Gå til innhold

Empty nest syndrom. Vanligere enn man tror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man finne på når ungene forlater redet? Jeg og mannen min gjør jo ingenting bare vi to, og har ikke gjort det siden før barna kom til. Ingen av oss har interesse for det, vi bor bare sammen av praktiske grunner. Gjett om vi kommer til å kjenne på empty nest syndrom om noen år. Flere?

Anonymkode: eaee9...b26

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt mye på det. Derfor valgte jeg i fjor å begynne å leve livet igjen. 

Anonymkode: 7beb1...434

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har tenkt mye på det. Derfor valgte jeg i fjor å begynne å leve livet igjen. 

Hvordan?

ts

Skrevet

Vi har planene klare, men mye kan jo skje i mellomtiden. Håper det blir fint å være oss to i parforhold igjen og ikke bare som familien as.

Anonymkode: 9683d...e76

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan?

ts

Begynt å være mer sosial med venninner og fant meg en ny mann som jeg har masse til felles med.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal man finne på når ungene forlater redet? Jeg og mannen min gjør jo ingenting bare vi to, og har ikke gjort det siden før barna kom til. Ingen av oss har interesse for det, vi bor bare sammen av praktiske grunner. Gjett om vi kommer til å kjenne på empty nest syndrom om noen år. Flere?

Jeg er midt inni dette nå. Tøft,  jeg har ikke hatt noe sosialt liv utenom ungene. Men har funnet tilbake til mannen etter et opphold på 5 år.

Jeg har glede av reiser. Kanskje dere kan finne sammen igjen / finne noen felles aktiviteter du og mannen?

Ellers kan det fort føre til et samlivsbrudd dessverre.

Anonymkode: 21c7e...d39

• Hjerte 1
Skrevet

Tror det er lettest om overgangen ikke blir for stor. Om barna er alt og en ikke har noen prosjekter, hobbyer, trening, venner og jobber samtidig som man har barn vil overgangen bli vanskelig.  

Anonymkode: baa3e...5e9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er midt inni dette nå. Tøft,  jeg har ikke hatt noe sosialt liv utenom ungene. Men har funnet tilbake til mannen etter et opphold på 5 år.

Jeg har glede av reiser. Kanskje dere kan finne sammen igjen / finne noen felles aktiviteter du og mannen?

Ellers kan det fort føre til et samlivsbrudd dessverre.

Anonymkode: 21c7e...d39

Ja, nettopp. Greia er at jeg har ikke lyst til å være med han. Jeg vil være med andre. Folk på jobben, venninner, søsteren mine. Rødt flagg, jeg vet.

ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi kjenner litt på det, vi har ungdommer i hus som nå gir seg med lagidrett og går på vgs. Fra å løpe beina av oss og nærmest bo på banen (vi har hatt verv for klubb og lag begge to) og mye av livet har dreid seg rundt idretten til barna så er vi nå to voksne med mye tid og litt mangel på samtale egentlig….

så vi ble enige i sommer om at vi begge skulle ta opp igjen hver vår gamle hobby og passe på å gi hverandre tid til å fylle på med noe vi brenner for. Men jeg har tenkt tanken at jeg kanskje likegreit vil bo alene i en liten leilighet i sentrum igjen når barna er ute og vi ikke «må» være to….

Anonymkode: df898...74e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Flyttet ikke akkurat de praktiske årsakene ut nå da?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi kjenner litt på det, vi har ungdommer i hus som nå gir seg med lagidrett og går på vgs. Fra å løpe beina av oss og nærmest bo på banen (vi har hatt verv for klubb og lag begge to) og mye av livet har dreid seg rundt idretten til barna så er vi nå to voksne med mye tid og litt mangel på samtale egentlig….

så vi ble enige i sommer om at vi begge skulle ta opp igjen hver vår gamle hobby og passe på å gi hverandre tid til å fylle på med noe vi brenner for. Men jeg har tenkt tanken at jeg kanskje likegreit vil bo alene i en liten leilighet i sentrum igjen når barna er ute og vi ikke «må» være to….

Anonymkode: df898...74e

Akkurat dette kjenner jeg på og. Vi har ingenting å snakke om, og jeg er lei av å vaske klærne hans og koke poteter til han. Han er snill og alt, men ja, det er det. Intimiteten forsvant for mange år siden, så det driver vi heller ikke med.

ts

Skrevet
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Flyttet ikke akkurat de praktiske årsakene ut nå da?

Jo, sant… Men vi har hus, båt og biler sammen. Det er litt praktisk med det og.

ts

Skrevet

Kanskje ikke samme situasjon for vi trives i hverandres selskap, men vi har begge egne interesser som vi drev med også mens barna bodde hjemme. Vi har ikke latt barna bli «hele livet» men bevart våre interesser i deres oppvekst også. Tror kanskje det et «cluet» at vi hele tiden har hatt interesser utenfor hjemmet begge to.

Anonymkode: 23453...cac

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Stusselig.

Anonymkode: bcd8e...64d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Det er jo bare materielle ting!

• Liker 4
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat dette kjenner jeg på og. Vi har ingenting å snakke om, og jeg er lei av å vaske klærne hans og koke poteter til han. Han er snill og alt, men ja, det er det. Intimiteten forsvant for mange år siden, så det driver vi heller ikke med.

ts

Men hvorfor gidder dere.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Ikke så veldig. Det er ting man fint klarer seg uten. Bedre å være lykkelig i en leilighet enn ulykkelig i et hus. 

• Liker 3
Skrevet
Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Ikke så veldig. Det er ting man fint klarer seg uten. Bedre å være lykkelig i en leilighet enn ulykkelig i et hus. 

Muligens. Men vil jeg vli lykkeligere i en leilighet uten båten og bilen, alene? Hva hvis jeg ender opp alene?

ts

Skrevet

Muligens. Men vil jeg vli lykkeligere i en leilighet uten båten og bilen, alene? Hva hvis jeg ender opp alene?

ts

Ok, du bor sammen med ham av mentale årsaker, ikke bare rent praktiske.

Det vet jeg ikke. Jeg hadde hatt det veldig fint alene. Er ikke redd for det. Drømmer om det innimellom faktisk, til tross for at jeg elsker min mann og gjør mye kjekt sammen med ham. Jeg er med andre ord ikke riktig person å spørre om slikt. 😉

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil fortsette å bo sammen med mannen selv om vi er mest venner. Det er godt å være to 🙂 

Anonymkode: 5e393...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...