Gå til innhold

Målet er at vi skal spise mindre kjøtt

Tutte

Anbefalte innlegg

Det siste forslaget til miljødirektoratet nå er å kutte kjøttspisingen ved at kjøtt blir mye dyrere, og målet nå er at vi skal spise max 450 g i uka som et klimatiltak og at det skal være helsebringende da det visstnok ikke lenger er sunt å spise kjøtt. Samtidig så ropes det om enda mer ekstremvær fremtiden og mange vil jo da i så fall naturligvis miste sine avlinger av korn og grønnsaker, i tillegg pågår det krig i Ukraina som står for 30% av verdens hvete og bygg produksjon. Og mye av fisken i havet kan bli redusert hvis havvindprosjektet slår til etterhvert.

Har de tatt med i beregningen hva vi skal leve av etterhvert. Hva er det vi egentlig skal spise med tid og stunder som skal være nok til mange millioner av mennesker? Begynner maktmennesker i verden å bli gale?

Endret av Tutte
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar aldri slike utspill seriøst.

Jeg kan forstå argumenter av typen ''for mye rødt kjøtt øker faren for tykktarmkreft ut fra seriøs forskning over tid'' med påfølgende oppfordring om å redusere inntaket av rødt kjøtt.

Men ''ikke spis kjøtt som klimatiltak'' er bare tull.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spise mindre kjøtt for klimaets skyld er hvertfall bare tull for min del.

Det beste man kan gjøre for å redusere klimaproblemene er å få færre barn. Jeg kjører ikke bil, jeg flyr så og si aldri, jeg har ikke barn og jeg spiser så mye kjøtt jeg bare vil med god samvittighet.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (2 minutter siden):

Jeg skal spise litt ekstra fram over 🤩

Fordi du har mer kunnskap enn andre om temaet? Utdyp gjerne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går over til carnivorediett om det skulle være nødvendig. Ikke tale om at jeg skal spise mindre kjøtt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal fylle en stor fryser med ca 50 kg kjøtt denne uken.. Og jeg skaffer meg høner etterhvert om jeg ikke får spise nok kjøtt. Helsen min er super grunnet kjøtt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (På 19.8.2023 den 0.40):

Har de tatt med i beregningen hva vi skal leve av etterhvert. Hva er det vi egentlig skal spise med tid og stunder som skal være nok til mange millioner av mennesker? Begynner maktmennesker i verden å bli gale?

Ja.

Tror ikke det bekymrer dem spesielt om det ikke er nok mat til alle andre så lenge de selv har nok. Og det har de jo.
Kan ikke se bort fra at de faktisk syns det er greit at en del stryker med. Så blir det jo enda mer på dem.

Ellers er det vel insekter og krypdyr vi skal få lov å spise. Og sikkert noe industriprodusert nærings(?)pulver.

Bare for å gni det inn, liksom. Arrogansen og forakten for folk flest har nådd rekordnivåer. Marie Antoinette begynner å framstå som ei folkelig og jovial dame.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (På 19.8.2023 den 0.40):

Det siste forslaget til miljødirektoratet nå er å kutte kjøttspisingen ved at kjøtt blir mye dyrere, og målet nå er at vi skal spise max 450 g i uka som et klimatiltak og at det skal være helsebringende da det visstnok ikke lenger er sunt å spise kjøtt. Samtidig så ropes det om enda mer ekstremvær fremtiden og mange vil jo da i så fall naturligvis miste sine avlinger av korn og grønnsaker, i tillegg pågår det krig i Ukraina som står for 30% av verdens hvete og bygg produksjon. Og mye av fisken i havet kan bli redusert hvis havvindprosjektet slår til etterhvert.

Hva med all kornet på verdensbasis vi kjøper opp for å gi til dyr som kunne gått til mennesker? Tror du sau og storfe bare spiser gress og er så fryktelig miljøvennlig?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (7 minutter siden):

Hva med all kornet på verdensbasis vi kjøper opp for å gi til dyr som kunne gått til mennesker? Tror du sau og storfe bare spiser gress og er så fryktelig miljøvennlig?

Så du tenker at vi skal kutte ut melk og meieriprodukter i tillegg også da kanskje? Sånn for å hindre bruk av korn til kraftfôr som kunne gått til mennesker.

Grasbasert fôring blir stadig mer etterspurt, men det er spesielt en utfordring når det gjelder mjølkeproduksjon, da høytytende kuer trenger mye mer energirikt fór for å produsere nok melk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Så du tenker at vi skal kutte ut melk og meieriprodukter i tillegg også da kanskje? Sånn for å hindre bruk av korn til kraftfôr som kunne gått til mennesker.

Grasbasert fôring blir stadig mer etterspurt, men det er spesielt en utfordring når det gjelder mjølkeproduksjon, da høytytende kuer trenger mye mer energirikt fór for å produsere nok melk.

Mitt innlegg var egentlig bare svar på at det så ut som du tror norsk lov kjøttproduksjon er bærekraftig ift global matproduksjon,  og svaret på det er jo åpenbart nei

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2023 at 12:20 AM, Citpensacola said:

Det beste man kan gjøre for å redusere klimaproblemene er å få færre barn.

Tøv. Det er en myte. Det fødes for få barn internasjonalt, ikke for mange 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AndreaJohan said:

Tøv. Det er en myte. Det fødes for få barn internasjonalt, ikke for mange 

Dette var en kolossalt merkelig påstand. Kan du utdype?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (19 minutter siden):

Mitt innlegg var egentlig bare svar på at det så ut som du tror norsk lov kjøttproduksjon er bærekraftig ift global matproduksjon,  og svaret på det er jo åpenbart nei

Vet ikke om jeg forsto helt hva du skal fram til nå?

Kort oppsummert så har dette klimahysteriet utviklet seg til å bli fullstendig galskap. Det var egentlig hovedpoenget.

Endret av Tutte
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt er lidelse i vakumpakke. Skjønner ikke folk gidder det, helt uavhengig av både pris og miljø.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Apis skrev (17 minutter siden):

I kveld skal jeg være veganer ved å spise prosessert gress, i form av biff fra storfe. 

Fyyyy skamme seg! How dare you?

Plukk frisk gress rett fra bakken, og stopp dine synder.

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Okapi said:

Dette var en kolossalt merkelig påstand. Kan du utdype?

Det fødes ikke for få barn globalt, problemet er bare at det fødes veldig mange i befolkninger med lav utdannelse og lav iq som selv nå ikke klarer å brødfø seg selv, og så fødes det alt for få i befolkninger med høy iq og utdannelse, som er de som er nødt til å holde liv i resten. 

Se på det som en vogn som dyttes av noen, og noen sitter oppi. De som sitter oppi vogna og blir dyttet blir det flere og flere av, mens de som dytter vogna blir det færre og færre av. Vi er de som dytter vogna.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser så mye kjøtt jeg vil. Gjør ikke meg noe om det blir dyrere. Kjøper det uansett. Spiser fisk også en gang i uka ca. 

Jeg tenker vi alle skal spise det vi vil fremover, men med måte. Folk trenger ikke akkurat spise på junkfood hver dag og være skikkelig usunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...