Gå til innhold

Hvordan vasker du dine brystholdere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør du det for hånd i vasken, eller i vaskemaskin? Min favoritt-brystholder knakk nettopp i vaskemaskinen :(  Selv om jeg brukte vaskepose. Den var nok et par år gammel, så da får jeg kjøpe en ny. 

Anonymkode: 8610c...f61

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker hver enkelt i sin egen vaskepose på 30 grader finvask (800 omdreininger).

Anonymkode: 352db...a6b

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker håndvaskprogrammet i vaskemaskinen og vaskepose. Har aldri ødelagt en BH hittil. 

Anonymkode: d002b...9a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker håndvaskprogrammet i vaskemaskinen og vaskepose. Har aldri ødelagt en BH hittil. 

Selv ikke med spiler? Jeg bruker alltid vaskepose selv, likevel knakk min brystholder i aften. 

Skrevet

40 grader i vaskepose med annet tøy. Vet jo at de egentlig ikke skal i vaskemaskin men jeg orker ikke å stå å håndvaske de altså 😅 De holder vel i 2-3 år, men jeg kjøper ikke de dyreste men typiske fra Cubas og Lindex 

Anonymkode: 00cd0...328

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv ikke med spiler? Jeg bruker alltid vaskepose selv, likevel knakk min brystholder i aften. 

Alle mine BH'er har spiler. Ingen har noensinne knekt. En gang før jeg begynte å bruke håndvaskprogram og vaskepose var det en spile som jobbet seg ut av en BH under vask, men det var på begynnelsen av 90-tallet. 

Jeg putter flere BHer i hver vaskepose. 

BHene mine er stort sett fra Cubus og Change, så prisnivået varierer fra lavt til litt over middels. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Samler opp flere og legger de i vaskeposer.

Vasker på finvask med finvask/ullvaskemiddel.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Beskytter vaskepose mot det da? Jeg tenker at den først og fremst beskytter maskinen mot at løse spiler fester seg der. Og som den over har jeg alltid vasket mine på ullprogram i vaskepose, og de holder i årevis, har aldri opplevd at en spile knekker.

Anonymkode: bf016...d1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fyller en bøtte med varmt vann med litt ullvaskemiddel. Så legger jeg BH- ene i bløt der med noe tungt som holder dem under vann. Bytter ut såpevann en gang etter noen timer. En times tid etter det skyller jeg under rennende vann og henger til tørk.

Tidligere ødela vaskemaskinen flere av BH-ene mine, men ved å bruke bøtte blir de nå rene, brekker ikke og holder fasongen.

Anonymkode: 906da...e26

Skrevet

Vaskepose , flere av gangen , på helt vanlig 40 graders sammen med andre klær, aldri blitt ødelagt av det . 

Anonymkode: c2a3f...836

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Bh uten bøyle går i vaskemaskin sammen med annet tøy på 40 grader. 

Bh med bøyle og push up bh'ene mine vaskes for hånd i en balje med flytende vaskemiddel. 

• Liker 1
Skrevet

Vaskeposer med 2 BH'er i hver og håndvaskprogrammet (30 grader) på vaskemaskinen. Har BH med bøyler og aldri opplevd problemer med det. 

Skrevet

Vasker de i vaskemaskin på 40 grader og 1600 omdreininger. Kjøper bher på hm, cubus osv. Har verken opplevd ødelagte bher eller bøyler i maskin. Bhene holder i 3-5 år før jeg bytter de ut.

For et vaskeregime dere har.

Anonymkode: 3fe90...e5e

• Liker 3
Skrevet

Vaskepose. Flere i hver vaskepose. Lukker de ved hekten så de ikke borer seg i hverandre. 30 grader, innimellom 40. Snilt program. 700 dreininger. Milo.

Har de noen år da. Cubus-BHer. 

Skrevet

Har dem i vaskepose og på 40 grader finvask.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vasker de i vaskemaskin på 40 grader og 1600 omdreininger. Kjøper bher på hm, cubus osv. Har verken opplevd ødelagte bher eller bøyler i maskin. Bhene holder i 3-5 år før jeg bytter de ut.

For et vaskeregime dere har.

Anonymkode: 3fe90...e5e

Det er da ikke noe mer jobb å bruke finvaskprogrammet, har alltid noe annet som også må på det, så det er ikke som jeg vasker bh’er separat.

Anonymkode: bf016...d1f

Skrevet

Jeg vasker i vaskemaskin på 30 eller 40 grader finvask. Bruker alltid vaskepose; ikke for å beskytte BH-en, men for å beskytte vaskemaskina hvis noe skulle skje.

Jeg har en ytterst sjelden gang opplevd at spiler knekker: kanskje to-tre ganger de siste 30 årene. På grunn av størrelse har jeg bare dyre BH-er, og fordi de er dyre har jeg ikke så mange. Hver av dem blir med andre ord vasket innmari mange ganger før de skiftes ut. 

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 23.11):

Gjør du det for hånd i vasken, eller i vaskemaskin? Min favoritt-brystholder knakk nettopp i vaskemaskinen :(  Selv om jeg brukte vaskepose. Den var nok et par år gammel, så da får jeg kjøpe en ny. 

Er det lenge siden du målte hvilken bh-størrelse du trenger? Det er anbefalt å sjekke omtrent hver sjette måned. Hvis en bh ikke passer helt (som kan være vanskelig å se), kan du ende opp med en bh som går i stykker.

Veldig mange butikker i Norge har i tillegg en utdatert størrelsestabell. For eksempel sier de at jeg trenger 80D, men jeg bruker 70I eller 75H. Om jeg hadde brukt 80D ville den vært for stor i båndet og for liten i skålen, noe som gjør at bh-en har større sannsynlighet for å bli ødelagt.

Jeg anbefaler ABraThatFits sin bh-kalkulator: https://www.abrathatfits.org/calculator.php. Den fungerer best om du bruker UK sizing, og manuelt konverterer til norske størrelser. Du må gjerne spørre meg om du lurer på noe!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I vaskepose sammen med all annen klesvask av typ 40 grader. 

Anonymkode: b7951...10c

Skrevet

Håndvasker. Legger dem i vasken i litt under lunkent vann med flytende såpe mens jeg dusjer. Gnir litt på dem og skyller av såpen. Legger flatt på et håndkle til tørk. Gjør dette en gang per uke. Er utrolig lite stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...