AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 🏮Dumhetsalarm🏮 Jeg skriver i skam her. I går ryddet jeg i gamle esker og fant et oppsigelsesbrev som jeg skulle levere til mobilselskapet jeg hadde da jeg studerte i utlandet for 12 år siden. Gjennom 12 år har jeg trodd at det abonnementet var sagt opp. Det var det ikke, fordi jeg aldri leverte den oppsigelsen. Telefonnummeret som tilhørte abonnementet ble ikke brukt etter at jeg kom tilbake til Norge, ei heller kontoen jeg hadde i utlandet. Men regningene skulle trekkes automatisk hver måned. Så nå tenker jeg alle mulige tanker. Har jeg egentlig en gigaregning som venter på meg i utlandet? Innkassogjeld som jeg aldri har visst om? Hva skjer når noen ikke sier opp et abonnement og ikke har dekning på kontoen til å betale, og dette gjennom 12 år? Så kom jeg over foreldelsesloven, som finnes i Norge. Men jeg vet ikke om jeg har forstått den riktig. Hvis du har god greie på økonomi og kan forberede meg på hva som skjer innen jeg tar en telefon til mobilselskapet, settes det stor pris på. Jeg er egentlig en person som er nøye på å betale regninger, og jeg unngår aldri å gjøre opp for meg med vilje. Føler meg ganske idiot nå i kveld og er litt redd for hva jeg uvitende kan ha stelt i stand for meg selv. Anonymkode: 76fe5...7c3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Hvis det ikke har vært dekning på kontoen så er jeg ganske sikker på at de har avsluttet abonnementet selv. Det vil dessuten være lovene i det landet du bodde i som vil være gjeldende. Jeg tenker du kan slappe helt av. Anonymkode: 03b36...efd
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Hvis abonnementet er opprettet i et annet land så er det lovene i det landet som gjelder. Anonymkode: 0c48f...972
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Umulig å si når du ikke oppgir land det gjelder 🫡 Sånn helt generelt når man ikke betaler abonnement så vil det etter en tid avsluttes. Anonymkode: f8f27...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå