å skru opp priser slik at mange folk blir tvunget til å redusere mye. Derfor jeg skriver vi, for meningen er at vi skal redusere kjøttforbruket betydelig. Og med allerede mange andre store prisøkninger i tillegg, så er det allerede mange som sliter. Vi lever i en tid med kjøttskam, og det har også blitt endel av symbolpolitikken. Et stort overgrep etter min mening. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 22. august 2023 #25 Del Skrevet 22. august 2023 Tutte skrev (11 minutter siden): Hvis det er meg du sikter til med dette innlegget, så har du misforstått. Er selvfølgelig enig med deg. Men myndigheter presser oss ved å skru opp priser slik at mange folk blir tvunget til å redusere mye. Derfor jeg skriver vi, for meningen er at vi skal redusere kjøttforbruket betydelig. Og med allerede mange andre store prisøkninger i tillegg, så er det allerede mange som sliter. Vi lever i en tid med kjøttskam, og det har også blitt endel av symbolpolitikken. Et stort overgrep etter min mening. Intet nytt at myndighetene med bruk av høye avgifter bidrar til høyere priser, det vil vi også se mer og mer av i fremtiden. Men det skal ikke få meg til å spise mindre kjøtt enn hva jeg gjør i dag, så skralt står det heldigvis ikke til med den personlige økonomien. Tenker at de kommende 20 årene så vil mye bli vesentlig dyrere enn hva det er i dag, vi skal presses over til lavere forbruk, Norske politikere vil sole seg i glansen av å være verdensmestre på miljøvern (bare vente å se, min spådom vil slå til). Er oss vanlige folk som skal måtte ta regningen for rosen politikerne vil ha og søker mot, politikerne vil at vi skal være et land i front. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 22. august 2023 Forfatter #26 Del Skrevet 22. august 2023 tvertimot skrev (1 time siden): Intet nytt at myndighetene med bruk av høye avgifter bidrar til høyere priser, det vil vi også se mer og mer av i fremtiden. Men det skal ikke få meg til å spise mindre kjøtt enn hva jeg gjør i dag, så skralt står det heldigvis ikke til med den personlige økonomien. Tenker at de kommende 20 årene så vil mye bli vesentlig dyrere enn hva det er i dag, vi skal presses over til lavere forbruk, Norske politikere vil sole seg i glansen av å være verdensmestre på miljøvern (bare vente å se, min spådom vil slå til). Er oss vanlige folk som skal måtte ta regningen for rosen politikerne vil ha og søker mot, politikerne vil at vi skal være et land i front. Og det er ikke bare norske politikere, det er et samarbeid i storpolitikken. Vanlige folk må ta regningen, mens politikere og land i EU og Vesten samtidig bidrar til at krigen i Ukraina, et av Europas største land, kan fortsette på ubestemt tid. Hvor mye oppvarming, forurensing og klimautslipp forårsaker ikke kriger i så fall. Er demokrati i Ukraina viktigere enn klima da? Klimautslipp som fremstilles som at det snart fører til jordens undergang når det passer, og deretter settes i gang klimatiltak som ironisk nok fører til diktatur. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa09 Skrevet 22. august 2023 #27 Del Skrevet 22. august 2023 tvertimot skrev (3 timer siden): En middag uten kjøtt er ingen ordentlig middag slik jeg ser det, det kommer aldri til å skje at jeg skal spise mindre kjøtt, livskvalitet er av betydning for meg. Du må gjerne spise mindre kjøtt du, men ikke forsøke å få andre med deg på en slik meningsløshet, ser du skriver "vi" og jeg synes synd på de du legger press på for å få noe slik gjennom. Tenker du noen gang på livskvaliteten til de du velger å spise? Slik kjøttproduksjonen er i vår tid er det ekstrem dyremishandling satt i system. Men det er kanskje bare din livskvalitet som betyr noe? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 22. august 2023 Forfatter #28 Del Skrevet 22. august 2023 (endret) Snuppa09 skrev (19 minutter siden): Tenker du noen gang på livskvaliteten til de du velger å spise? Slik kjøttproduksjonen er i vår tid er det ekstrem dyremishandling satt i system. Men det er kanskje bare din livskvalitet som betyr noe? Ikke meg du siterte, men er enig i at dyremishandling alene er et argument for å spise mindre kjøtt. Men det er ikke dyremishandling som er argumentet for det vi ser nå. Hadde det enda vært det som det var fokus på blant myndigheter og hvordan forbedre det, så hadde diskusjonen fra min side ihvertfall vært annerledes. Men liker ikke hvordan klimaendringer nå i stadig større grad blir brukt som makt og kontroll av mennesker. Jeg mistenker at dette vil utvikle seg enda mer, som en forlengelse av det vi så under pandemien. Endret 22. august 2023 av Tutte 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 22. august 2023 #29 Del Skrevet 22. august 2023 Snuppa09 skrev (23 minutter siden): Tenker du noen gang på livskvaliteten til de du velger å spise? Slik kjøttproduksjonen er i vår tid er det ekstrem dyremishandling satt i system. Men det er kanskje bare din livskvalitet som betyr noe? Nei, bekymrer meg ikke for dyrene, de avles for å gi oss kjøtt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 22. august 2023 #30 Del Skrevet 22. august 2023 Tutte skrev (31 minutter siden): Og det er ikke bare norske politikere, det er et samarbeid i storpolitikken. Vanlige folk må ta regningen, mens politikere og land i EU og Vesten samtidig bidrar til at krigen i Ukraina, et av Europas største land, kan fortsette på ubestemt tid. Hvor mye oppvarming, forurensing og klimautslipp forårsaker ikke kriger i så fall. Er demokrati i Ukraina viktigere enn klima da? Klimautslipp som fremstilles som at det snart fører til jordens undergang når det passer, og deretter settes i gang klimatiltak som ironisk nok fører til diktatur. Helt ok synes jeg, dessuten viktig, at vi støtter Ukraina. Man kan ikke la stormansgalne statsledere få forsyne seg av territorier etter eget forgodtbefinnende, klart man må gi Ukraina forutsetninger for å kunne forsvare seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lass4r Skrevet 22. august 2023 #31 Del Skrevet 22. august 2023 Dere er komiske altså, bruker på bruker som stolt ytrer "ikke søren om de får ta biffen min!", som en 6-åring som ikke får godteri liksom. Det er ikke uten grunn at forskningen samler seg bak et RÅD om mindre kjøtt i hensyn til både helse og miljø, likevel mener så mange at de selv vet bedre? Det går selvfølgelig an å samtidig ha en diskusjon om hvorvidt vi er nødt til å produsere litt mer kjøtt her i Norge pga den naturen vi har, men å plent benekte fakta på trass er så teit altså -_- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 22. august 2023 #32 Del Skrevet 22. august 2023 6 minutter siden, Lass4r said: Dere er komiske altså, bruker på bruker som stolt ytrer "ikke søren om de får ta biffen min!", som en 6-åring som ikke får godteri liksom. Det er ikke uten grunn at forskningen samler seg bak et RÅD om mindre kjøtt i hensyn til både helse og miljø, likevel mener så mange at de selv vet bedre? Det går selvfølgelig an å samtidig ha en diskusjon om hvorvidt vi er nødt til å produsere litt mer kjøtt her i Norge pga den naturen vi har, men å plent benekte fakta på trass er så teit altså -_- Er ikke et spørsmål om å vite bedre (selv om jeg ikke stoler på moderne kostforskning i det hele tatt, men det er en annen sak), det er et spørsmål om hvem som bestemmer, og jeg har ingen planer om å la politikere eller forskere bestemme noe så personlig som hva jeg skal spise. De kan råde hva de vil, men om de vil gjøre noe med det så kan de dra til helvete. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 22. august 2023 Forfatter #33 Del Skrevet 22. august 2023 tvertimot skrev (3 minutter siden): Helt ok synes jeg, dessuten viktig, at vi støtter Ukraina. Man kan ikke la stormansgalne statsledere få forsyne seg av territorier etter eget forgodtbefinnende, klart man må gi Ukraina forutsetninger for å kunne forsvare seg. Ikke for å snu dette over til meninger rundt årsaken krigen. Men hvis vi holder oss til klimaet som det påstås at er menneskapt, en stor fare for jordkloden og menneskeheten og at noe må gjøres snarest som vi vanlige betaler høye avgifter og dyre dommer for, og nå ikke minst får innskrenket mulighet for valg av matvarer. Og det spiller liten rolle om du fortsatt har råd til det da det er mange som ikke får det. Synes ikke du også at det er litt rart at Vesten kan være med på å bidra til at denne krigen kan fortsette på ubestemt tid med tilhørende oppvarming, forurensing og enorme klimautslipp hvis det er katastrofale menneskeskapte klimaendringer som må gjøres noe med? Det henger ikke på greip for min del. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa09 Skrevet 23. august 2023 #34 Del Skrevet 23. august 2023 tvertimot skrev (5 timer siden): Nei, bekymrer meg ikke for dyrene, de avles for å gi oss kjøtt. Du skjønner også at disse tusenvis av individene ikke har valgt et slikt grusomt liv selv. Det at vi velger å avle de for å gi kjøtt gjør ikke deres lidelser mindre. De er individer med følelser og ønsker om et godt liv akkurat som deg og meg. I stedet for å få det blir største parten sperret inne i små båser hele livet sitt, de får ikke oppleve normale familiestrukturer, de ser ikke sollys eller opplever naturen, de mishandles med rovdrift for å føde flest mulig avkom, stresses til et slakteri og drepes på bestialsk vis. Men dette bryr jo ikke du deg om for de er jo avlet for å gi kjøtt🙄.. Du er jo bare helt sjukt egoistisk i tankegangen din. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilbudstøs Skrevet 23. august 2023 #35 Del Skrevet 23. august 2023 Som eksanorektiker er jeg bevandret i restriktiv kost og vitaminmangel. Jeg er den siste som kutter ut kjøtt i dag. Å spise melkeprodukter, kjøtt, fisk,egg, korn, grønnsaker, frukt, bær, nøtter og bare alt er best, men greier man ikke det er kjøtt en av de siste tingene som bør ryke. Mye grønnsaker gir rakst B12 og jernmangel. Beholder man kjøtt skal det mer til å få sånne mangler. 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 23. august 2023 #36 Del Skrevet 23. august 2023 Snuppa09 skrev (12 timer siden): Du skjønner også at disse tusenvis av individene ikke har valgt et slikt grusomt liv selv. Det at vi velger å avle de for å gi kjøtt gjør ikke deres lidelser mindre. De er individer med følelser og ønsker om et godt liv akkurat som deg og meg. I stedet for å få det blir største parten sperret inne i små båser hele livet sitt, de får ikke oppleve normale familiestrukturer, de ser ikke sollys eller opplever naturen, de mishandles med rovdrift for å føde flest mulig avkom, stresses til et slakteri og drepes på bestialsk vis. Men dette bryr jo ikke du deg om for de er jo avlet for å gi kjøtt🙄.. Du er jo bare helt sjukt egoistisk i tankegangen din. Klart at dyrene ikke har noen valg, vi mennesker har valgt å avle dyr for mat. Det valget tar vi selv om vi vet at det ikke er noen ideel situasjon for dyrene, å skaffe oss kjøtt er overordnet dyrenes vellferd, altså velger vi å overse dyrenes kår og finner det verdt å avle frem dyr for mat. Jeg vil i alle fall ikke være det foruten, så ja til husdyrhold og slakt, klart jeg vil ha kjøttet mitt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 30. august 2023 #37 Del Skrevet 30. august 2023 On 8/19/2023 at 12:40 AM, Tutte said: Har de tatt med i beregningen hva vi skal leve av etterhvert. De har jo nylig tillatt st det er tillatt og også ønskelig at mel og mat blir tilsatt protein «pulver» fra tørkede, knuste og oppmalte makk og biller. 🤢 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 31. august 2023 #38 Del Skrevet 31. august 2023 Madame Butterfly skrev (14 timer siden): De har jo nylig tillatt st det er tillatt og også ønskelig at mel og mat blir tilsatt protein «pulver» fra tørkede, knuste og oppmalte makk og biller. 🤢 Dette vil gjøre livet til veg(etarian)erne mye vanskeligere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 1. september 2023 #39 Del Skrevet 1. september 2023 On 8/22/2023 at 11:42 PM, Lass4r said: Dere er komiske altså, bruker på bruker som stolt ytrer "ikke søren om de får ta biffen min!", som en 6-åring som ikke får godteri liksom. Det er ikke uten grunn at den kjøpt og betalte forskningen samler seg bak et RÅD om mindre kjøtt i hensyn til både helse og miljø, likevel mener så mange at de selv vet bedre? Det går selvfølgelig an å samtidig ha en diskusjon om hvorvidt vi er nødt til å produsere litt mer kjøtt her i Norge pga den naturen vi har, men å plent benekte fakta på trass er så teit altså -_- Rettet den for deg. Kroppen tar ikke opp alle vitaminer og mineraler fra grønnsaker, selv om den globalistiske klima-vitenskapen din sier det. Men for all del, fortsett å tro på nisserådene. De som tjener på å holde mennesket i dårlig helse vil selvsagt ønske å fjerne det som er sunt og erstatte det med insekter og fabrikk gen produsert kjøtt. Media styrer hva folk tror er sant, så det spiller lite rolle hva du tror om dette temaet om du ikke har ressurser til å sjekke begge sider av en sak. Enkle mennesker velger å stole på et råd de har hørt i en avis, fremfor å stille spørsmål ved rådet, slik som den revolusjonerende vitenskapen har vært buktet på i all tid. Tenk hvis folk bare hadde googlet hva Propaganda er for noe. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå