AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Hei pappa til barnet mitt har deltatt lite i livet til min 2-åring. Vi flyttet fra hverandre for 1 år siden og han ser henne et døgn annenhver helg. Han krangler med meg hele tiden og lar meg ikke være i fred (eks. sender veldig mange meldinger hver gang ungen er hos han, kontakter meg non stop og følger med på alt keg gjør). Vi har vært hos mekling lenge og jeg har snakket med helsesøster mange ganger, men ting blir bare verre og verre. Nå vil han nesten ikke betale for ungen lenger og han er så stygg i krangler at jeg blir utslitt. Han nekter å delta på samarbeidsmøter. Hva gjør jeg!!! Har dere noen lignende erfaring? Det var ikke slik jeg så for meg livet skulle bli. Anonymkode: 01fcd...04d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Hvorfor går ikke betaling via NAV? slutt å svare ham med mindre det er høyst nødvendig. Slutt å skriv til ham med mindre det er høyst nødvendig. møt opp til mekling og drit i ham. Da har du ditt på det tørre og kan dokumentere at du har forsøkt. Har dere ikke en samværsavtale så slutt å utlevere til samvær. Samvær skjer når avtalen er på plass. Anonymkode: 8371c...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Sperr han ute fra alt av sosiale medier, blokker han overalt. Gjør det vanskelig for han å finne ut noe om ditt privatliv. Når han kontaker deg, ikke svar med mindre det er absolutt nødvendig og handler om barnet. Barnebidrag tar du via nav, både beregning og innkreving. Når han ikke deltar på samarbeidsmøter, så sier han at han ikke ønsker å samarbeide. Da lar du det være. Du skal ikke gjøre annet enn å legge til rette for et visst nivå samvær innenfor en viss rimelighet. Han har nå et døgn hver annen helg, Da sørger du for at barnet er klart og har det som trengs til samværet. Intet mer, intet mindre. Ikke gå inn i diskusjoner med han. Om han må ha et svar, så skriv kun OK, eller 'det er notert', 'du mener det ja'. Etc. Anonymkode: 57842...aa8 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 Hvorfor krangler du med ham da? Sånn som situasjonen er er det lite dere trenger å være enige om. Du bestemmer, og du trenger ikke hans godkjennelse, slutt å prøve å få ham til å være enig og til å forstå din side. Er det et spørsmål som angår barnet i meldingen hans? Svar på det. Alt annet kan ignoreres. Påstander må ikke tilbakevises for ikke å bli stående som sanne. Du vet hva som er sant, hva han måtte mene er irrelevant. Og søk bidrag via nav. Anonymkode: 85796...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå