Gå til innhold

Noen som har peiling på verdiøkning av bolig? Oppussing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en tomannsbolig i fjor for 2,8 mill. Helt enkel standard. Jeg har nå:

1) Malt alle vegger i nøytrale, duse farger

2) Byttet benkeplaten på kjøkkenet. Har nå stein (betalte 70k). Var tidligere laminat fra IKEA.

3) Har også byttet kjøkkenfronter og håndtak

4) Byttet alt av lister i hele boligen fra helt enkle til profilerte

5) Lagt fiskebeinsgulv i stua og kjøkkenet

6) Bygget innebygd garderobe i gangen og på mitt soverom

7) Byttet gulv på alle tre soverommene 

Er alle disse tingene med på å bidra til verdiøkning? 

Anonymkode: 66041...937

Skrevet

Ja, men best å få ny verdivurdering. Jeg fikk det av eiendomsmegler tilknyttet banken. Visste at det var kun det jeg skulle ha det for. 

Skrevet

Kommer an på hvor godt utført det er. Jeg har sett mange DIY-oppussinger som overhodet ikke har økt verdien. Tvert i mot senket verdien. 

Anonymkode: e2114...072

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommer an på hvor godt utført det er. Jeg har sett mange DIY-oppussinger som overhodet ikke har økt verdien. Tvert i mot senket verdien. 

Anonymkode: e2114...072

Det er godt utført. Jeg og samboer (som er snekker) er perfeksjonister. Noe er gjort av oss, mesteparten av andre håndverkere.

Skrevet

Det har sannsynligvis kostet dere mer enn hva verdiøkningen er på 

Anonymkode: fcd28...63c

• Liker 5
Skrevet

Tja, listene hadde vi byttet tilbake til enkle lister. Fiskebensgulv hadde vi levd med (har hund som sliter gulv) men det er ikke ett pluss i boka.

Anonymkode: 54646...a1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja, listene hadde vi byttet tilbake til enkle lister. Fiskebensgulv hadde vi levd med (har hund som sliter gulv) men det er ikke ett pluss i boka.

Anonymkode: 54646...a1e

Heldigvis kommer ikke verdiøkningen an på din smak 😅 Og vi har ikke gjort disse tingene FOR at boligen skal øke i verdi. Det er gjort mens vi har bodd her for at vi skal trives og være fornøyde. Men om det hadde økt i verdi så ville jo det vært et pluss!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte en tomannsbolig i fjor for 2,8 mill. Helt enkel standard. Jeg har nå:

1) Malt alle vegger i nøytrale, duse farger

2) Byttet benkeplaten på kjøkkenet. Har nå stein (betalte 70k). Var tidligere laminat fra IKEA.

3) Har også byttet kjøkkenfronter og håndtak

4) Byttet alt av lister i hele boligen fra helt enkle til profilerte

5) Lagt fiskebeinsgulv i stua og kjøkkenet

6) Bygget innebygd garderobe i gangen og på mitt soverom

7) Byttet gulv på alle tre soverommene 

Er alle disse tingene med på å bidra til verdiøkning? 

Umulig å si uten å vite før og etter, men det har nok bidratt til å øke verdien hvis boligen framstår freshere. Kanskje mest gulvene. Benkeplaten på kjøkkenet har nok minst å si i forhold til kost da å pimpe denne mest handler om egen glede. 

Umiddelbart vil du kanskje ikke få igjen det du har lagt ut, men i det lange løp, hvis priser stiger så stiger boligen mer enn den ville gjort før oppussing. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heldigvis kommer ikke verdiøkningen an på din smak 😅 Og vi har ikke gjort disse tingene FOR at boligen skal øke i verdi. Det er gjort mens vi har bodd her for at vi skal trives og være fornøyde. Men om det hadde økt i verdi så ville jo det vært et pluss!

Det kommer jo an på kjøpers smak, prisantydning er fint og flott men hva det faktisk er verd er det kjøper som bestemmer.

Prisøkning får du nok ja, men betyr ikke at en spesifikk type parkett gir mer penger enn en annen. De fleste velger å sette sitt eget preg på bolig, akkurat som dere har gjort. Endringene de vil gjøre påvirker prisen de vil betale for eiendommen slik den er nå.

Anonymkode: 34d98...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...