pingeling Skrevet 19. august 2023 #21 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ble det slik du tenkte? Bedre/verre? Jeg er guttemamma og føler meg nesten allerede nå forberedt på å bli nr to i bestemor-rekken😆 Ikke at jeg ønsker det såklart, og ikke at jeg ikke skal bry meg MASSE, men jeg føler at jeg uansett på et vis er dømt til å bli nr to, uansett… 💙 Anonymkode: 05f4a...f80 Nå er det min mann sin familie som vi ser mest. Det er svigermor som bidrar mest og som jeg henger mest med. Som jeg tilbringer 70% av ferier med. Det er henne barna mine forguder mest. Selv om moren min bor 40 min unna og er pensjonist. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #22 Skrevet 19. august 2023 Hos oss er det farmor som får mest «utbytte» av å være besteforelder faktisk. Hun har to sønner, men vi svigerdøtrene er mer med henne enn våre egne foreldre, og barnebarna har mest alene tid med henne enn de andre besteforeldrene også. Ingen automatikk i at farmor blir skjøvet til siden, kommer nok mye an på hvordan du er som mor for dine sønner og svigermor for dine døtre. Anonymkode: 8ec54...d87
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #23 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ble det slik du tenkte? Bedre/verre? Jeg er guttemamma og føler meg nesten allerede nå forberedt på å bli nr to i bestemor-rekken😆 Ikke at jeg ønsker det såklart, og ikke at jeg ikke skal bry meg MASSE, men jeg føler at jeg uansett på et vis er dømt til å bli nr to, uansett… 💙 Anonymkode: 05f4a...f80 De fleste blir nedprioritert, fordi kvinner stoler og har bedre kontakt med sin egen mor enn svigermor. Og det er mor som bestemmer, det vet alle. Er ikke vits å late som noe annet. Men det er ikke 100% sikkert, vi har mer kontakt med barnas farmor/farfar, morfar & bonusbesta, enn med biologisk mormor. Mine barn kaller ikke mormor mormor engang. Anonymkode: db05f...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #24 Skrevet 19. august 2023 Min farmor var min nr.1. Elsket henne inderlig. Hun var alltid snill mot meg, laget masse god mat til meg, kjeftet på pappa om han vågde å kjefte på meg, passet meg flere ganger i uka….hun var helt fantatisk❤️ glad i mormor også, men ikke på langt nær så glad i henne som farmor. Hos mine barn er mormor og farmor ganske likestilt. Farmor bor 30 sekund med løping fra huset vårt. Mormor bor 1 time med bil. Barna mine besøker farmor og farfar så godt som daglig. Mormor og morfar besøker eller vi besøker 1 gang i uka Anonymkode: e3206...50c 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #25 Skrevet 19. august 2023 Ungene mine har hatt mye bedre kontakt med farmor, enn med mormor. Jeg tenker at det handler litt om egen adferd også. Kan jo være greit å trå litt forsiktig, rekke ut hånda for å skape en god relasjon. Anonymkode: 8c4ea...dfb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #26 Skrevet 19. august 2023 Da mitt barn ble født rundt y2k, uttalte min den gang kjæreste/barnefar’s STE-mor (som hadde flust av døtre) til min daværende svigermor (som kun hadde to sønner): Det er mye mer stas å være mormor enn farmor, jeg er SÅ glad jeg har flest døtre..(på en skikkelig vemmelig måte, klarer liksom ikke å gjengi 100%) Der og da bestemte jeg meg for at Farmor skulle få være en så stor del av livet til barnebarnet sitt som hun ønsket. Jeg kjørte flere mil (mer enn 20) for at Farmor skulle få oppfylle SIN drøm om å ha med ei litta jente på danseskole en gang i uka i flere år. Jeg har feiret jul og søttende-mai sammen med ex-familien, og ikke min egen - bare fordi jeg har forstått viktigheten av BEGGES familiers tilstedeværelse i barnet sitt liv.. Min x-svigermor er i dag en av mine beste venninner. Jeg har blitt «belønnet» på alle tenkelige måter. Jeg er nå eldre enn hva hun var da hun fikk oss i fanget. Jeg er så heldig! 2 fantastiske bestemødre til jenta mi, og jeg har 2 mammaer! Min nåværende svigermor, derimot…. 🤭 Anonymkode: a1480...d8b 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #27 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ble det slik du tenkte? Bedre/verre? Jeg er guttemamma og føler meg nesten allerede nå forberedt på å bli nr to i bestemor-rekken😆 Ikke at jeg ønsker det såklart, og ikke at jeg ikke skal bry meg MASSE, men jeg føler at jeg uansett på et vis er dømt til å bli nr to, uansett… 💙 Anonymkode: 05f4a...f80 Det er jeg også veldig redd for, men jeg tenker det viktigste jeg kan gjøre er å være like glad i svigerdøtrene som jeg engang får som om de var mine egne døtre og prøve å holde ein grei tone selv om vi har ulike oppvekster osv. Det er noen år frem men ja jeg er veldig redd for å bli tilsidesatt og håper å få være der. Men jeg regner jo med at mormor har større sjanse til å få være med på de mest intime delene f.eks fødsel ettersom det er jo mammaen til hu som skal føde. Og det skjønner jeg jo. Anonymkode: 0eff7...f54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå