AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Jeg er en sånn venn som husker ALT. Jeg fester meg ved detaljer og er opptatt av å følge opp ved å engasjere meg og stille spørsmål om et tema/emne neste gang vi sees. Feks om venninnen min har barnehageinnkjøring med minste barnet spør jeg hvordan det har gått med tilvenning etc Og derfor blir jeg skuffet over at det så sjeldent kommer i retur. Jeg opplever stadig at folk, selv svigerinnen min, ikke engasjerer seg nok i vår relasjon til å huske ting jeg forteller eller er opptatt av. Det er så sjeldent noen følger opp etter at jeg har fortalt om noe jeg er opptatt av eller står i. For meg vitner det om mangel på omsorg og interesse og det gjør meg trist. Er jeg veldig hårsår? Er du flink til å bry deg nok til å følge opp? Anonymkode: 63506...90c 2 1
lillevill Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Husk at dette kan ha mye med hjernen til mennesket og kapasiteten til å ta inn info. Folk har forskjellige hjerner, ikke noe å bli fornærmet over synes jeg. Den eneste som husket spesifikke ting ved meg, er folk som har virkelig vært glad i meg. Feks typ kjæreste bestevenn eller min mor. 1 1
Millinea Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Jeg prøver så godt jeg kan å huske ting og følge opp neste gang vi møtes, ser tydelig at den andre setter pris på det og blir glad. Svært sjeldent jeg opplever det i retur, men de få gangene det skjer så gjør det meg ille glad, noen bryr seg! Syns ikke du er hårsår. Det å vite at du har folk rundt deg, som faktisk bryr seg og viser interesse for livet ditt, er en såååå god følelse.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 Kommer man inn på temaet så husker jeg kanskje. Ellers ikke. Tar opp noen litt åpenlyse temaer av meg selv fordi jeg er engasjert, men ikke fordi jeg husket å følge opp. Anonymkode: 946be...3b4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Før hadde jeg også klister-hjerne og husket alt. Slik du som du skriver. Nå med full jobb, 3 småbarn, nattevåk og døgnet går i ett så husker jeg omtrent ikke hva jeg gjorde dagen før 😅 det går i ett hele døgnet, og får aldri tid til å sette meg ned å tenke… og det er helt greit for min del, trives slik det er. Men derfor kan F eks glemme å spørre venninner og mine nærmeste, men heller plutselig komme på det eller om det blir snakk om det, og da er jeg selvsagt kjempe engasjert. Tror ikke man må bli fornærmet over det, folk er forskjellig. Anonymkode: 1a06b...5c9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 Jeg hadde en veninne som alltid husket på ting, inkludert bagateller. Det ble rett og slett mas for meg med tusen oppfølgingsspørsmål; hvordan gikk det hos tannlegen? nei tannpussen gikk greit den… Kjøpte du den stekepannen? Ja… Har du sovet godt? Som vanlig… Hvilken farge er på favoritten din? rød…etc etc. Helt meningsløst🤔Dette var ikke pga interesse-men kjedsomhet og «bevis» for at hun var bedre enn andre. Dessverre. Jeg måler ikke verdi ut av hvem som husker tannlegetimene mine eller annet. Anonymkode: 8b827...c90 2
Gjest Refreng Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Jeg merker på folk hvor interessert de er i meg, så jeg trenger ikke at de skal huske detaljer om hva jeg gjør på. Det er heller ikke viktig for meg at alle skal bry seg voldsomt om meg. Jeg har noen gode venner og partner, og føler ikke behov for at alle jeg kjenner skal bry seg om meg. Det er fint når de gjør det, men det går bra om de ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #8 Skrevet 23. august 2023 Du bør være oppmerksom på at det kan oppleves som om du er veldig nysgjerrig (i negativ forstand). Har vært borti både kolleger og venninner av den sorten. Med kolleger føles det nesten overvåkende! Kanskje i en lunsjsamtale om treningsplaner i helga nevner jeg i en bisetning at jeg tenkte å dra på sykkeltur, men utsatte fordi jeg skal i et familieselskap. Synes det er ubehagelig når kollegaen da flere dager etter begynner å stille spørsmål om hvordan det var i selskapet. Hvorfor husker hun det? Hvilken interesse har hun av min tantes syttiåradag? Angrer på at jeg nevnte det og føler meg overvåket… Venninner av typen kan gå rundt og lagre informasjon. F eks vi møtes og skravler. Etter tre uker møtes vi på nytt, og hun spør om ting jeg tilfeldigvis sa da….kanskje at jeg tenkte å kjøpe et par joggesko, at jeg skulle til tannlegen, helt sånn kjedelige småting man sitter og småprater om. Oppfølging som du nevner tenker jeg passer for større temaer. F eks at man har begynt i ny jobb, at ektefellen er alvorlig syk, at barna har begynt på ny skole, at man skulle ta en eksamen. Det kan hende at manglende «oppfølging» mot deg er en motreakskon, en ubevisst hinting om at du er for tett på. Anonymkode: cb18c...56a 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Skrevet 23. august 2023 Og ps - jeg blir ukomfortabel av den venninna som husker ALT. Som kan gjengi hva jeg sa…. Jeg sleiver utav meg, og det funker med de fleste, men med sånne må jeg liksom passe på hva jeg sier… Anonymkode: cb18c...56a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #10 Skrevet 23. august 2023 Beklager, det er ikke personlig. Jeg har elendig hukommelse på sånne ting, så mulig jeg er din venninne 🙈 Det handler ikke om at jeg ikke bryr meg, jeg er bare ekstremt vimsete og glemsk. Anonymkode: 00f10...08f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #11 Skrevet 23. august 2023 Jeg er selv en sånn person som husker absolutt alt. Likevel synes jeg det er utrolig uheldig og urettferdig å skulle forvente at vennene dine viser affeksjon på akkurat samme måte som deg. Jeg antar du er voksen, og burde vite at folk har ulike måter å vise kjærlighet på. Du husker mye. Kanskje vennene dine har andre gode kvaliteter? Bare ikke akkurat like god husk som deg? Anonymkode: c292d...edb 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #12 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 23.29): Feks om venninnen min har barnehageinnkjøring med minste barnet spør jeg hvordan det har gått med tilvenning etc Dette er en selvfølge at venner spør om, i mine øyne. Hvis ikke mine venner hadde vist interesse for store hendelser i mitt liv så hadde jeg begynt å revurdere vennskapet. Anonymkode: abe41...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #13 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dette er en selvfølge at venner spør om, i mine øyne. Hvis ikke mine venner hadde vist interesse for store hendelser i mitt liv så hadde jeg begynt å revurdere vennskapet. Anonymkode: abe41...1f2 Er dette en stor livshendelse🤔jaja jeg har ikke barn; hva vet jeg😅 Anonymkode: 8b827...c90 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #14 Skrevet 23. august 2023 Å måle hvor mye folk bryr seg i hvor god hukommelse de har, det vitner om lite forståelse for at ikke alle er like... jeg kunne aldri vært venn med noen som setter slike kriterier for vennskap, jeg er alt for surrete til det. Eller, med dine egne ord, så mangler jeg tydeligvis omsorg... Anonymkode: 74607...214 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå